Rozpoznanie zmęczenia kierowcy

Zaczęty przez Kabe, 2018/06/27 16:00

Poprzedni wątek - Następny wątek

Kabe

Jest i działa,  chodzi i system:  Rozpoznanie zmęczenia kierowcy
Kiedyś pytałem czy Wam działa i informuje że jesteście zmęczeni, a u mnie nic, nawet myślałem że w moim aucie ten system nie działa. 
Wczoraj przy przebiegu około 30tys km pierwszy raz wyskoczyło mi ostrzeżenie: "Rozpoznano zmeczenie kierowcy zalecenie przerwy".
Informacja wyskoczyła po przejechaniu 320km autostradą.

tiguan220

U mnie nie wyskoczyło nigdy a jednym ciągiem przejezdzalem 500km juz kilka razy

Kabe

Cytat: tiguan220 w 2018/06/27 16:28
U mnie nie wyskoczyło nigdy a jednym ciągiem przejezdzalem 500km juz kilka razy
Ja przejechałem ciągiem nawet 1200 km do Dani i również nie wyskoczyło,  stąd wątpiłem że to u mnie działa ...

VENOM

Komputer analizuje styl jazdy. Jak jest długo, monotonnie i leniwie to wyskakuje ikonka. W moim pokazało się nad ranem, kiedy jechałem jednostajną V i nie powiem, spać mi się już chciało.
W Tigu nie ma żadnej kamerki na podczerwnien w kabinie, która analizowałlaby ziewnięcia, ruchy powiek itp., więc decyzja o wyświetlenu komunikatu wypływa z komputea pokładowego. W Mitsubishi można było ustawić czas jazdy po jakim bezwzględnie  pojawial sie komunikat o sugerowanej przerwie.

rk

Jedyne co analizuje sterownik, to ruchy kierownicą. Nie ma to żadnego związku (nie w kontekście o którym piszesz) z monotonią jazdy. Jak jest zmiana z mało chaotycznych (przy uruchomieniu) na bardziej chaotyczne to pojawia się komunikat.

Jak wsiądziesz niewypoczęty albo w początkowej fazie jazdy będziesz się bawił infotainment to ostrzeżenie może się przez dłuższy czas nie pojawić. Tak samo nie zadziała przy bardziej wymagających trasach itp. W Golfie 7 system był dość agresywny, w T2 najczęściej ja czuję się zmęczony najpierw a dopiero potem mam ostrzeżenie. Potrafiłem je wygenerować np. probując coś nieudolnie wbić do nawigacji na autostradzie itp. Zwykle muszę jechać minimum 2 godziny, żeby go zobaczyć.





MrBlacker

Szczegółowo opisane na stronie Boscha'a.

Spadek koncentracji i zmęczenie mają wpływ na kierowanie pojazdem i wydłużają czas reakcji kierowcy. Pogorszeniu ulegają funkcje motoryczne, kierowanie pojazdem staje się mniej precyzyjne, kierowca musi częściej korygować tor jazdy. Algorytm nowego systemu rozpoznawania zmęczenia analizuje ruchy kierownicy od początku jazdy i rozpoznaje w ten sposób zmiany spowodowane długą podróżą i wyczerpaniem fizycznym. Typowymi oznakami malejącej koncentracji są fazy, w których kierowca w ogóle nie kieruje, a następnie wykonuje kilka gwałtowniejszych ruchów kierownicą, aby skorygować tor jazdy. Na podstawie częstotliwości takich typowych korekt położenia kierownicy oraz innych parametrów, jak np. czas podróży, włączanie kierunkowskazów oraz pora dnia, system oblicza współczynnik zmęczenia. Jeżeli ta wartość przekroczy określony próg, na zestawie wskaźników może zapalić się np. migająca kontrolka z symbolem filiżanki kawy, zachęcająca kierowcę do postoju i odpoczynku.

Źródło

Kabe

#6
Być może rzeczywiście twój styl kierowania nie zmienia się bardzo z czasem jazdy. Jest albo przewidywalny od początku do końca, albo chaotyczny od początku do końca;)

asta

#7
u mnie zawsze działa po 3h jazdy
wygląda mi to na zwykły timer, który odlicza czas od uruchomienia pojazdu

VENOM

@asta - dziwne.
Cytat: Kabe w 2018/06/27 17:38Cytat: tiguan220 w 2018/06/27 16:28
U mnie nie wyskoczyło nigdy a jednym ciągiem przejezdzalem 500km juz kilka razy
Ja przejechałem ciągiem nawet 1200 km

asta

Cytat: VENOM w 2018/07/01 13:03Ja przejechałem ciągiem nawet 1200 km
ale zatrzymywałeś się chocby do tankowania i musiałeś zgasić silnik, pewno "pomyślał" że wsiadła za kółko inna osoba