U mnie to działa znośnie, nie wiem czy fakt, że mam DP ma jakiekolwiek znaczenie. Dzisiaj na trasie Szczecin-Berlin nie pomylił się ani razu. W Niemczech tabliczki informacyjne typu 'obowiązuje w deszczu' czy specyfikujące godziny obowiązywania działają nieźle. Przy pracujących wycieraczkach pobudzonych przez czujnik deszczu pokazują się znaki w nim obowiązujące.
Naturalnie łatwo sprawdzić czy system jest w 100% nieomylny, włączając ostrzeżenia o prędkości. Dość szybko je wyłączymy.
Problemem jest jakość danych, czasami powiązana z jakością mapujących w Navteq. Często zdarza się, że drogę niepubliczną/publiczna gruntową oznaczą jako publiczną i wyjaśnienie im tego na głównych drogach nastręcza sporo problemów.
W teorii system robi fuzję danych i np. jak widzi 30 na zjeździe i ma to w danych mapy nie powinien tego wyświetlić. Przed odwróconymi znakami nie ochroni nas nic;), tak samo jak przed dziwnymi geometriami i symbolami przypominającymi znaki. Nawet najlepsze obecnie AI da się oszukać (szczególnie wykorzystując je same jako adwersarza)
Warto pamiętać też, że kamera nie może być niczym zakryta (np. pozostałościami po owadach czy żywicą/woskiem, jakimś nano badziewiem itp.).
Inna sprawa, że systemowi zdażyło się w optymalnych warunkach zgłupieć kompletnie na danej trasie - mimo, że 99 razy pokazał wszystkie ograniczenia poprawnie.
System traktuję jako użyteczną pomoc (szczególnie na trasie), nie wyrocznię. Z chęcią zobaczyłbym ACC sprzężone z rozpoznawaniem znaków w moim Tiguanie, było by mniej mieszania z ustawianiem prędkości na tempomacie. System jest lepszy niż u większości konkurentów i na pewno lepszy od systemów korzystających tylko z kamery albo tylko z danych nawigacji. 100% skuteczności nie oczekuję, ale pole do poprawy jest..
Podsumowując, producenci zdają sobie sprawę z tych problemów. Obecnie wydawcy map mają pewnie duże ciśnienie, żeby te dane były lepszej jakości, co oznacza, że trzeba proces zautomatyzować. To samo tyczy innych elementów, mających umożliwić wprowadzanie większej autonomiczności aut.