Jak na stałe wyłączyć Asystenta Lane Assist w VW Tiguan II

Zaczęty przez reality1, 2021/12/20 07:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Cytat: Mave w 2021/12/27 14:38masz te wszystkie systemy i co ... auto jeździ samo

Tak, "jeździ samo". Z wyłączeniem zmniejszania prędkości w zależności od ograniczeń wynikających ze znaków czy ukształtowania drogi (zakręty).

Poszukaj filmów z lat 2016-2018 na których ludzie zawieszają butelkę z wodą na kierownicy, aby oszukać system w kwestii "trzymania rąk na kierownicy" ;-)

Mave

Cytat: arekp w 2021/12/27 17:10
Cytat: Mave w 2021/12/27 16:08jest możliwość dopłaty do Travel Assist?

Tak, jest to jedna z opcji w cenniku.

A tak jak już napisał Kabe, z Waszych postów - i załączonego filmu - wynika, że Travel Assist jest czymś innym niż Lane Assist i jest niby lepszy.
Proszę,  możesz to pokazać w cenniku bo nie potrafię tej dopłaty znaleźć...
... no właśnie  ja tego filmiku nie załaczalem wiec nie rozumie Twoich postów w stosunku do mnie .... ale to oczywiste ze Lane Assist to nie to samo co Travel Assist...

Mave

Cytat: arekp w 2021/12/27 17:37
Cytat: Mave w 2021/12/27 14:38masz te wszystkie systemy i co ... auto jeździ samo

Tak, "jeździ samo". Z wyłączeniem zmniejszania prędkości w zależności od ograniczeń wynikających ze znaków czy ukształtowania drogi (zakręty).

Poszukaj filmów z lat 2016-2018 na których ludzie zawieszają butelkę z wodą na kierownicy, aby oszukać system w kwestii "trzymania rąk na kierownicy" ;-)


No właśnie samo jeździ ale...  nie do końca  :)  i to jest ta różnica,  nie musze nic szukać te wszystkie systemy o których piszesz ( ze masz) plus Discovery Pro i rozpoznawanie znaków mam w Superb (2017) i wiem jak to działa ( niestety nie ma integracji tych systemów ) i wiem z autopsji ja działa Travel Assist wiec mam porównanie. 


p.s - Arekp, niestety elektronika idzie do przodu i nic na to nie poradzisz.

Mave

Cytat: arekp w 2021/12/27 17:17

A skoro już się mamy do czegoś odwoływać, to odwołajmy się do konfiguratora Tiguana:


Pakiet systemów asystujących IQ.Drive

W pakiecie znajdziesz następujące systemy:
Lane Assist - system utrzymujący pojazd w swoim pasie. W przypadku VW jest to utrzymywanie aktywne, w którym układ kierowniczy sam koryguje tor jazdy.
System Side Assist z Rear Traffic Alert - czujniki radarowe kontrolują strefę za pojazdem. Układ mierzy odległość i różnicę prędkości do innych pojazdów i informuje kierowcę o nich za pomocą sygnałów optycznych w lusterkach zewnętrznych.
Proaktywny system ochrony pasażerów - system rozpozna sytuacje ze zwiększonym prawdopodobieństwem wypadku, przygotuje pasażerów i samochód na ewentualny wypadek: przednie pasy bezpieczeństwa zostaną napięte, a otwarte okna i rozsuwany dach zamkną się prawie całkowicie.
Park Assist 3.0 - Automatycznie wykonuje manewry samochodem podczas parkowania równoległego i prostopadłego zarówno przodem jak i tyłem, kończy ,,nieudane" próby parkowania oraz wyjeżdża z miejsca parkowania równoległego. Asystent obejmuje również parkowanie prostopadle przodem.
System wykrywający znaki drogowe i wyświetlające je na cyfrowych zegarach lub Head-up display (w zależności od wyposażenia)
System Travel Assist - system, który przy wykorzystaniu danych z nawigacji wspiera kierowcę podczas podróży poprzez dostosowywanie prędkości do zbliżających się ograniczeń (zmiana dozwolonej prędkości, nadchodzący zakręt, zbliżanie się do samochodu z przodu).


Choć moim zdaniem błędnie dopisali "zbliżanie się do samochodu z przodu", ponieważ to zawsze była kompetencja ACC dodatkowo wspieranego przez Front Assist w szacowaniu krytycznych odległości.
...może lepiej się odwołać do instytucji obsługi pojazdu skoro w  konfiguratorze popełniają błędy 😁

arekp

Ten nowy też sam ie pojedzie! Krzyknie "łapki na kierownicę" i tyle z samodzielnego jeżdżenia.

