Discover Media/Pro - problem z wyświetlaczem

Zaczęty przez jedrekk, 2018/10/10 09:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

TMP

Jeżeli chcesz wydrukować sobie pełną treść TPI wraz ze swoim nr VIN, to możesz wykupić godzinny dostęp do systemu Erwin:
https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=139.0

Chodzi o TPI 2050971/3 z 2018-11-14 "Instalacja elektryczna: jednostka obsługi i wskazań: pionowa kreska na wyświetlaczu systemu nawigacji z radiem".

Rozwiązanie serwisowe
Wymienić jednostkę obsługi i wskazań ,,Composition Media / Discover Media" lub ,,Discover Pro"

Dotyczy jednostek o nr 5G6 919 605 /A/B/C/D/E/F/G/J oraz 5G6 919 606 /A/B. W obu przypadkach nr sprzętowy starszy niż H52.

Piolo

Ja z kolei mam inny problem i chciałbym zweryfikować jak ta kwestia wygląda u Was. Samochód odebrałem miesiąc temu i w zeszły weekend zauważyłem przebitki białego światła w dwóch miejscach, widoczne na zdjęciu na dole po lewej i w prawym górnym rogu. Widoczne są permanentnie, niezależnie od wariantu wyświetlanych informacji. Pojechałem wczoraj do serwisu z reklamacją, ale odprawiono mnie z kwitkiem stwierdzając, że faktycznie przebitki są, ale jest to cecha produktu i w innych jest tak samo. Zasugerowano mi, że mogę składać reklamację przez BOK (co oczywiście zrobiłem, czekam na kontakt, ale wydaje mi się to żałosne).
Zweryfikowałem to u jednego znajomego i podobna przebitka pojawia się wyłącznie w prawym górnym rogu, ale tylko w jednej opcji wyświetlania menu.
Stąd moje pytanie - czy macie podobnie i faktycznie tak jest i przesadzam? Moim zdaniem jest to niedopuszczalne. Oczywiście nie przeszkadza w codziennej eksploatacji, ale ja już to zobaczyłem i za każdym razem doprowadza mnie do szału ;]

foxter11

U mnie takie przebitki czy tam clouding pojawił się właśnie po wymianie wyświetlacza 2 tygodnie temu z powodu tych pionowych kresek. W ogóle wydaje mi się, że to przez to, że wyświetlacz jest teraz dużo jaśniejszy albo ustawiony jest na inny poziom jasność niż miałem kiedyś. Jest 5 poziomów ustawień jasności wyświetlacza - potestuj, może na niższych nie będzie widoczne.


rk

Jak dla mnie wygląda to na standardową przypadłość ekranów LCD/LED, związaną z ich podświetleniem. Chyba, że na tym zdjęciu jest coś jeszcze. Jak się dobrze przypatrzeć ten problem występuje nawet w najwyższej klasy telewizorach wykonanych w tej technologii. Więc lepiej się nie przypatrywać, niektórzy ludzie mają niską tolerancję na tego typu problemy. Niestety to cecha produktu - tak po prostu jest realizowane podświetlanie (w tym wypadku z narożników). Problem nie występuje w wyświetlaczach wykonanych w technologii OLED. W samochodach tego typu wyświetlacze raczkują (wydaje mi się, że BMW Black Panel jest OLEDem, ale mogę się mylić - czernie na tym wyświetlaczu wyglądają dobrze na pierwszy rzut oka).

Także twoją reklamację średnio widzę, mimo tego życzę pozytywnego rozpatrzenia problemu.Obym się mylił.

Tak jak radzi kolega, te zjawisko widoczne jest mniej na niższym poziomie podświetlenia. Dla mnie poziom, kiedy to jest mało widoczne niestety oznacza bardzo ciemny ekran, więc trzeba szukać kompromisu.

MrBlacker

Ostatnio w salonie usłyszałem coś takiego.
Jeśli wezmę moje auto i porównam zgłoszoną usterkę (typu właśnie podświetlenie ekranu, zasięg świateł, głośna praca DSG - wszystko oczywiście po wcześniejszym sprawdzeniu błędów i poprawności ustawień) z nowym autem z salonu i nie będzie różnicy to tak po prostu musi być. ;)

rk

Ten kto to powiedział, upadł na głowę. Usterki w masowej produkcji będą w każdym aucie z serii.

foxter11

U mnie na ustawieniu Ciemny już jest ok. Czy te ekrany mają czujnik natężenia światła? Bo wydaje mi się że poprzedni ekran ściemniał się w garażu a ten nowy nie.

Piolo

Zmiana ustawień jasności praktycznie nic nie daje. No nic, napisałem do BOK, zobaczymy co dalej.

Piolo

No i mam odpowiedź z BOK. Szczerze mówiąc jestem zażenowany - przyznają, że montują badziewie, ale że robią to w każdym samochodzie, to według nich wszystko jest ok.

MrBlacker

Standardowa odpowiedź z VGP. Naciskaj i nie odpuszczaj.
Ja składałem też kilka reklamacji (co prawda związanych z pewnymi brakami po zakupie) i oczywiście dla każdej podobne pismo dostałem. Dopiero po kolejnych zgłoszeniach bardziej się angażowali i starali dowiedzieć, przeanalizować. Gdybym odpuścił to nic bym nie dostał, a tak przynajmniej częściowo odzyskałem co moje i oczywiście dokładnie wyjaśniłem kwestie moich zgłoszeń.

Piolo

Oczywiście posłałem już bardziej stanowczą niż pierwotne zgłoszenie odpowiedź. W razie czego będę pisał do niemieckiego VW :D Może przesadzam, ale naprawdę nie uważam, żeby nie dało się tej sytuacji rozwiązać w ramach gwarancji.

Piolo

Dla zainteresowanych odpowiedź na moją odpowiedź. Może i jestem upierdliwy, ale naprawdę zastanawiam się co dalej z tym fantem.