Traffic Sign Assist (TSA) - rozpoznawanie znaków drogowych

Zaczęty przez asta, 2018/07/17 21:23

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

@Snooper tak to wiemy.
Tylko, ze u mnie pokazuje jeden nałożony na drugi, a u @Tomus pokazuje jeden obok drugiego.

Snooper


rk

Cytat: MrBlacker w 2019/05/10 23:46
U mnie też pokazuje dwa znaki np. 50/60, ale nałożone na siebie, jakoś teraz nie kojarzę, aby były pokazywane obok siebie.
Natomiast na ekranie systemu Infotainment na mapie znaki wyświetlają się jeden pod drugim.
U mnie właśnie są nałożone. Na mapie wyświetlają się nałożone, chyba, że je dotknę (wtedy na chwilę się rozwijają) albo schowam dodatkowe okno z manewrami (wtedy są w pionie jak u Ciebie). Na HUD jest zawsze jeden, bez nakładania.

MrBlacker

@rk czyli mamy samo.

@Snooper w mojej instrukcji jest dokładnie tak samo. To jest jednak przykład jak wybierzesz wyświetlanie znaków po środku pomiędzy zegarami, a nie z górnego paska.

iks

Rozumiem, że nawigacja nasza korzysta z rozpoznawania znaków drogowych tak jak wyświetlacze, nie ma własnych w mapach?

Darayavahus

Cytat: iks w 2019/08/28 08:22nie ma własnych w mapach?



Ma, ale wyższy priorytet ma to co kamera rozpozna. Jeśli nie ma danych z kamery to ciągnie z danych mapy.

iks

No właśnie czytnik nie zawsze robi to prawidlowo np czyta często ograniczenia prędkości dla ciężarowych a my mamy funkcję ograniczania prędkości po przeczytaniu znaku prawda?

TMP

Nawigacja musi mieć dane o prędkościach, inaczej nie byłaby w stanie ustalić szacowanego czasu dojazdu ani obliczyć drogi "szybkiej". Kamera zaś ma zawsze priorytet, inaczej byłby problem z ograniczeniami wprowadzonymi po wydaniu map. I owszem, kamera się czasem myli, taka technologia.
Co do funkcji automatycznego ograniczenia prędkości to z tego co pamiętam chyba raczej Arteon/Tuareg, w Tiguanie za to na pewno jest opcja alarmu po przekroczeniu o zdefiniowany próg.

Kabe

Cytat: TMP w 2019/08/28 22:18Tiguanie za to na pewno jest opcja alarmu po przekroczeniu o zdefiniowany próg.
Całe pół godziny to używałem/testowałem, w naszym kraju mija się to z celem

MrBlacker

@iks poczytaj cały wątek od początku, trochę tutaj już  pisaliśmy o problemach z rozpoznawaniem znaków.

MrBlacker

Czy TSA odczytuje u Was znaki zakazu wyprzedzania?

Jakoś nigdy nie zauważyłem, aby pokazały mi się coś innego niż znaki ograniczenia prędkości.
Mam na myśli informację o znakach w górnej części AID obok zegarka.
Może inne znaki pokazują się tylko na dużej mapie na Infotainment (obecnie mapę używam tylko na AID) lub w widoku pokazywania znaków na środku AID.

Muszę jeszcze sprawdzić jak to jest na wyświetlaczu HUD, praktycznie go nie używam. ;)

mms1994

Rozpoznaje, ale bardzo rzadko. Nie wiem od czego to zależy.

MrBlacker

Dzisiaj sprawdziłem sobie to dokładniej i faktycznie system rozpoznaje znaki zakazu wyprzedzania (na dwa spotkane znaki, oba zostały rozpoznane), ale wyświetlają się one tylko na mapie na ekranie infotainment oraz na środku AID po wybraniu odpowiedniego widoku.
W górnym pasku AID znaki wyświetlają się w formie kaskadowej i najprawdopodobniej znak zakazu wyprzedzania jest schowany za znakiem ograniczenia prędkości. Dokładnie tak samo znaki wyświetlają się na wyświetlaczu HUD.

Rozpoznawany jest znak B-25 ,,Zakaz wyprzedzania", ale znak B-26 "Zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe" już nie jest rozpoznawany (ale to ma sens w naszych autach). Poza tym rozpoznawane są znaki B-27 "Koniec zakazu wyprzedzania", B-34 "Koniec ograniczenia prędkości" i  B-42 "Koniec zakazów".

darktosik

kupiłem tarraco wcześniej jezdziłem xtrail tekna (wszystko na pokładzie), w seacie też mam wszystkie dobrodziejstwa tyle, że od vw. niestety tu niespodzianka i to przykra.
tak jak w temacie, system rozpoznawania znaków działał w nissanie książkowo wobec tego co pokazał system niemiecki, współpracował z nav, która była duuuużo lepsza. w seacie nie ma nr jednej z głównych ulic w Gdańsku (stary budynek).
Reszta systemów też jakoś gorzej...zmiana świateł do doganianego pojazdu, działa słabo w vw, system kamer w nissanie włączała się przednia kamera w czasie działania przednich czujników w czasie jazdy do przodu, hamowanie awaryjne, chce działać przy szybkim wyprzedzaniu, ale przy przyhamowaniu poprzednika już słabo...:(
Szkoda, że nie da się mieć wszystkiego...silnik, skrzynia, wyciszenie, zawieszenie lepsze w seacie, ale co do systemów szkoda, niby vw taki nowoczesny...:(

Mullrof

z tymi systemami to tak jest.
one są tak bym powiedział OK.brednie typu VW tiguan to jest top nad topem w wyposażeniu to codzienność ale nie przegadasz tutaj na forum i nie narażaj się lepiej :)