Autor Wątek: Travel Assist (TA)  (Przeczytany 12202 razy)

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Travel Assist (TA)
« dnia: 2022/10/27 14:01 »
Advertisement
Wie ktoś może jak ustawić Lane Assist tak, żeby nie odbijał mnie od linii tylko jechał cały czas środkiem pasa?
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 320
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #1 dnia: 2022/10/27 14:04 »
A da się tak w ogóle? LA chyba działa tak, że pilnuje przekraczania linii, natomiast po włączeniu Travel Assist auto będzie samo ustawiać się na środku pasa.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #2 dnia: 2022/10/27 14:12 »
LA bez TA (ACC) działa tak, że odbija.
Z TA albo ACC bardziej trzyma środek. Polecam zatem włączać TA albo ACC.

Po wyłączeniu "rozpoznawania znaków" i "przewidywania predykcyjnego" TA staje się normalnym ACC i taki stan zapamiętuje. Po wyłączeniu/załączeniu zapłonu nadal jest zwykłym ACC.
 

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #3 dnia: 2022/10/27 14:26 »
LA bez TA (ACC) działa tak, że odbija.
Z TA albo ACC bardziej trzyma środek. Polecam zatem włączać TA albo ACC.
Ok, czyli jeśli ACC jest nieaktywne, to działa tylko odbijanie, a dopiero po włączeniu ACC auto trzyma się środka, czy tak? IMO trochę przekombinowane rozwiązanie, w poprzednim aucie (Ateca) LA samo trzymało się środka bez względu na stan ACC.
Dobra, a jak rozpoznać czy działa samo ACC czy pełne TA? Trzeba spełnić jakieś warunki, żeby dało się włączyć TA?
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 431
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #4 dnia: 2022/10/27 14:42 »
W moim z 2018 samochod trzyma sie w srodku pasa mimo ze nie ma TA.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #5 dnia: 2022/10/27 15:48 »
Dobra, a jak rozpoznać czy działa samo ACC czy pełne TA? Trzeba spełnić jakieś warunki, żeby dało się włączyć TA?


Przecież napisałem:
Cytuj
Po wyłączeniu "rozpoznawania znaków" i "przewidywania predykcyjnego" TA staje się normalnym ACC

Jak jest ACC i ponownie włączysz "rozpoznawania znaków" i ew. "przewidywanie predykcyjne" to znów będzie TA.
 
The following users thanked this post: BShKF

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1097
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #6 dnia: 2022/10/27 17:03 »
W moim z 2018 samochod trzyma sie w srodku pasa mimo ze nie ma TA.
U mnie również, ale tak było w autach przed liftingiem. Wersje po lifcie już wymagają dopłaty do TA :)
 

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #7 dnia: 2022/10/27 17:36 »
Jak jest ACC i ponownie włączysz "rozpoznawania znaków" i ew. "przewidywanie predykcyjne" to znów będzie TA.
Ok, ale wtedy zapali się jakaś inna ikona, która da mi znać, że aktywne jest pełne TA a nie samo ACC?
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #8 dnia: 2022/10/27 20:26 »
Nie. Różnica jest tylko w zachowaniu.
Masz TA to komputer sam zmienia setpoint prędkości w zależności od odczytanych znaków (i ew. mapy).
Masz ACC to znaki i mapa na zadaną prędkość nie wpływają. Oczywiście poza utrzymaniem odległości od poprzedzającego auta.

PS. Odczytywanie i wyświetlanie znaków na zegarach występuje niezależnie od stanu włączenia/wyłączenia funkcji czytania znaków.
 
