Jak na stałe wyłączyć Asystenta Lane Assist w VW Tiguan II

Zaczęty przez reality1, 2021/12/20 07:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

bartoleqq

Nie wiem jak działa w superb, więc ciężko mi powiedzieć jakie są Twoje odczucia. Znalazłem fajny filmik na yt o różnicy lane assit vs travel assist w vw:
https://youtu.be/EOl5t1AOyEI
Warto obejrzeć. Widać dużą różnicę w działaniu.

Mave

W Superb, o której wspomniałem Lane Assist jest taki sam jak w VW tym z funkcją - adaptacyjne prowadzenie po torze.
To zrozumiałe że jest różnica pomiędzy tymi systemami,  Lane Assist to tylko prowadzenie po pasie, natomiast Travel Assist to prowadzenie po pasie,  utrzymywanie odległości od poprzedzającego pojazdu, hamowanie w sytuacjach awaryjnych, dostosowywanie prędkości do znaków drogowy i ukształtowania drogi np. zwalnianie przed rondem, łukiem drogi itd. Z Travel Assist można przejechać sporo kilometrów nie robiąc nic poza kręceniem kierownicą  ;)  wiec porównywanie tych dwóch systemów jest trochę dziwne w odniesieniu o którym tu dyskutujemy, Lane Assist ( w starszych modelach z funkcją - adaptacyjne prowadzenie po pasie) a Lane Assist ( w obecny modelach).

bartoleqq

Ja poruszam ten temat tylko z tego powodu,że czuję że system dawniej a dziś inaczej działa - to znaczy wybrakowali go teraz z adaptacyjnego prowadzenia po pasie. Nie wiem jak się kiedyś zachowowywal, ale koledzy wcześniej pisali że im auto trzyma się ładnie w pasie, co u mnie raczej się nie zdarza (u mnie system działa jak na tym filmie), więc mam pewne uwagi do aktualnej efektywności samego lane assist. W moim modelu w standardzie był też m.in adaptacyjny tempomat i front assist, auto bez problemu na tempomacie potrafi utrzymać zadana odległość do poprzedzającego auta, wykrywa inne pasy i auta poruszające się po nich ( nie można na autostradzie wyprzedzić aut na tempomacie z prawej strony). Tylko ten lane assit jakiś taki biedny, poskąpili oprogramowania żeby go sprzedać za kolejne PLNy.

arekp

Jak dla mnie opisywany Travel Assist:

Cytat: Mave w 2021/12/26 20:06ravel Assist to prowadzenie po pasie,  utrzymywanie odległości od poprzedzającego pojazdu, hamowanie w sytuacjach awaryjnych

To dokładnie zachowanie które mam w Tiguanie odebranym w 2016 roku :-)

Nowszy model ma co najwyżej więcej bajerów jak ACC zsynchronizowane z nawigacją i kamerą rozpoznającą znaki drogowe.

Podsumowując, mam: ACC (do 160km/h), Front Assist (utrzymywanie odległości od poprzedzającego pojazdu), Lane Assist (utrzymywanie auta w pasie ruchu), Emergency Assist (wykrywanie zasłabnięcia / brak reakcji kierowcy), Side Assist (tzw. asystent martwego pola) oraz Rear Traffic Assist (asystent wyjazdu tyłem z miejsca parkingowego).

W nowszych od mojego modelach nastąpiła wymiana radaru, więc ACC jest do 200km/h, a później wzbogacono integrację z nawigacją - co na forum komentowaliśmy z zazdrością odnośnie modelu Arteon.

Mave

Cytujesz tylko kawałek mojego postu  ;) ma więcej bajerów  :)  dzięki którym tak jak pisałem w poście ( ten fragment którego nie zacytowałeś) samochód praktycznie sam jedze,  pozostaje tylko kręcenie kierownica,  no nie rozpoznaje sygnalizacji świetlnej i znaku stop  :-\
... ACC do 210 km/h  :)   integrację z navi i dostosowywanie prędkości do znaków na drodze ( kamera) ma to i Tiguan  :D

arekp

@Mave czytasz a nie rozumiesz. Słuchasz, a nie słyszysz.

To nie jest jeden albo drugi system w jednym aucie, który można sobie włączyć ten lub ten.

