Fora techniczne > Asystenci / Czujniki parkowania / Kamera cofania

Park Assist

(1/10) > >>

sxill:
Cześć,
czy ktoś w prosty sposób wytłumaczy jak się używa automatycznego parkowania? Jest jeden przycisk, a auto ma możliwość parkowania prostopadle tyłem, przodem oraz równolegle. Czytałem instrukcję, ale nie do końca rozumiem.
Druga sprawa, jeden z trybów kamery cofania zaznacza przeszkody oraz rysuje jakąś zieloną kreskę podczas cofania. To jest jakoś połączone z automatycznym parkowaniem?

westsajd:
prosty sposób:
jedziesz prosto, wrzucasz kierunek po której stronie chcesz parkować i wciskasz przycisk od parkowania (pod start-stop bodajże?). Przyciskiem również wybierasz tryb parkowania (równolegle, prostopadle). Jeżeli auto wykryje wolne miejsce to zmienia widok strzałki na ekranie. Wtedy zatrzymujesz się, wrzucasz wsteczny i wciskasz delikatnie gaz, auto zaczyna parkowanie. Potem na ekranie wyświetlają się instrukcje kiedy zmienić bieg (tył-przód) jak również info o końcu parkowania.


Opis może być niedokładny bo używałem tego automatycznego parkowania może ze 3 razy  ::)

TMP:
W uzupełnieniu, parkowanie po prawej nie wymaga nawet uprzedniego włączenia kierunkowskazu. Po przejechaniu obok wolnego miejsca i wrzuceniu wstecznego należy puścić kierownicę, ale samemu kontrolować gaz/hamulec. Przytrzymanie/poruszenie kierownicy przez kierowcę rozłącza automat.

W trakcie cofania na wyświetlaczu pojawia się malejący "pasek postępu" wskazujący na odległość w której automat przewiduje zatrzymanie. Działają też oczywiście czujniki cofania, także na wyświetlaczu można kontrolować sytuację. Po zakończeniu cofania może też pojawić się komunikat z prośbą o przełączenie biegu w celu podjazdu "do przodu".

Z doświadczenia system najlepiej sprawdza się przy parkowaniu równoległym, zwłaszcza gdy są wątpliwości co do wymiarów wolnego miejsca. Teoretycznie można też go wykorzystywać po częściowym wjechaniu na miejsce, wtedy system ma pomóc dokończyć manewry.

sxill:
Dziękuję za odpowiedzi, ale ciągle nie do końca rozumiem jak wybrać aby wjechał prostopadle przodem lub tyłem.

TMP:
Poprzez wielokrotne naciskanie przycisku asystenta obok dźwigni zmiany biegów, do momentu gdy na ekranie wyświetlony będzie pożądany tryb parkowania. Jeśli jakiś tryb się nie pojawi, to znaczy że system nie widzi wystarczająco dużo miejsca by zaparkować w taki sposób.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej