FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Asystenci / Czujniki parkowania / Kamera cofania => Wątek zaczęty przez: asta w 2018/07/17 21:23
-
trochę inny wątek ale to też dot. nawigacji.Rozpoznawanie znaków współpracuje z navi i tu dopiero jest mnóstwo błędów
-
Jak w weekend jechałem drogą z ograniczeniem prędkości do 90 km/h i po prawej stronie pojawił się znak podobny do tego w załączniku to system rozpoznawania znaków zinterpretował to tak jakby na mojej drodze pojawił się znak ograniczania prędkości do 40 km/h. :)
Jak widać nie jest to idealne rozwiązanie, ale czasami oczywiście pomocne.
Swoją drogą to jednak wiadomo, że faktycznie rozpoznaje znaki, a nie tylko pobiera informacji z nawigacji (tak jak np. w Mazdzie).
-
Mam sporo spostrzeżeń i uwag do rozpoznawania znaków drogowych.
- ostatnia aktualizacja map w czerwcu 2018 coś popsuła na ekspresówce Piotrków - Warszawa oraz na południowej obwodnicy Warszawy. Zamiast dozwolonych 120km/h cały czas pokazuje 90km/h (przed czerwca było wszystko prawidłowo pokazywane). Śmiesznie to wygląda jak pojawia się ograniczenie do 100km/h i auto je pokazuje, a jak jest koniec ograniczenia to auto pokazuje 90km/h he he ...
- we Włoszech błędnie rozpoznawał znaki ograniczające prędkości podczas deszczu lub złej pogody (90km/h) i pokazywał je zamiast dopuszczalnych 110 lub 130km/h. Ciekawe bo w naszym kraju prawidłowo rozumie znaki ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych i ich nie pokazuje w aucie.
- klasycznie prawie zawsze kamera zczyta ograniczenia z prawej strony drogi jak jest rozjazd/odbicie skrajnego pasa w prawo, a to ograniczenie dotyczy tylko tego zjazdu. Słabe to jest i nagminne.
- generalnie mam wrażenie że rozpoznawanie działa coraz gorzej, a nigdy nie było dobrze :(
-
ja często jeżdżę drogą której jeszcze nie ma w navi, a są tam ograniczenia 80 km. System rozpozna znak pokaże 80, ale po ok 500 m zmieni na 50, gdy za chwilę ograniczenie jest odwołane nie pokaze 90 tylko zostaje na 50. Do d-py to jest, a jak pomyśle , że w audi jest opcja (pewno nie tania) dostosowania prędkości do znaków to śmiech mnie ogarnia. Dobrze, że tego nie mam bo ogarniała by mnie rozpacz.
-
a jak pomyśle , że w audi jest opcja (pewno nie tania) dostosowania prędkości do znaków to śmiech mnie ogarnia. Dobrze, że tego nie mam bo ogarniała by mnie rozpacz.
W VW Arteonie również ACC ma możliwość działać w synchronizacji że znakami ;D dla mnie jest to najbardziej niedopracowany bubel VW.
Link do Youtube (od 6:53) (https://youtu.be/dYsgStEmRjQ?t=413)
-
jak pomyśle , że w audi jest opcja (pewno nie tania) dostosowania prędkości do znaków to śmiech mnie ogarnia. Dobrze, że tego nie mam bo ogarniała by mnie rozpacz.
W Tigu jest opcja powiadamiania o przekroczeniu prędkości - tej rozpoznanej, graficznie lub dźwiekowo. Włączyłem wczoraj powiadamianie graficzne i ... jeszcze szbciej wróciłem do poprzednich ustawień.
-
Wytłumaczy mi ktoś jak interpretować taką informację na wyświetlaczu jak w załączniku?
Faktyczne ograniczenie to 50 km/h.
Co w takim razie oznacza ten znak 60 km/h i co oznacza ten biały prostokącik?
-
Wytłumaczy mi ktoś jak interpretować taką informację na wyświetlaczu jak w załączniku?
Faktyczne ograniczenie to 50 km/h.
Co w takim razie oznacza ten znak 60 km/h i co oznacza ten biały prostokącik?
W godzinach nocnych (23:00-5:00) obowiązuje w mieście ograniczenie prędkości 60km/h zamiast 50km/h. Co ciekawe jest to specyfika tylko Polski, a VW o tym wie :-)
Link jak by ktoś chciał poczytać więcej szczegółów (https://www.motofakty.pl/artykul/nocne-ograniczenie-predkosci-przepis-o-ktorym-zapomina-wiekszosc-kierowcow.html)
-
No fakt. Czyli ta biała tabliczka oznacza godziny noce?
Mało precyzyjne oznaczenie - ja bym to odczytał między 00:00 - 02:00. :)
-
No fakt. Czyli ta biała tabliczka oznacza godziny noce?
Mało precyzyjne oznaczenie - ja bym to odczytał między 00:00 - 02:00. :)
No to takie symboliczne oznaczenie, wszyscy liczyli że się domyślisz :-)
-
Ja teraz już wiem to wszystko jasne.
Ale jakoś mi to do głowy nie przyszło. :P
-
Mam sporo spostrzeżeń i uwag do rozpoznawania znaków drogowych.
- ostatnia aktualizacja map w czerwcu 2018 coś popsuła na ekspresówce Piotrków - Warszawa oraz na południowej obwodnicy Warszawy. Zamiast dozwolonych 120km/h cały czas pokazuje 90km/h (przed czerwca było wszystko prawidłowo pokazywane). Śmiesznie to wygląda jak pojawia się ograniczenie do 100km/h i auto je pokazuje, a jak jest koniec ograniczenia to auto pokazuje 90km/h he he ...
- we Włoszech błędnie rozpoznawał znaki ograniczające prędkości podczas deszczu lub złej pogody (90km/h) i pokazywał je zamiast dopuszczalnych 110 lub 130km/h. Ciekawe bo w naszym kraju prawidłowo rozumie znaki ograniczenia prędkości dla samochodów ciężarowych i ich nie pokazuje w aucie.
- klasycznie prawie zawsze kamera zczyta ograniczenia z prawej strony drogi jak jest rozjazd/odbicie skrajnego pasa w prawo, a to ograniczenie dotyczy tylko tego zjazdu. Słabe to jest i nagminne.
- generalnie mam wrażenie że rozpoznawanie działa coraz gorzej, a nigdy nie było dobrze :(
Rzeczywiście nie działa to perfekcyjnie, w Austrii na autostradzie często jest ograniczenie do 80 dla ciężarówek - zawsze wrzucał również dla mnie.
Ale w drugą stronę - jak wyjechałem poza obszar wspierany np. do BiH, to brakowało mi tej pomocy w postaci wskazówki ile mogę aktualnie jechać. Na wakacjach jak musisz navigować w nieznanym terenie, patrzeć czy reszta ekipy (pozostałe 5 aut!) jedzie z tyłu, ogarniać dzieci na tylnej kanapie i jeszcze rozmawiać z żoną - to bywa pomocne :D
a jak pomyśle , że w audi jest opcja (pewno nie tania) dostosowania prędkości do znaków to śmiech mnie ogarnia. Dobrze, że tego nie mam bo ogarniała by mnie rozpacz.
W VW Arteonie również ACC ma możliwość działać w synchronizacji że znakami ;D dla mnie jest to najbardziej niedopracowany bubel VW.
Link do Youtube (od 6:53) (https://youtu.be/dYsgStEmRjQ?t=413)
W Audi jak i w Arteonie wydaje się to działać, ale jak jest w praktyce - hmmm..
Ja jestem ciekaw czego innego - czy da się taki predykcyjny ACC przestawić w tryb "normalny" - bez dostosowywania się do znaków, zakrętów itp?
Bo jeśli nie i skazani jesteśmy na niańkę, która nas prowadzi tylko i wyłącznie zgodnie z przepisami, oraz zwalnia duuuużo wcześniej przed każdym zakrętem aby oszczędzać paliwo i wpływać na nasze bezpieczeństwo, to ja dziękuję - z czymś takim w naszym kraju wg. mnie kompletnie nie da się jeździć i wtedy ACC pozostaje bezużyteczne. Np. po co komu ACC działający do 210 jak nigdzie poza Niemcami tego nie sprawdzisz????
-
W Audi jak i w Arteonie wydaje się to działać, ale jak jest w praktyce - hmmm..
Ja jestem ciekaw czego innego - czy da się taki predykcyjny ACC przestawić w tryb "normalny" - bez dostosowywania się do znaków, zakrętów itp?
Bo jeśli nie i skazani jesteśmy na niańkę, która nas prowadzi tylko i wyłącznie zgodnie z przepisami, oraz zwalnia duuuużo wcześniej przed każdym zakrętem aby oszczędzać paliwo i wpływać na nasze bezpieczeństwo, to ja dziękuję - z czymś takim w naszym kraju wg. mnie kompletnie nie da się jeździć i wtedy ACC pozostaje bezużyteczne. Np. po co komu ACC działający do 210 jak nigdzie poza Niemcami tego nie sprawdzisz?
Chyba w załączonym teście była o tym mowa że w DE na autostradzie bez ograniczeń ACC z włączoną funkcją dostosowania się do znaków przyjmuje prędkość 130km/h. Tak z tego co słyszałem ACC możesz przełączyć w normalny tryb jazdy bez znaków.
-
To są nadal bajery. Dopłaciłem do pakietu zawierającego m.in. wykrywanie zasłabnięcia kierowcy. I wiecie co? Prędzej spowodujecie karambol niż ten system za Was podejmie decyzję.
Próbowałem go w niedzielę rano, na pustej i szerokiej drodze, z dobrze wymalowanymi liniami. Przy prędkościach zarówno 40-50km/h jak i 70-80km/h. Nawet przy dolnym zakresie mnie nie uratuje przed zdarzeniem, zbyt późno ruszają te wszystkie procedury. Nie wyobrażam sobie tego na drodze o kiepskich warunkach (nierówności czy brak linii).
ACC sam w sobie jest fajnym dodatkiem, który jeszcze nie do końca opanowałem na naszych drogach ekspresowych i wyżej - głównie z powodu innych użytkowników, którym się strasznie śpieszy. Pozostało mi lepsze wyczucie kiedy najlepiej zmieniać pas na lewy, zanim zacznie zwalniać po wykryciu pojazdu z przodu.
Znaki drogowe to kosztowny bajer (tak, wiem że za niego nie płaciliśmy jako osobna pozycja w cenniku), który pozostawia wiele do życzenia zanim mu zaufamy bardziej. Pokazywanie ograniczeń które wynikają z map, a nie z otoczenia (stare dane) czy problemy ze skasowaniem ograniczeń po ich minięciu to codzienne problemy jakie mógłbym wymienić.
-
U mnie to działa znośnie, nie wiem czy fakt, że mam DP ma jakiekolwiek znaczenie. Dzisiaj na trasie Szczecin-Berlin nie pomylił się ani razu. W Niemczech tabliczki informacyjne typu 'obowiązuje w deszczu' czy specyfikujące godziny obowiązywania działają nieźle. Przy pracujących wycieraczkach pobudzonych przez czujnik deszczu pokazują się znaki w nim obowiązujące.
Naturalnie łatwo sprawdzić czy system jest w 100% nieomylny, włączając ostrzeżenia o prędkości. Dość szybko je wyłączymy.
Problemem jest jakość danych, czasami powiązana z jakością mapujących w Navteq. Często zdarza się, że drogę niepubliczną/publiczna gruntową oznaczą jako publiczną i wyjaśnienie im tego na głównych drogach nastręcza sporo problemów.
W teorii system robi fuzję danych i np. jak widzi 30 na zjeździe i ma to w danych mapy nie powinien tego wyświetlić. Przed odwróconymi znakami nie ochroni nas nic;), tak samo jak przed dziwnymi geometriami i symbolami przypominającymi znaki. Nawet najlepsze obecnie AI da się oszukać (szczególnie wykorzystując je same jako adwersarza)
Warto pamiętać też, że kamera nie może być niczym zakryta (np. pozostałościami po owadach czy żywicą/woskiem, jakimś nano badziewiem itp.).
Inna sprawa, że systemowi zdażyło się w optymalnych warunkach zgłupieć kompletnie na danej trasie - mimo, że 99 razy pokazał wszystkie ograniczenia poprawnie.
