Jak na stałe wyłączyć Asystenta Lane Assist w VW Tiguan II

Zaczęty przez reality1, 2021/12/20 07:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mave

Mnie nie fascynują żadne asystenty  :)   te VW również :-) Ale widzę ze Ciebie zachwyca Tesla pomimo że nie przetestowałeś jak to działa  :) .  W opisach na ich stronach każdy system wymaga nadzoru kierowcy tak samo jak w innych pojazdach, trzymanie rąk na kierownicy,  rozpoznawanie sygnalizacji i  znaku stop ( na razie wersja testów BETA wymaga reakcji kierowcy )  i w opisie każdego asystena jest wzmianka o konieczności nadzoru przez kierowcę ... więc nic specjalnego... pozostaje pytanie jak to działa na naszych drogach ( na wszystkich,  nie na tych wybranych do testów)
Opis asystentów :
https://www.tesla.com/pl_PL/support/autopilot-and-full-self-driving-capability


p.s - za długo jeżdżę wszelkiego rodzaju pojazdami żeby takie dodatki mnie fascynowały  ;)

Kabe

I to jest właśnie piękne że każdy może skonfigurować auto pod siebie i podobać mu się może co innego. Patrzę na Teslę i porównanie nowinek w tych systemach pomiędzy serią VW ID, bo za rok czy dwa te nowinki będą w Tiguanie, albo ich nie będzie bo nie będzie czego dodawać. Ewentualnie w Tiguanie 3 generacji który jest planowany na 2023 rok co bardzo szybko zleci.

Mave

To jeszcze na koniec zapytam o jakich to nowinkach piszesz których to nie ma w Tiguanie a są wTesli czy ID  ;) 


p.s - mnie się VW średnio podoba, kupiłem tylko z powodu dobrej ceny 😁 a te asystenty dostałem z dobrodziejstwem inwentarza  :o



Ad

Cytat: Mave w 2021/12/30 10:02
Każdego asystenta można wyłączyć  :) . Czyta Ci znaki: z map nawigacyjnych,  czy masz system odczytywania znaków z Realu - to co widzi kamera? 


Wyprobowałeś Lane Assist na zachodzie i działa świetnie... czyli system jest Ok a problemem jest  poziome oznakowanie drogi w polsce...
Może gdybyś wypróbował Travel Assist na zachodzie miałbyś podobne odczucia?
Moze.

Czyta znaki z kamery umieszczonej za szyba przednia. Ostatnio nawet domagal sie wyczyszczenia szyby, bo nie mogl czytac znakow.

W moim odczuciu systemy te dzialaja fajnie tylko w dlugiej trasie autostradami. W obecnej dzungli znakow, bezsensownych zakazow oraz idiotycznym oznakowaniu poziomym na wielu polskich drogach zaden system nie ma prawa dzialac idealnie.

W tej chwili uzywam tylko Traffic Jam assist od czasu do czasu. Reszta to strata czasu w moim odczuciu. Tak a propos, jestem super zadowlony z decyzji, zeby brac samochod z automatyczna skrzynia. Na polskie drogi zaden inny sie nie sprawdza. Mam dosc wachlowania biegami setki razy na godzine. Dopoki mieszkam w Polsce, nie zamierzam wracac do recznej skrzyni.

Kabe

Cytat: Mave w 2021/12/30 12:12To jeszcze na koniec zapytam o jakich to nowinkach piszesz których to nie ma w Tiguanie a są wTesli czy ID   
Wpisz na Youtube hasło i zobacz: Tesla FSD
FSD (Full Self-Driving) to najwyższy poziom asystenta dostępny do kupienia, na polskiej stronie Tesli nazywa się to "Pełna zdolność do samodzielnej jazdy"

arekp

@Mave z jednej strony piszesz o samodzielnej jeździe z Travel Assist, a chwilę później o tym że to asystenci więc nie ma mowy o autonomicznej jeździe.

Ciężko dyskutować z kimś, kto w moim odczuciu zaczyna się czepiać, także ja odpuszczam. Fakt jest taki, że ten cały Travel Assist to tylko lekko upudrowana wersja tego co pierwsi użytkownicy aktualnej generacji Tiguana znają od pierwszych dni. Możesz to przyjąć, albo nie :-) Szerokości w nowym roku!