Travel Assist to tylko funkcjonalność, która na podstawie danych z nawigacji ogranicza prędkość podczas zbliżania się do przewidywalnych utrudnień (zakręt, skrzyżowanie). Nie ma nic wspólnego z ograniczaniem prędkości przy zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu - bo za to odpowiada Front Assist jako funkcja nabywana z ACC. Nie ma nic wspólnego z utrzymaniem auta w pasie ruchu, bo za to odpowiada Lane Assist.

Gość na linkowanym wyżej filmie jak dla mnie niewiele wie o tych systemach - w tym jak ich użyć. To nie jest tak, że Lane Assist nie działa, ale Travel Assist już będzie działać.

arekp

W sumie to zapomniałem, że mam jeszcze Traffic Jam Assist - asystent jazdy w korku - oraz (nie pamiętam poprawnej nazwy) jakiś City Assist, wykrywający pieszych w ruchu miejskim.

bartoleqq



Cytat: arekp w 2021/12/27 11:40

Gość na linkowanym wyżej filmie jak dla mnie niewiele wie o tych systemach - w tym jak ich użyć. To nie jest tak, że Lane Assist nie działa, ale Travel Assist już będzie działać.
Dobra, ale przejeżdża ten sam fragment drogi  , raz z włączonym lane assit, drugi raz także z travel assist. Widać wyraźnie że auto nie trzyma się pasa za pierwszym razem, za drugim jedzie jak po sznurku. Nie sądzę że pokonując zakręt opiera się o dane z map (gps), bo gps nie wyznaczy precyzyjnie pozycji - margines błędu może być kilku metrowy.

arekp

Nawigacji i GPSu nie wykorzystuje do "trzymania się pasa". Z niego tylko bierze dane o tym czego się spodziewać.

Na filmie wystarczy, że jechał kilkanaście cm w prawo za drugim razem i auto się trzyma. Mój się zachowuje tak samo. Potrafi trzymać pas i nagle dostaje ciut mniej wyraźne rozpoznanie i się deaktywuje - najgorsze, że robi to nieprzewidywalnie i nagle. Potrafi też szarpnąć w jedną ze stron o czym pisałem prawdopodobnie na poprzednim forum, że w Szczecinie jest takie miejsce gdzie zawsze, ze 100% skutecznością auto próbuje mnie wyrzucić z drogi na pobocze, bo nie tylko przestaje trzymać się pasa, co właśnie wykonuje takie szarpnięcie kierownicą w prawo.

Na filmie nie ma dla mnie nic co by pokazało, że jest jakiś drugi system, który działa zamiennie ... tym bardziej, że mamy tylko komunikat o aktywacji Travel Assist, a brak jest jakiegokolwiek o deaktywacji Lane Assist. Travel Assist moim zdaniem jedynie odblokowuje opcję bazowania na danych z nawigacji i nie wpływa na skuteczność trzymania się drogi.

Jeżeli ktoś chce mi udowodnić że jest inaczej, to chcę zobaczyć film na którym nie ma żadnych linii na drodze, na filmie widać aktywację Travel Assist i auto samo skręci na zakręcie ;-)

Mave

Cytat: arekp w 2021/12/27 11:40
@Mave czytasz a nie rozumiesz. Słuchasz, a nie słyszysz.

To nie jest jeden albo drugi system w jednym aucie, który można sobie włączyć ten lub ten.

Travel Assist to tylko funkcjonalność, która na podstawie danych z nawigacji ogranicza prędkość podczas zbliżania się do przewidywalnych utrudnień (zakręt, skrzyżowanie). Nie ma nic wspólnego z ograniczaniem prędkości przy zbliżaniu się do poprzedzającego pojazdu - bo za to odpowiada Front Assist jako funkcja nabywana z ACC. Nie ma nic wspólnego z utrzymaniem auta w pasie ruchu, bo za to odpowiada Lane Assist.

Gość na linkowanym wyżej filmie jak dla mnie niewiele wie o tych systemach - w tym jak ich użyć. To nie jest tak, że Lane Assist nie działa, ale Travel Assist już będzie działać.
Arekp, przeczytaj wcześniejsze  moje posty ze zrozumieniem, Travel Assist korzysta z wszystkich systemów które są  w samochodzie i łączy te funkcjonalności i dzięki temu samochód jedzie sam , prawie autonomicznie , poza kręceniem kierownicą.
p.s - masz te wszystkie systemy i co ... auto jeździ samo ? miałeś okazję wypróbować Travel Assist? zerknij do opisu Travel Assist może przeczytasz i zrozumiesz  :)

Mave


Kabe

Dla mnie jest tu wszystko jasne, Travel Assist dodaje namiastkę autonomicznej jazdy, ale nie zmienia działania Lane Assist czy ACC. Natomiast z Waszych relacji faktycznie wynika że VW chyba coś obecnie ogranicza w Lane Assist jeśli nie dopłacić się do Travel Assist.
@arekp również według mnie ma rację, wcześniej kupowało się poszczególne systemy oddzielnie i robiły to samo co spakietyzowany Travel Assist. Oczywiście trzeba mieć na uwadze że ACC miał wcześniejszą generację więc nie zwalniał do prędkości znaków tylko ostrzegał że się go przekroczyło i nie zwalniał przed zakrętami (poprostu to była wcześniejsza wersja systemu) ale również dawał możliwość jazdy prawie autonomicznej.


Natomiast na dzień dzisiejszy tylko Tesla ma tak dopracowane oprogramowanie o którym można powiedzieć że potrafi jeździć autonomicznej. Testy Beta w San Francisco w prawdziwym ruchu poniżej:
https://youtu.be/GjH9mHURLUA

Mave

Cytat: Kabe w 2021/12/27 15:49
Cytat: Mave w 2021/12/27 14:56
....tu masz tak na szybko 😉
.... ale nie zmienia działania Lane Assist czy ACC...
... nigdy nie twierdziłem ze zmienia, wprost przeciwnie  :)  ( wystarczy przeczytać wcześniejsze posty) 
... jest możliwość dopłaty do Travel Assist?

arekp

Cytat: Mave w 2021/12/27 16:08jest możliwość dopłaty do Travel Assist?

Tak, jest to jedna z opcji w cenniku.

A tak jak już napisał Kabe, z Waszych postów - i załączonego filmu - wynika, że Travel Assist jest czymś innym niż Lane Assist i jest niby lepszy.

arekp


A skoro już się mamy do czegoś odwoływać, to odwołajmy się do konfiguratora Tiguana:


Pakiet systemów asystujących IQ.Drive

W pakiecie znajdziesz następujące systemy:
Lane Assist - system utrzymujący pojazd w swoim pasie. W przypadku VW jest to utrzymywanie aktywne, w którym układ kierowniczy sam koryguje tor jazdy.
System Side Assist z Rear Traffic Alert - czujniki radarowe kontrolują strefę za pojazdem. Układ mierzy odległość i różnicę prędkości do innych pojazdów i informuje kierowcę o nich za pomocą sygnałów optycznych w lusterkach zewnętrznych.
Proaktywny system ochrony pasażerów - system rozpozna sytuacje ze zwiększonym prawdopodobieństwem wypadku, przygotuje pasażerów i samochód na ewentualny wypadek: przednie pasy bezpieczeństwa zostaną napięte, a otwarte okna i rozsuwany dach zamkną się prawie całkowicie.
Park Assist 3.0 - Automatycznie wykonuje manewry samochodem podczas parkowania równoległego i prostopadłego zarówno przodem jak i tyłem, kończy ,,nieudane" próby parkowania oraz wyjeżdża z miejsca parkowania równoległego. Asystent obejmuje również parkowanie prostopadle przodem.
System wykrywający znaki drogowe i wyświetlające je na cyfrowych zegarach lub Head-up display (w zależności od wyposażenia)
System Travel Assist - system, który przy wykorzystaniu danych z nawigacji wspiera kierowcę podczas podróży poprzez dostosowywanie prędkości do zbliżających się ograniczeń (zmiana dozwolonej prędkości, nadchodzący zakręt, zbliżanie się do samochodu z przodu).


Choć moim zdaniem błędnie dopisali "zbliżanie się do samochodu z przodu", ponieważ to zawsze była kompetencja ACC dodatkowo wspieranego przez Front Assist w szacowaniu krytycznych odległości.