System traktuję jako użyteczną pomoc (szczególnie na trasie), nie wyrocznię. Z chęcią zobaczyłbym ACC sprzężone z rozpoznawaniem znaków w moim Tiguanie, było by mniej mieszania z ustawianiem prędkości na tempomacie. System jest lepszy niż u większości konkurentów i na pewno lepszy od systemów korzystających tylko z kamery albo tylko z danych nawigacji. 100% skuteczności nie oczekuję, ale pole do poprawy jest..
Podsumowując, producenci zdają sobie sprawę z tych problemów. Obecnie wydawcy map mają pewnie duże ciśnienie, żeby te dane były lepszej jakości, co oznacza, że trzeba proces zautomatyzować. To samo tyczy innych elementów, mających umożliwić wprowadzanie większej autonomiczności aut.
-
Ostatnio jechałem drogą gdzie ograniczenie było na 70 i tutaj system rozpoznał prawidłowo.
Dalej był ustawiony znak ograniczenia na 50 i następnie na 30, ale oba były jeszcze zaklejone/przekreślone pomarańczową taśmą - przyszłe roboty drogowe.
System rozpoznawania znaków niestety rozpoznał te dwa ograniczenia jako aktualne.
-
To jest jedna z rzeczy irytujących mnie dość mocno w Tigu:
DM nie zapamiętuje ustawienia " pokazuj rozpoznawanie znaków na AID" - po zaznaczeniu działa jakiś czas - czasem dwa dni, czasem mniej - i się dezaktywuje. >:(
Jakieś pomysły na lepszą pamięć DM?
-
Ja włączyłem raz i mam tą funkcję aktywną po każdym uruchomieniu auta....nawet ostatnio zastanawiałem się czy tego nie wyłączyć.
-
U mnie po aktywacji z poziomu DP na AID wyświetla się cały czas praktycznie od obioru auta z salonu.
-
Korzystam z DP. Wydaje mi się, że to ustawienie znika w sytuacji korzystania z drugiego kluczyka i personalizacji (nieważne jakie ustawienie ma drugi kluczyk) - nie jestem pewien czy zawsze tak jest, ale czasami to się zdarza. Mam HUD, więc nie wiem czy to jest w jakiś sposób połączone. Kiedyś sądziłem, że tak ale teraz stawiam na zmiany kluczyków.
-
Korzystam z DP. Wydaje mi się, że to ustawienie znika w sytuacji korzystania z drugiego kluczyka i personalizacji (nieważne jakie ustawienie ma drugi kluczyk) - nie jestem pewien czy zawsze tak jest, ale czasami to się zdarza. Mam HUD, więc nie wiem czy to jest w jakiś sposób połączone. Kiedyś sądziłem, że tak ale teraz stawiam na zmiany kluczyków.
To może być dobry trop - często z żoną na zmianę korzystamy z auta i z dobrodziejstw personalizacji.
Może jak na jednym użytkowniku jest to włączone a na drugim nie, to wtedy gubi to ustawienie?
Sprawdzę. THX.
-
Sprawdź i daj znać to wtedy i u siebie ustawie. Druga rzecz która chyba przez to samo ginie to ikonki dla stacji DAB (FM zdaje się zostają).
-
Od nowości używam 1 kluczyk i nigdy nie zniknęły włączone znaki
-
Ja mam 2 kluczyki z żoną i mi ta opcja od czasu do czasu znikła i musiałem ją zaznaczać ponownie. Zgłosiłem to przy ostatnim przeglądzie i wygrali nowe oprogramowanie. Minęło 2 tygodnie i jak na razie jest ok. Ja mam auto z 12/2016
Wysłane z mojego LYA-L29 przy użyciu Tapatalka
-
Moje 11/2016, zgłoszę to przy następnym przeglądzie.
-
Mój AID pokazuje jeden, aktualnie obowiązujący znak na górnej belce (więcej można wyświetlić na środkowym polu AID albo po dotknięciu znaku na DP). W Allspace wygląda to lepiej.
-
Tak na marginesie, ten AID to starego typu jest czy nowego (wygląda jak stary) ? Pytam bo widzę u ciebie 2 znaki a mój w krótkim pokazuje maksymalnie tylko 1 znak na górnej belce.
To jest stary AID w Allspac'ach nie montują nowych :) pokazuje ograniczenie 50 i 60, obowiązujące po 23:00.
Mój AID pokazuje jeden, aktualnie obowiązujący znak na górnej belce (więcej można wyświetlić na środkowym polu AID albo po dotknięciu znaku na DP). W Allspace wygląda to lepiej.