The following users thanked this post: BShKF

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #9 dnia: 2022/10/31 16:54 »
LA bez TA (ACC) działa tak, że odbija.
Z TA albo ACC bardziej trzyma środek. Polecam zatem włączać TA albo ACC.
Pojeździłem trochę więcej, mam włączone dostosowywanie się ACC do znaków i przebiegu drogi. I gdy włączam ACC, to auto wcale nie trzyma się środka drogi, a nadal odbija od linii do linii. Po kilku razach pojawia się nawet komunikat w stylu "trzymaj się środka drogi".
Druga rzecz, lane assist działa dopiero od 60 km/h? Poniżej tej prędkości się u mnie wyłącza. Trochę tego nie pojmuję, w przedliftowej Atece działało to nawet w korkach, nie mówiąc już że trzymało się środka pasa, a nie tylko odbijało od linii do linii. Czy to możliwe, że w poliftowym Tiguanie jest jakaś starsza wersja tego systemu? Koncern przecież ten sam.
 

Slavol

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 72
  • Thanked: 11 times
  • MY2020
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WRO
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #10 dnia: 2022/10/31 17:07 »
W moim RM2020 jst w opcjach coś takiego jak adaptacyjne prowadzenie - po wączeniu właśnie LA prowadzi równutko pomiędzy liniami, po wyłączeniu występuje to odbijanie... LA działa u mnie od 60km/h. Poniżej kontrilka z zioelonej przechodzi na pomoarańczową jako nieaktywne. Możliwe, że gdzieś coś u Ciebie nie jkest wlączone, albo podeprzyj się np. OBD11 i taką opcję trzeba atywować?   
 

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #11 dnia: 2022/10/31 17:16 »
W moim RM2020 jst w opcjach coś takiego jak adaptacyjne prowadzenie
RM2020 to jeszcze przedlift? W Atece było dokładnie tak samo, trzeba było włączyć w opcjach adaptacyjne prowadzenie, bo bez tego było odbijanie od linii do linii, a po włączeniu auto jechało równiutko między liniami i to do samego 0 km/h, co było częścią systemu jazdy w korku. Myślałem, że w Tiguanie będzie identycznie, ale opcji adaptacyjnego prowadzenia nigdzie nie widzę.
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 413
  • Thanked: 50 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #12 dnia: 2022/10/31 21:56 »
Pojeździłem trochę więcej, mam włączone dostosowywanie się ACC do znaków i przebiegu drogi. I gdy włączam ACC, to auto wcale nie trzyma się środka drogi, a nadal odbija od linii do linii. Po kilku razach pojawia się nawet komunikat w stylu "trzymaj się środka drogi".
Centrowanie na pasie jest TYLKO w TA. TA rozpoznasz po tym, że dwie osobne ikonki (od ACC i LA) "scalają się" i stają się jedną ikonką.
 

BShKF

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 118
  • Thanked: 30 times
  • Model: Tiguan R
  • Silnik: 2.0 TSI / 320 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WOT
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #13 dnia: 2022/11/04 11:43 »
Dobra, w końcu zauważyłem, że do włączania TA jest oddzielny przycisk na kierownicy. Wcześniej myślałem, że jak w opcjach włączę stosowanie się do znaków i drogi, to zamiast ACC włączy się TA, a tu figa i trzeba to odpalać oddzielnym przyciskiem. I faktycznie po włączeniu TA auto ładnie trzyma się już między liniami. Ale nie do końca rozumiem logikę tego rozwiązania. Zakładając, że tak jak pisałem, mam włączone stosowanie się do znaków i drogi, to po co miałbym korzystać ze zwykłego ACC zamiast TA? W takim wypadku aktywacja ACC powinna też aktywować TA. A jak te opcje są wyłączone to wiadomo, aktywowałoby się tylko ACC. Mam rację czy gdzieś się pogubiłem?
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Travel Assist (TA)
« Odpowiedź #14 dnia: 2022/11/04 11:51 »
Szczerze też się w tym gubię. Przerost formy nad treścią... Diabeł i prostytutka jak nic też w tym projekcie brali udział.

Jak użyjesz przycisku TA to będzie trzymał drogę niezależnie od włączonego rozpoznawania znaków czy predykcji.
ACC włącza się osobno, inaczej. Po cholerę? Nie wiem.

Ale przycisku wyciszenia na kierownicy nie dali...