Travel Assist (TA)

Zaczęty przez BShKF, 2022/10/27 14:01

Poprzedni wątek - Następny wątek

BShKF

Wie ktoś może jak ustawić Lane Assist tak, żeby nie odbijał mnie od linii tylko jechał cały czas środkiem pasa?

thanek

A da się tak w ogóle? LA chyba działa tak, że pilnuje przekraczania linii, natomiast po włączeniu Travel Assist auto będzie samo ustawiać się na środku pasa.

van_daal

LA bez TA (ACC) działa tak, że odbija.
Z TA albo ACC bardziej trzyma środek. Polecam zatem włączać TA albo ACC.

Po wyłączeniu "rozpoznawania znaków" i "przewidywania predykcyjnego" TA staje się normalnym ACC i taki stan zapamiętuje. Po wyłączeniu/załączeniu zapłonu nadal jest zwykłym ACC.

BShKF

Cytat: van_daal w 2022/10/27 14:12LA bez TA (ACC) działa tak, że odbija.
Z TA albo ACC bardziej trzyma środek. Polecam zatem włączać TA albo ACC.
Ok, czyli jeśli ACC jest nieaktywne, to działa tylko odbijanie, a dopiero po włączeniu ACC auto trzyma się środka, czy tak? IMO trochę przekombinowane rozwiązanie, w poprzednim aucie (Ateca) LA samo trzymało się środka bez względu na stan ACC.
Dobra, a jak rozpoznać czy działa samo ACC czy pełne TA? Trzeba spełnić jakieś warunki, żeby dało się włączyć TA?

Ad

W moim z 2018 samochod trzyma sie w srodku pasa mimo ze nie ma TA.

van_daal

Cytat: BShKF w 2022/10/27 14:26Dobra, a jak rozpoznać czy działa samo ACC czy pełne TA? Trzeba spełnić jakieś warunki, żeby dało się włączyć TA?

Przecież napisałem:
CytatPo wyłączeniu "rozpoznawania znaków" i "przewidywania predykcyjnego" TA staje się normalnym ACC
Jak jest ACC i ponownie włączysz "rozpoznawania znaków" i ew. "przewidywanie predykcyjne" to znów będzie TA.

Kabe

Cytat: Ad w 2022/10/27 14:42
W moim z 2018 samochod trzyma sie w srodku pasa mimo ze nie ma TA.
U mnie również, ale tak było w autach przed liftingiem. Wersje po lifcie już wymagają dopłaty do TA :)

BShKF

Cytat: van_daal w 2022/10/27 15:48Jak jest ACC i ponownie włączysz "rozpoznawania znaków" i ew. "przewidywanie predykcyjne" to znów będzie TA.
Ok, ale wtedy zapali się jakaś inna ikona, która da mi znać, że aktywne jest pełne TA a nie samo ACC?

van_daal

Nie. Różnica jest tylko w zachowaniu.
Masz TA to komputer sam zmienia setpoint prędkości w zależności od odczytanych znaków (i ew. mapy).
Masz ACC to znaki i mapa na zadaną prędkość nie wpływają. Oczywiście poza utrzymaniem odległości od poprzedzającego auta.

PS. Odczytywanie i wyświetlanie znaków na zegarach występuje niezależnie od stanu włączenia/wyłączenia funkcji czytania znaków.

BShKF

Cytat: van_daal w 2022/10/27 14:12LA bez TA (ACC) działa tak, że odbija.
Z TA albo ACC bardziej trzyma środek. Polecam zatem włączać TA albo ACC.
Pojeździłem trochę więcej, mam włączone dostosowywanie się ACC do znaków i przebiegu drogi. I gdy włączam ACC, to auto wcale nie trzyma się środka drogi, a nadal odbija od linii do linii. Po kilku razach pojawia się nawet komunikat w stylu "trzymaj się środka drogi".
Druga rzecz, lane assist działa dopiero od 60 km/h? Poniżej tej prędkości się u mnie wyłącza. Trochę tego nie pojmuję, w przedliftowej Atece działało to nawet w korkach, nie mówiąc już że trzymało się środka pasa, a nie tylko odbijało od linii do linii. Czy to możliwe, że w poliftowym Tiguanie jest jakaś starsza wersja tego systemu? Koncern przecież ten sam.

Slavol

W moim RM2020 jst w opcjach coś takiego jak adaptacyjne prowadzenie - po wączeniu właśnie LA prowadzi równutko pomiędzy liniami, po wyłączeniu występuje to odbijanie... LA działa u mnie od 60km/h. Poniżej kontrilka z zioelonej przechodzi na pomoarańczową jako nieaktywne. Możliwe, że gdzieś coś u Ciebie nie jkest wlączone, albo podeprzyj się np. OBD11 i taką opcję trzeba atywować?   

BShKF

Cytat: Slavol w 2022/10/31 17:07W moim RM2020 jst w opcjach coś takiego jak adaptacyjne prowadzenie
RM2020 to jeszcze przedlift? W Atece było dokładnie tak samo, trzeba było włączyć w opcjach adaptacyjne prowadzenie, bo bez tego było odbijanie od linii do linii, a po włączeniu auto jechało równiutko między liniami i to do samego 0 km/h, co było częścią systemu jazdy w korku. Myślałem, że w Tiguanie będzie identycznie, ale opcji adaptacyjnego prowadzenia nigdzie nie widzę.

S-Tig

Cytat: BShKF w 2022/10/31 16:54Pojeździłem trochę więcej, mam włączone dostosowywanie się ACC do znaków i przebiegu drogi. I gdy włączam ACC, to auto wcale nie trzyma się środka drogi, a nadal odbija od linii do linii. Po kilku razach pojawia się nawet komunikat w stylu "trzymaj się środka drogi".
Centrowanie na pasie jest TYLKO w TA. TA rozpoznasz po tym, że dwie osobne ikonki (od ACC i LA) "scalają się" i stają się jedną ikonką.

BShKF

Dobra, w końcu zauważyłem, że do włączania TA jest oddzielny przycisk na kierownicy. Wcześniej myślałem, że jak w opcjach włączę stosowanie się do znaków i drogi, to zamiast ACC włączy się TA, a tu figa i trzeba to odpalać oddzielnym przyciskiem. I faktycznie po włączeniu TA auto ładnie trzyma się już między liniami. Ale nie do końca rozumiem logikę tego rozwiązania. Zakładając, że tak jak pisałem, mam włączone stosowanie się do znaków i drogi, to po co miałbym korzystać ze zwykłego ACC zamiast TA? W takim wypadku aktywacja ACC powinna też aktywować TA. A jak te opcje są wyłączone to wiadomo, aktywowałoby się tylko ACC. Mam rację czy gdzieś się pogubiłem?

van_daal

Szczerze też się w tym gubię. Przerost formy nad treścią... Diabeł i prostytutka jak nic też w tym projekcie brali udział.

Jak użyjesz przycisku TA to będzie trzymał drogę niezależnie od włączonego rozpoznawania znaków czy predykcji.
ACC włącza się osobno, inaczej. Po cholerę? Nie wiem.

Ale przycisku wyciszenia na kierownicy nie dali...