Autor Wątek: Android Auto  (Przeczytany 98136 razy)

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1093
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Android Auto
« dnia: 2018/07/16 23:03 »
Advertisement
Ponieważ zdążają się pytania osób które nie miały wcześniej doświadczeń z Android Auto i nie wiedzą jak do tematu podejść oraz pierwszy raz uruchomić w samochodzie to postaram się podać podstawowe informacje. Ewentualnie podlinkować materiały/artykuły które są dostępne w w internecie by nie wyważać otwartych drzwi.

- przed pierwszym podłączenie telefonu do auta w celu uruchomienia Android Auto musimy wcześniej zainstalować potrzebną aplikację na telefonie
- aplikację Android Auto nie można obecnie zainstalować na telefonie oficjalnie ze sklepu Google Play, ponieważ nie jest dostępna na terenie Polski. Tak jest to dziwne bo działa po polsku ...
- zainstalować aplikację "Android Auto - Maps, Media, Messaging & Voice" musimy z poza sklepu Google z jakiejś innej strony "mirror'ującej" instalki, jest takich wiele, np: apkmirror.com
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/
/wybieramy najnowszą wersję aplikacji, następnie wybieramy plik instalacyjny pasujący do procesora w naszym telefonie (najczęściej nowe telefony mają procesor ARM64), i wybieramy DOWNLOAD APK (niebieski przycisk do ściągania)/
Dodatkowy opis instalacji na jakiejś stronie, chodź mój wyszedł chyba dokłądniejszy  :) : LINK

Po instalacji aplikacji Android Auto możemy podłączyć telefon do USB w samochodzie i wejść w APP Connect
Pamiętajmy, że pierwsze uruchamianie musimy dokonać jak auto stoi, bo w trakcie jazdy system nie pozwoli nam skonfigurować aplikacji przy pierwszym uruchomieniu - czyli odklinać że Akceptujemy różne zgody zarówno na Infotainment jak i w telefonie przydzielając prawa aplikacji.

Liczę, że dalej będziemy rozwijać ten temat, bo napewno go nie wyczerpałem, a Google cały czas rozwija Android Auto. Tak więc pamiętajmy by co kilka tygodni sprawdzić na stronie WWW czy nie ma nowszej wersji aplikacji (w roku 2018 jest już 6 wersji, praktycznie co miesiąc nowsza i trzeba ją każdorazowo ręcznie zainstalować nadpisując starą wersję)
 
 
The following users thanked this post: arekp, rk, Charls

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #1 dnia: 2018/07/17 09:00 »
Czy Android Auto działa tylko po USB?
Czy może da się uruchomić po BT lub WiFi?
 

westsajd

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 135
  • Thanked: 21 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #2 dnia: 2018/07/17 09:02 »
Dodam jeszcze, żeby upewnić się aby w ustawieniach telefonu aplikacja AA (i wszystkie używane np. Spotify, Waze) miały wyłączone oszczędzanie energii. Wcześniej miałem z tym problem ponieważ "zahibernowałem" aplikację Google i nie działała obsługa głosowa co czyniło AA bezużytecznym. Chociaż widziałem, że w ostatnich aktualizacjach dodali możliwość wprowadzania adresu z klawiatury - bardzo przydatne za granicą.

Btw. obsługa głosowa z przycisku kierownicy działa bez problemu  :)
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1093
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #3 dnia: 2018/07/17 10:23 »
Czy Android Auto działa tylko po USB?
Czy może da się uruchomić po BT lub WiFi?
Tylko po USB, ale telefon musi też być sparowany po BT. Dla niektórych istotne jest też to że jaki działa Android Auto to drugi/inny telefon nie może być równocześnie podpięty po BT.
 

zibi1303

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 56
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #4 dnia: 2018/07/17 11:48 »
No to skucha.. :/
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #5 dnia: 2018/07/17 12:01 »
Dla niektórych istotne jest też to że jaki działa Android Auto to drugi/inny telefon nie może być równocześnie podpięty po BT.

