Fora techniczne > Asystenci / Czujniki parkowania / Kamera cofania

Traffic Jam Assist (TJA) - asystent jazdy w korku

<< < (3/3)

mms1994:
Możesz ustawić nawet na 140, ale póki jedziesz w korku to on będzie jechał np 11km/h

kris17009:
To może ja podsumuję swoje wrażenia i sens posiadania TJA.
Akurat mam przyjemność jeździć Golfem z ACC bez Lane Assist i bez TJA oraz Tiguanem z TJA. I uważam że TJA to bajer, który tylko zwiększa opis funkcjonalności auta. W praktyce mało przydatny.
Ale do rzeczy:
1. TJA działa tylko z ACC i LA oraz włączonym adaptacyjnym prowadzeniem po torze (bez tego nie działa poniżej 60km/h)
2. Utrzymywanie pasa ruchu może i fajne ale i tak co 20s będzie komunikat żeby przejąć sterowanie. Więc praktycznie ręce na kierownicy cały czas musisz mieć i nią ruszać
3. Jak masz zwykły ACC to tak samo w korku prowadzi od 0 do zadanej prędkości lub za samochodem poprzedzającym.
4. Po zatrzymaniu na więcej niż kilka sekund żeby kontynuować jazdę musisz nacisnąć gaz albo RES na kierownicy.
5. Utrzymywanie odstępu nawet wg ustawienia najmniejszego (1 kreska) zostawia na tyle dużo miejsca że i tak inni kierowcy będą się wciskać. Więc trzeba bardzo uważać bo ACC ich nie zauważy w porę. LA tu nic nie pomoże więcej.
6. Włączenie adaptacyjnego prowadzenia po torze powoduje to że podczas zwykłej jazdy praktycznie cały czas (pow 60km/h) ingeruje Ci w kierownicę, co jest trochę uciążliwe. Dlatego domyślnie mam wyłączone.


Także moim zdaniem ACC to najbardziej przemyślana i przydatna funkcjonalność i już mniejsze znaczenie jest czy ma się TJA. Oczywiście sam LA też uważam że jest spoko ale bez adaptacyjnego prowadzenia. Czasami można się "zapatrzyć" w krajobraz i wtedy przydatne jest korygowanie toru jazdy - oczywiście tylko lekkich łuków bo bardziej ostrych nie ogarnia.

mms1994:

--- Cytat: kris17009 w 2020/09/10 09:09 ---5. Utrzymywanie odstępu nawet wg ustawienia najmniejszego (1 kreska) zostawia na tyle dużo miejsca że i tak inni kierowcy będą się wciskać. Więc trzeba bardzo uważać bo ACC ich nie zauważy w porę. LA tu nic nie pomoże więcej.
--- Koniec cytatu ---
Jeżdżę na tym po A4 (kto zna ten wie jakie prawo jungli tu panuje) i nigdy nie zauważyłem, żeby był problem z odstępem czy wpychaniem się (i jednocześnie brakiem reakcji auta), a sporo stoje/jeżdżę w korkach.

--- Cytat: kris17009 w 2020/09/10 09:09 ---2. Utrzymywanie pasa ruchu może i fajne ale i tak co 20s będzie komunikat żeby przejąć sterowanie. Więc praktycznie ręce na kierownicy cały czas musisz mieć i nią ruszać
--- Koniec cytatu ---
Jak opierasz lekko rękę na kierownicy, to nie ma tego komunikatu :)

--- Cytat: kris17009 w 2020/09/10 09:09 ---4. Po zatrzymaniu na więcej niż kilka sekund żeby kontynuować jazdę musisz nacisnąć gaz albo RES na kierownicy.
--- Koniec cytatu ---
No niestety to nadal poziom 2 AI, więc trzeba go "ruszyć" po jakimś czasie. Może eksperci od VCDS/OBD11 się wypowiedzą, ale słyszałem i czytałem gdzieś że ten czas można jakoś zwiększyć

--- Cytat: kris17009 w 2020/09/10 09:09 ---3. Jak masz zwykły ACC to tak samo w korku prowadzi od 0 do zadanej prędkości lub za samochodem poprzedzającym.
--- Koniec cytatu ---
Jak jeździłem demówka, która nie miała TJA, to ACC działał od 30km/h  :o

kris17009:

--- Cytat: mms1994 w 2020/09/10 09:53 ---Jak jeździłem demówka, która nie miała TJA, to ACC działał od 30km/h 
--- Koniec cytatu ---
Jeśli chodzi o ustawienie minimalne to 30km/h to prawda. Ale to nie znaczy że nie działa poniżej 30 jak już jest aktywne - co może wydawać się dziwne ale tak jest. No chyba że coś zmienili w ciągu ostatnich 3 lat. Tak jak pisałem opieram to o funkcjonalność w Golfie mk7.5 gdzie mam ACC bez LA, TJA itp - i zawsze korzystam w korku.

MrBlacker:

--- Cytat: mms1994 w 2020/09/10 09:53 ---
--- Cytat: kris17009 w 2020/09/10 09:09 ---2. Utrzymywanie pasa ruchu może i fajne ale i tak co 20s będzie komunikat żeby przejąć sterowanie. Więc praktycznie ręce na kierownicy cały czas musisz mieć i nią ruszać
--- Koniec cytatu ---
Jak opierasz lekko rękę na kierownicy, to nie ma tego komunikatu :)

--- Koniec cytatu ---
Tak dla przypomnienia Lane Assist nie służy do autonomicznego prowadzenia auta, ale ma tylko wspomagać kierowcę. Dlatego też dla bezpieczeństwa obie ręce powinny być zawsze na kierownicy, a jeśli tak będzie to taki komunikat nie będzie się pojawiał. ;)


--- Cytat: mms1994 w 2020/09/10 09:53 ---
--- Cytat: kris17009 w 2020/09/10 09:09 ---4. Po zatrzymaniu na więcej niż kilka sekund żeby kontynuować jazdę musisz nacisnąć gaz albo RES na kierownicy.
--- Koniec cytatu ---
No niestety to nadal poziom 2 AI, więc trzeba go "ruszyć" po jakimś czasie. Może eksperci od VCDS/OBD11 się wypowiedzą, ale słyszałem i czytałem gdzieś że ten czas można jakoś zwiększyć

--- Koniec cytatu ---
Nie da się.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej