Nawigacji i GPSu nie wykorzystuje do "trzymania się pasa". Z niego tylko bierze dane o tym czego się spodziewać.
Na filmie wystarczy, że jechał kilkanaście cm w prawo za drugim razem i auto się trzyma. Mój się zachowuje tak samo. Potrafi trzymać pas i nagle dostaje ciut mniej wyraźne rozpoznanie i się deaktywuje - najgorsze, że robi to nieprzewidywalnie i nagle. Potrafi też szarpnąć w jedną ze stron o czym pisałem prawdopodobnie na poprzednim forum, że w Szczecinie jest takie miejsce gdzie zawsze, ze 100% skutecznością auto próbuje mnie wyrzucić z drogi na pobocze, bo nie tylko przestaje trzymać się pasa, co właśnie wykonuje takie szarpnięcie kierownicą w prawo.
Na filmie nie ma dla mnie nic co by pokazało, że jest jakiś drugi system, który działa zamiennie ... tym bardziej, że mamy tylko komunikat o aktywacji Travel Assist, a brak jest jakiegokolwiek o deaktywacji Lane Assist. Travel Assist moim zdaniem jedynie odblokowuje opcję bazowania na danych z nawigacji i nie wpływa na skuteczność trzymania się drogi.
Jeżeli ktoś chce mi udowodnić że jest inaczej, to chcę zobaczyć film na którym nie ma żadnych linii na drodze, na filmie widać aktywację Travel Assist i auto samo skręci na zakręcie ;-)