Czyli definitywnie odpada podpięcie osobnego telefonu z Androidem na potrzeby Android Auto jeśli korzystamy z połączenia BT.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1093
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #6 dnia: 2018/07/17 12:11 »
Identycznie jest przy Apple CarPlay, po podpieciu drugi telefon wypada z BT.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #7 dnia: 2018/07/17 12:25 »
No tak, ale jeśli korzystasz z tego samego telefonu do rozmów to nie ma to znaczenia. Zapewne przy Androidzie jest podobnie.
Myślałem raczej o podpięciu Android Auto z osobnego telefonu i schowaniu go do schowka na stałe. :)
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1093
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #8 dnia: 2018/07/17 12:32 »
No ja mam podpięte jednocześnie 2 telefony: swój i żony jeśli jedziemy razem. W momencie kiedy używam Android Auto telefon żony wypada z BT niestety.  Co gorsza 95% czasu słucham Spotify Premium przez Android Auto, więc tak naprawdę żona rzadko kiedy jest podpięta do BT.


Jadąc na urlop miałem jeszcze pasażera z iPhonem i testowałem Apple CarPlay, a w szczególności jak działa Spotify przez CarPlay, ale to już opiszę w wolnej chwili w jakimś dedykowanym wpisie o Spotify.
No i tutaj było podobnie, podpięcie CarPlay spowodowało że mój telefon wypadł z BT  :(
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #9 dnia: 2018/07/21 23:03 »
Z ciekawostek:
UDOSTĘPNIANIE POSTĘPU
to funkcja, która pozwala na bieżąco śledzić naszą pozycję przez użytkownika, któremu wyślemy naszą pozycję.

Na telefonie działa to tak że gdy ustawimy sobie cel i klikniemy ROZPOCZNIJ  to po prawej stronie mamy strzałkę w górę która rozwija listę gdzie pierwsza pozycja to właśnie UDOSTĘPNIAJ POSTĘPY.
Fajna gunkcja jak się z kimś umawiamy to widzi że już się zbliżamy i może wyjść.

W android auto jednak nie ma tej funkcji. Nigdzie w menu jej nie znalazlem klikając w ekran infotainment.
Na panelu z lewej na którym wyświetlają się wskazówki jest strałka która rozwija menu ale POSTĘPÓW tam nie ma.

Można je jednak dodać ;)
Wystarczy przed podłączeniem telefonu ustawić sobie trasę na telefonie. Kliknąć ROZPOCZNIJ a następnie wysłać zaproszenie do oglądania naszych postępów komuś znajomemu.
Podłączyć telefon do samochodu przez usb i na ekranie infotainment będzie widać charakterystycznego ludzika z falami od głowy.

NAJLEPSZE JEST TO ze ta funkcja ZOSTAJE ZAPAMIĘTANA (dla danego telefonu który podłączamy do samochodu)  i następnym razem nie trzeba już bawić się w klikanie czegokolwiek na telefonie - wystarczy podłączyć telelefon przez android auto ustawić nawigację na infotainment i z listy rozwiijalnej na panelu wskazówek wybrać UDOSTĘPNIAJ POSTĘPY ;)
« Ostatnia zmiana: 2018/07/21 23:15 wysłana przez omen »
 

niggus

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 25
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: DW
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/04/29 13:39 »
Warto brać VW app connect skoro android auto nie jest oficjalnie na polski rynek? Ściągnąłem apke i zainstalowałem ale mi np nie odpala się w ogóle, wychodzi błąd.
Miesiąc temu zamówiliśmy Tiga, a w ten weekend go testowaliśmy i w tym momencie się zorientowaliśmy że to nie działa odpowiednio

Sent from my Lenovo A6020a40 using Tapatalk

 

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/04/29 13:54 »
Nie pobieraj ze sklepu Play tylko stąd:
https://www.apkmirror.com/apk/google-inc/android-auto/

Będzie działać.


Jeżeli przestanie działać to sprawdź czy nie pojawiła się aktualizacja. Trzeba mieć zawsze najnowszą wersję.
 

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 17 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/04/29 17:06 »
Zależy czy masz navi czy tylko radio skonfigurowane. Ale wg mnie warto. Mi jakos nie pasuje firmowa navi (choć mam) i wiekszość tras na google mapsach.
 

niggus

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 25
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Skąd: DW
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/04/29 17:16 »
Udało mi się uruchomić (problem był z Google Play services) To ze nie ma oficjalnego wsparcia w PL komplikuje coś w uzywaniu w jakiś sposób? Czy głównie brak auto aktualizacji apki?

Sent from my Lenovo A6020a40 using Tapatalk

 

Preszus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 77
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1.4 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: TK
Odp: Android Auto
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/04/29 20:24 »
To ze nie ma oficjalnego wsparcia w PL komplikuje coś w uzywaniu w jakiś sposób? Czy głównie brak auto aktualizacji apki?

Tylko brak autoaktualizacji. Poza tym, działa bardzo fajnie.