Autor Wątek: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola  (Przeczytany 35359 razy)

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« dnia: 2019/03/31 18:43 »
Advertisement
Nie widze osobnego watku wiec zadam tu pytanie. Jak dziala tzw martwa strefa. Czy tylko jest sygnalizacja wizualna, czyli pomaranczowa lampka w lusterkach czy rowniez pojawia sie sygnalizacja dzwiekowa. Chodzi mi opo wlaczeniu kieronkowskazu.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #1 dnia: 2019/03/31 22:41 »
Niestety tylko pomarańczowa lampka - mi właśnie brakuje dźwięku generowanego, ale tylko w momencie próby zmiany pasa ruchu, bo gdyby piszczało zawsze w momencie zapalenia lampki to byłoby denerwujące.
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #2 dnia: 2019/03/31 22:49 »
mi właśnie brakuje dźwięku generowanego, ale tylko w momencie próby zmiany pasa ruchu,

I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #3 dnia: 2019/03/31 22:53 »
No i takie coś byłoby idealne.
Poza tym nie bardzo mi pasuje ta pomarańczowa lampka, wolałbym znacznik na lusterku - tak mają Tiguany produkowane na USA.
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #4 dnia: 2019/03/31 23:03 »

I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.


Jak zmieniasz Japknczyka na Niemca, czy Fancuza to musisz liczyc sie z jakimis zmianami czy to na dobre, czy na zle. Nie ma auta ktore laczyloby fajne rozwiazania wielu marek ; )
 

Peterka

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 239
  • Thanked: 3 times
  • Czy będzie Tig 1.4 TSI Hybrid Plug-in?
  • Model: Inny
  • Wersja: L&K
  • Silnik: 2.0 TSI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WK
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #5 dnia: 2019/03/31 23:08 »
Niestety. Ale Japończyk to porażka.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1068
  • Thanked: 105 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #6 dnia: 2019/04/03 12:56 »

I tu Mazda 6 ma to trochę lepiej rozwiązane. Piszczy jak sie włączy kierunkowskaz.
Jak zmieniasz Japknczyka na Niemca, czy Fancuza to musisz liczyc sie z jakimis zmianami czy to na dobre, czy na zle. Nie ma auta ktore laczyloby fajne rozwiazania wielu marek ; )
Zwłaszcza, żę 'fajne' każdy definiuje inaczej. Mam taki pikanie w drugim aucie i jest ono irytujące. Rozwiązania z ikonką na lusterku też miałem, i wolę diody (nie da się ich przeoczyć, zwłaszcza patrząc kątem oka).
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 449
  • Thanked: 93 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #7 dnia: 2019/04/03 13:22 »
Zgadzam się z @rk, diody w obudowie lusterka są znacznie większe i tym samym łatwiejsze do zauważenia niż piktogram na powierzchni odblaskowej. Fajne jest też to, że światło z lampki ostrzegawczej jest generalnie widoczne tylko dla kierowcy zamiast dla wszystkich wokół z pasażerem i kierowcami jadącymi z tyłu włącznie... Rozwiązanie z ikoną na tafli lusterka jest stosowane raczej w tańszych samochodach grupy VAG.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #8 dnia: 2019/04/03 15:51 »
A ja do tej pory nie mogę się przyzwyczaić do tych lampek na lusterku.
 

Robert_em

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 161
  • Thanked: 18 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL R-Line
  • Silnik: 2.0TDI 150KM
  • Skąd: ERA
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #9 dnia: 2019/04/03 16:27 »
Również zdecydowanie pasuje mi rozwiązanie z Tiguana i brak irytujacych dźwięczydeł.
Dodam tylko, że intensywność (jasność) świecenia tej lampki ostrzegawczej w lusterku można regulować.
 

S0meth1ng

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 5
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: 2.0TDI/190KM
  • Skąd: Warszawa
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #10 dnia: 2019/04/03 22:09 »
U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #11 dnia: 2019/04/03 23:24 »
U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny

to wibracja jest w Tiguanie? chyba zbyt często włączam kierunki przy zmianie pasa... (pytam na serio)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1426
  • Thanked: 177 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #12 dnia: 2019/04/03 23:29 »
U mnie jak próbuje zmienić pas, to kierownica wibruje, więc dźwięk nie jest potrzebny

to wibracja jest w Tiguanie? chyba zbyt często włączam kierunki przy zmianie pasa... (pytam na serio)

Jest. Zarówno jak chcesz zjechać ze swojego pasa, a prowadzi Ciebie Line Assist, jak i w sytuacji kiedy chcesz zajechać komuś drogę.

Nie jest to tak, że nie dasz rady, ale stawia opór.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1598
  • Thanked: 148 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #13 dnia: 2019/04/03 23:31 »
Wibracje tak naprawdę są od Lane Assist (Asystenta utrzymania pasa ruchu), ale jeśli posiadamy w aucie oba systemy to działają one razem jako Side Assist Plus.
Jeśli przy zmianie pasa ruchu w martwym polu znajduje się inny pojazd, system ostrzega nas miganiem diod w lusterku oraz wibracjami kierownicy i jednocześnie
próbuje wrócić na dotychczasowy tor jazdy. Działa to niezależnie czy kierunkowskaz jest włączony czy nie.
W przypadku braku zagrożenia sam Lane Assist nie będzie próbował wracać na dotychczasowy tor jazdy, gdy włączymy kierunkowskaz.

@Snooper konfigurujesz to w ustawieniach Lane Assist.
 
The following users thanked this post: Snooper

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 420
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Side Assist (SA) - Asystent martwego pola
« Odpowiedź #14 dnia: 2019/04/03 23:33 »
Wibracje tak naprawdę są od Lane Assist (Asystenta utrzymania pasa ruchu), ale jeśli posiadamy w aucie oba systemy to działają one razem jako Side Assist Plus.
Jeśli przy zmianie pasa ruchu w martwym polu znajduje się inny pojazd, system ostrzega nas miganiem diod w lusterku oraz wibracjami kierownicy i jednocześnie
próbuje wrócić na dotychczasowy tor jazdy. Działa to niezależnie czy kierunkowskaz jest włączony czy nie.
W przypadku braku zagrożenia sam Lane Assist nie będzie próbował wracać na dotychczasowy tor jazdy, gdy włączymy kierunkowskaz.

@Snooper konfigurujesz to w ustawieniach asystentów.


Ok, migające diody widziałem, potwierdzam, wibracji na razie nie czułem, ale 200 km mam przejechane :P i to w małej mieścinie : ) @arekp nie wiem czy do Ciebie dojadę w tym Szczecinie, zamiast tego będę testował auto w dużym mieście hehehe


@MrBlacker, nie zauważyłem, aż tak głębokich ustawień Lane Assist, może jutro się uda przejrzeć resztę, dziś godzinę montowałem  fotelik i kamerę....