Mave

Arekp, wszystkiego dobrego w nowym roku  :)  wystarczy dokładnie czytać,  pisałem że prawie sam jeździ nigdzie nie pisze ze możesz puścić kierownice, i poraz któryś pisze ze nie należy mylić jazdy z asystentami z jazda  autonomiczną ( w tym drugim przypadku możesz siedzieć na tylnej kanapie :) ) wiec teraz to chyba Ty się czepiać  ;D
Próbuje Ci tylko wyjaśnić działanie obecnych asystentów, ( dodatkowe funkcje,  możliwości, nowsze oprogramowanie itd)  ale to jest chyba w Twoim przypadku nie możliwe  :(  nie miałeś możliwości porównania tych systemów, ale wiesz lepiej  ;)  nie wiem ale się wypowiem.... Ale, ok masz najlepszych asystentów w swoim samochodzie  i przez 5 lat w tym temacie nie zrobiono nic, są dokładnie takie same,   nawet oprogramowania nie zmieniono, wszystko technologicznie się zatrzymało a wszystkie obecne systemy są takie same lub gorsze od tych które masz w samochodzie, niech tak będzie!  jeśli Ci to poprawi humor  ;) 


p.s - chętnie  podyskutowal bym merytorycznie o różnicach w tych systemach,  ale masz rację tak się nie da  ???  przy tego typu stwierdzeniach -
Cytat: arekp w 2021/12/30 20:57.....Możesz to przyjąć, albo nie :-)...

Mave

Cytat: Kabe w 2021/12/30 12:27
Cytat: Mave w 2021/12/30 12:12To jeszcze na koniec zapytam o jakich to nowinkach piszesz których to nie ma w Tiguanie a są wTesli czy ID   
Wpisz na Youtube hasło i zobacz: Tesla FSD
FSD (Full Self-Driving) to najwyższy poziom asystenta dostępny do kupienia, na polskiej stronie Tesli nazywa się to "Pełna zdolność do samodzielnej jazdy"
Trzy posty wyżej wkleiłem stronę Tesli z dokładnym opisem tej funkcjonalności  ( nie czytałeś? ) i nic tam takiego rewelacyjnego nie ma, ( funkcje dopuszczone do użytku i działające na normalnych drogach) dlatego zapytałem  co to za nowinki? 

Kabe

Cześć,
Niepotrzebne emocje wchodzą do naszej dyskusji. 
Oczywiście że @Mave ma racje. Przez 6 lat od 2016 w Tiguanie systemy troszkę się zmieniły i rozwinęły. A teraz każdy z nas wyciąga swój wniosek i opinie czy dużo czy mało się zmieniły ...
Dla przymomnienia, jest oficjalnie 6 poziomów jazdy automatycznej/autonomicznej (od 0 do 5). Wszystkie auta są teraz na poziomie 2 i Tiguan zarówno w roku 2016 jak miał premierę jak i obecnie, cały czas jest na poziomie 2 jazdy automatycznej.
System FSD z Tesli o którym pisałem jest już na poziomie 3, jestem przekonany że jak zobaczysz jak działa to różnicę bez problemu zobaczysz.
Natomiast w Polsce mamy oznakowanie linii i znaków jakie mamy i np. BMW pomimo że wprowadziło rozpoznawanie światła na sygnalizatorze w najnowszych wersjach asystenta to na terenie Polski auto informuje że "funkcja ta nie jest dostępna w Twojej lokalizacji"
Polska to chyba jedyny kraj w UE w którym skrzyżowanie odwołuje znaki ograniczenia prędkości, żaden asystent nie umie sobie z tym poradzić i żadna sztuczna inteligencja nie jest tak mądra, bo nawet nasza policja ma czasem z tym problem  :D . Tutaj musimy dostosować przepisy to reszty świata.
Postęp cały czas jest oczywiście, tylko ja akurat uważam że gadania jest o tym bardzo dużo a systemy od 6 lat zrobiły niewielki postę i tak jak były na poziomie 2 tak dalej są.
To co piszesz że czekasz aż nie będzie trzeba trzymać kierownicy to najwcześniej na poziomie 4 ... poooczekamy sobie  ;)

_ad4m

No dobra, ale czy w rocznikach 2021+ można na stałe wyłączyć LA czy nie można?  :D

van_daal

Niemal na pewno można. Sprawdź.
Wciskasz przycisk na manetce z lewej strony i w wyświetlonym menu odznaczasz LA.
Tam też można wybrać czy ACC czy ograniczenie prędkości.
I coś jeszcze ale teraz nie pamiętam (chyba Front Assist).

EDIT: sprawdziłem i na pewno można.
Można tam każdego asystenta z osobna wyłączyć.
Poza tym w MENU > ASYSTENCI też.

Zbyszek492

Też mnie to interesuje więc jeśli ktoś wie jak to wyłączyć na stałe to proszę o dokładną instrukcję

van_daal

Jest opisane w instrukcji obsługi.

Bardzo dokładnie.

MarM

Wg tego co dowiedziałem się w ASO asystent pasa ruchu jest aktywny po każdym uruchomieniu i nie można na stałe go wyłączyć (czyli takk żeby po uruchomieniu auta był nie aktywny).
Wspomina o tym instrukcja, że trwałe wyłączenie LA jest możliwe tylko w niektórych krajach. 


S-Tig

Nie sprawdzałem tego, ale uważam, że to by była totalna bzdura i włączenie/wyłączenie jest stałe. Sporo tu dyskusji, a ktokolwiek to sprawdził? Mój Tig akurat ostatnio ma wolne i nie jeździ.