U mnie też pokazuje dwa znaki np. 50/60, ale nałożone na siebie, jakoś teraz nie kojarzę, aby były pokazywane obok siebie.
Natomiast na ekranie systemu Infotainment na mapie znaki wyświetlają się jeden pod drugim.
-
Z tego co pamiętam to ma znaczenie litra jest godzina, jeżeli jest pora nocna czyli po 23:00 i obowiązuje 60km/h zamiast 50km/h to pokazuje się też drugi znak. Ale nie mam pewności.
-
Na fotce wstawionej w innym wątku przez @Tomus jest dzień i dwa znaki obok siebie.
(https://tiguan-forum.pl/index.php?action=dlattach;topic=441.0;attach=951;image)
-
Tak, pokazuje dwa znaki poniewaz sa obszary w ktorych obowiazuja w danych warunkach dwa ograniczenia, w Niemczech np dotyczy to opadow deszczu. Nie wiem tylko czy po 23 w miescie ten z 60 dalej jest pokazywany jako drugi
-
@Snooper tak to wiemy.
Tylko, ze u mnie pokazuje jeden nałożony na drugi, a u @Tomus pokazuje jeden obok drugiego.
-
@MrBlacker może to jakieś usprawnienie... wrzucam skan - "Instrukcja obsługi - Tiguan Allspace Wydanie 09.2019"
https://drive.google.com/drive/folders/1Mqbete-xumZ36HwF_DQbgxqIs9cBrvRr?usp=sharing
-
U mnie też pokazuje dwa znaki np. 50/60, ale nałożone na siebie, jakoś teraz nie kojarzę, aby były pokazywane obok siebie.
Natomiast na ekranie systemu Infotainment na mapie znaki wyświetlają się jeden pod drugim.
U mnie właśnie są nałożone. Na mapie wyświetlają się nałożone, chyba, że je dotknę (wtedy na chwilę się rozwijają) albo schowam dodatkowe okno z manewrami (wtedy są w pionie jak u Ciebie). Na HUD jest zawsze jeden, bez nakładania.
-
@rk czyli mamy samo.
@Snooper w mojej instrukcji jest dokładnie tak samo. To jest jednak przykład jak wybierzesz wyświetlanie znaków po środku pomiędzy zegarami, a nie z górnego paska.
-
Rozumiem, że nawigacja nasza korzysta z rozpoznawania znaków drogowych tak jak wyświetlacze, nie ma własnych w mapach?
-
nie ma własnych w mapach?
Ma, ale wyższy priorytet ma to co kamera rozpozna. Jeśli nie ma danych z kamery to ciągnie z danych mapy.
-
No właśnie czytnik nie zawsze robi to prawidlowo np czyta często ograniczenia prędkości dla ciężarowych a my mamy funkcję ograniczania prędkości po przeczytaniu znaku prawda?
-
Nawigacja musi mieć dane o prędkościach, inaczej nie byłaby w stanie ustalić szacowanego czasu dojazdu ani obliczyć drogi "szybkiej". Kamera zaś ma zawsze priorytet, inaczej byłby problem z ograniczeniami wprowadzonymi po wydaniu map. I owszem, kamera się czasem myli, taka technologia.
Co do funkcji automatycznego ograniczenia prędkości to z tego co pamiętam chyba raczej Arteon/Tuareg, w Tiguanie za to na pewno jest opcja alarmu po przekroczeniu o zdefiniowany próg.
-
Tiguanie za to na pewno jest opcja alarmu po przekroczeniu o zdefiniowany próg.
Całe pół godziny to używałem/testowałem, w naszym kraju mija się to z celem
-
@iks poczytaj cały wątek od początku, trochę tutaj już pisaliśmy o problemach z rozpoznawaniem znaków.
-
Czy TSA odczytuje u Was znaki zakazu wyprzedzania?
Jakoś nigdy nie zauważyłem, aby pokazały mi się coś innego niż znaki ograniczenia prędkości.
Mam na myśli informację o znakach w górnej części AID obok zegarka.
Może inne znaki pokazują się tylko na dużej mapie na Infotainment (obecnie mapę używam tylko na AID) lub w widoku pokazywania znaków na środku AID.
Muszę jeszcze sprawdzić jak to jest na wyświetlaczu HUD, praktycznie go nie używam. ;)
-
Rozpoznaje, ale bardzo rzadko. Nie wiem od czego to zależy.
-
Dzisiaj sprawdziłem sobie to dokładniej i faktycznie system rozpoznaje znaki zakazu wyprzedzania (na dwa spotkane znaki, oba zostały rozpoznane), ale wyświetlają się one tylko na mapie na ekranie infotainment oraz na środku AID po wybraniu odpowiedniego widoku.
W górnym pasku AID znaki wyświetlają się w formie kaskadowej i najprawdopodobniej znak zakazu wyprzedzania jest schowany za znakiem ograniczenia prędkości. Dokładnie tak samo znaki wyświetlają się na wyświetlaczu HUD.
Rozpoznawany jest znak B-25 „Zakaz wyprzedzania", ale znak B-26 "Zakaz wyprzedzania przez samochody ciężarowe" już nie jest rozpoznawany (ale to ma sens w naszych autach). Poza tym rozpoznawane są znaki B-27 "Koniec zakazu wyprzedzania", B-34 "Koniec ograniczenia prędkości" i B-42 "Koniec zakazów".
-
kupiłem tarraco wcześniej jezdziłem xtrail tekna (wszystko na pokładzie), w seacie też mam wszystkie dobrodziejstwa tyle, że od vw. niestety tu niespodzianka i to przykra.
tak jak w temacie, system rozpoznawania znaków działał w nissanie książkowo wobec tego co pokazał system niemiecki, współpracował z nav, która była duuuużo lepsza. w seacie nie ma nr jednej z głównych ulic w Gdańsku (stary budynek).
Reszta systemów też jakoś gorzej...zmiana świateł do doganianego pojazdu, działa słabo w vw, system kamer w nissanie włączała się przednia kamera w czasie działania przednich czujników w czasie jazdy do przodu, hamowanie awaryjne, chce działać przy szybkim wyprzedzaniu, ale przy przyhamowaniu poprzednika już słabo...:(
Szkoda, że nie da się mieć wszystkiego...silnik, skrzynia, wyciszenie, zawieszenie lepsze w seacie, ale co do systemów szkoda, niby vw taki nowoczesny...:(
-
z tymi systemami to tak jest.
one są tak bym powiedział OK.brednie typu VW tiguan to jest top nad topem w wyposażeniu to codzienność ale nie przegadasz tutaj na forum i nie narażaj się lepiej :)
-
z tymi systemami to tak jest.
one są tak bym powiedział OK.brednie typu VW tiguan to jest top nad topem w wyposażeniu to codzienność ale nie przegadasz tutaj na forum i nie narażaj się lepiej
hehe, nie chcę się narażać, co do VW TIGUAN to podoba mi się i światła wycinanjące, które miałem przyjemność używać w passacie, których nie ma w seacie to wypas.
SEAT to u mnie rozsądek, aż 5-letni :) szkoda , że VAG nie dał do tarraco możliwości zamówienia tych światełek z TIGA.
-
Bez przesady chłopaki, nikomu się nie narazicie. ;)
Jak zamawiałem swojego Tiguana to też odwiedziłem Seata i zaproponowano mi Teracco, ale musiałbym czekać dodatkowe 9 miesięcy, aby go w ogóle zobaczyć na żywo. Teraz przy wyborze auta na pewno byłby bardzo mocnym konkurentem, przede wszystkim ze względu na cenę, ale nie tylko.
Wg mnie z zewnątrz jest dużo lepiej zaprojektowany niż Tiguan, szczególnie tył auta. Tył Tiguana nie pasuje do reszty, ale już się przyzwyczaiłem. ;)
Środek Tarraco oprócz deski to to samo co w Tiguanie, tutaj Seat mógłby się bardziej postarać o własny styl. Większość dodatków ta samo co w Tiguanie, może paru rzeczy nie da się domówić, ale są też drobiazgi, których nie ma w Tiguanie (np. dynamiczne kierunkowskazy z tyłu, znacznik martwego pola na lusterku, a nie na obudowie).
Podsumowując Seat Tarraco to bardzo fajne auto i warte zakupu. ;)
Co do Dynamic Light Assist (DLA) to TUTAJ (https://vag-forum.pl/forum-ogolne/jazdy-testowe-przed-zakupem-auta/msg10903/#msg10903) opisywałem moje wrażenia z jazdy próbnej i wyraźnie napisałem, że testowy model miał system DLA. Niestety jazda była w dzień więc nie miałem okazji przetestować jak to działa, ale na pewno było domyślnie włączone. No chyba, że to nie jest pełne DLA tylko po prostu automatyczne włączanie/wyłączanie świateł drogowych.
-
Seat ma trochę inny układ oświetlenia. Tam nie ma stricte DLA gdzie jest jedna dioda a przysłona decyduje wycinaniu elementów. Tarraco nie jeździłem, ale Leonem i Ateca tak i ich oswietlenie się nie umywa do Tiga z DLA. Rzekłbym nawet ze Leon z „matrixami” swiecil znacznie gorzej niż Fabia ze zwykłymi statycznymi LEDami.
Umiejscowienie znacznika martwego pola to chyba rzecz gustu, kolega z BMW zazdrości tego światełka w lusterku, ja osobiście wolałbym układ z Seata ;)
TSA w Tijuanie to ogromna pomyłka, u mnie notorycznie wskazuje ograniczenie do 100 w centrum Krakowa (faktycznie jest tam 50 mimo ze 3 pasmowa - tzw 3 - aleje) :)
-
z tymi systemami to tak jest.
one są tak bym powiedział OK.brednie typu VW tiguan to jest top nad topem w wyposażeniu to codzienność ale nie przegadasz tutaj na forum i nie narażaj się lepiej :)
Wypowiem się jako jeden z tych "starszych" na tym forum ;) aktualnym Tiguanem jeżdżę już ponad 3 lata.
Oczywiście, że masz rację, trzeba tylko wziąść pod uwagę, że mamy obecnie 2020 rok i konkurencja poszła do przodu, więc ma już porównywalne rozwiązania technologiczne w swoich autach. Natomiast pierwsze osoby kupowały Tiguany 2 generacji w 2016 i 2017 roku, to już 3-4 lata temu, co robi różnicę. W tamtym okresie Tiguan miał niewielką konkurencję technologiczną w swojej klasie i cenie.
-
@Kabe co więcej, niektórzy z tych "starszych" zdążyli już zmienić zabawki, tak dawno kupowaliśmy auta. Nie wiem jak wy, ale mi te juz prawie 4 lata z autem jakoś wyjątkowo szybko minęły.
-
Dokładnie szybko minęły, ale szczerze powiem, że mnie się Tig nie znudził. Pomimo że zaczęlo chodzić po mojej głowie audi , więc staram się być rozsądny i wypieram te myśli.
-
z tymi systemami to tak jest.
one są tak bym powiedział OK.brednie typu VW tiguan to jest top nad topem w wyposażeniu to codzienność ale nie przegadasz tutaj na forum i nie narażaj się lepiej :)
Wypowiem się jako jeden z tych "starszych" na tym forum ;) aktualnym Tiguanem jeżdżę już ponad 3 lata.
Oczywiście, że masz rację, trzeba tylko wziąść pod uwagę, że mamy obecnie 2020 rok i konkurencja poszła do przodu, więc ma już porównywalne rozwiązania technologiczne w swoich autach. Natomiast pierwsze osoby kupowały Tiguany 2 generacji w 2016 i 2017 roku, to już 3-4 lata temu, co robi różnicę. W tamtym okresie Tiguan miał niewielką konkurencję technologiczną w swojej klasie i cenie.
ok zgadzam się.
ale to trzeba jasno podkreślać, że to było dobre i opłacalne 4 lata temu :)
-
Dokładnie szybko minęły, ale szczerze powiem, że mnie się Tig nie znudził. Pomimo że zaczęlo chodzić po mojej głowie audi , więc staram się być rozsądny i wypieram te myśli.
Wczoraj znów miałem okazję być pasażerem "mojej" A4 B8. Kurcze, no jest znacząco przyjemniej niż w Tiguanie. Niestety, Audi wydaje się być mocno przewartościowane. Myślę, że gdybym miał dziś zmieniać, to mimo dobrych relacji z Cichym w Szczecinie, kroki skierowałbym ku BMW.