To ze zwolni przed zakrętem bo mu nawigacja powie, czy na widok znaku drogowego to dla mnie powód aby tego systemu nie dobierać do konfiguracji, a jeżeli nie ma się na to wpływu (pakiety), to deaktywować tuż po zakupie.

To się po prostu nie nadaje na polskie drogi. Czy elektronika idzie do przodu czy nie, nie zmieni faktu że w Polsce jakość wymalowanych pasów na drodze, zgodności map z realnymi drogami, a już zwłaszcza znaków drogowych - i sensowności ich ustawienia - powodują, że funkcje którymi się tak jarasz są bardziej drażliwe niż użyteczne :-)

Ale powodzenia! Niech jedzie sam. Byle nie w pole oraz żebyś zębów nie odbił na kierownicy jak na autostradzie wykryje ograniczenie do 30 km/h ;-)

Kabe

Dokładnie o to mi chodzi, od 2016 roku (debiut Tiguana 2) do dziś czyli końcówka 2021 minęło 6 lat !!! Aż 6 lat, a systemy autonomiczne prawie nic się nie zmieniły niestety, jedynie samochód potrafi zwolnić do prędkości ze znaku, a wcześniej tylko pikał że przekroczyłeś prędkość ze znaku.
Moim zdaniem technologia stoi niestety w miejscu, wszyscy patrzą na Teslę, a wręcz jej przeszkadzają. Prawo przez tyle lat się nie zmieniło, ani w USA, ani w Europie i dalej nie dopuszcza jazdy autonomicznej.
Jedyna większa nowinka to kierownica pojemnościowa więc auto wie czy trzymamy kierownicę, a wcześniej trzeba było nią poruszyć raz na kilkanaście sekund. Słabo to wszytko wygląda.
Mój Tiguan ma 5 lat i liczyłem że przez ten czas nastąpi przełom w systemach jazdy autonomicznej, niestety nic takiego nie nastąpiło, jest tylko malutka ewolucja systemów które 5 lat temu były już obecne w moim Tiguanie.
Najgorsze jest to że ostatnie 2 lata "Covidowe" dodatkowo spowolniło rozwój motoryzacji, auta się prawie nie rozwinęły a cena ich skoczyła koło 20%  ;D >:( :-\

Ad

Bardzo sie ciesze, ze nie mam tego automatycznego dostosowania predkosci do znakow. To by bylo dopiero super irytujace. Pelno jest drog dookola, gdzie znaki ograniczen sa idiotycznie ustawione, np znaki z drogi dojazdowej sa ustawione pomiedzy dwoma drogami. Samochod mi je non-stop czyta, tzn jade droga z ograniczeniem 90 km/h, a on czyta znak z drogi dojazdowej (50km/h). Jakby mi ciagle zwalnial to nie byl bym zadowolony.

Tak jak Arek napisal, systemy te sa zaprojektowane na normalne / zachodnie drogi. W Polsce raczej nie zdaja egazminu. Na zachodzie przetestowalem Lane Assist (trzymanie w pasie ruchu) i dziala swietnie. W Polsce juz pare razy probowal mnie zabic (linia z prawej sie konczy nagle i on skreca do rowu), wiec mam to wylaczone na stale.

Mave

Cytat: arekp w 2021/12/27 19:58
Ten nowy też sam ie pojedzie! Krzyknie "łapki na kierownicę" i tyle z samodzielnego jeżdżenia.

To ze zwolni przed zakrętem bo mu nawigacja powie, czy na widok znaku drogowego to dla mnie powód aby tego systemu nie dobierać do konfiguracji, a jeżeli nie ma się na to wpływu (pakiety), to deaktywować tuż po zakupie.

To się po prostu nie nadaje na polskie drogi. Czy elektronika idzie do przodu czy nie, nie zmieni faktu że w Polsce jakość wymalowanych pasów na drodze, zgodności map z realnymi drogami, a już zwłaszcza znaków drogowych - i sensowności ich ustawienia - powodują, że funkcje którymi się tak jarasz są bardziej drażliwe niż użyteczne :-)

Ale powodzenia! Niech jedzie sam. Byle nie w pole oraz żebyś zębów nie odbił na kierownicy jak na autostradzie wykryje ograniczenie do 30 km/h ;-)
Pojedzie, pojedzie sam  :)  jasne że trzeba mieć ręce na kierownicy - przecież to nie autonomiczny pojazd! ( takie w pełni samodzielne autonomiczne  są  na etapie testów)
Nie jaram się  tymi systemami  :)  mało co ich używam,  ale je przetestowałem wiec wiem jak działają i pisze o ich możliwościach, obecne zgodność map z drogami jest dużo lepsza (od zeszłego roku zmieniono system i dostawce map)
...używalem na wyjeździe na wakacje,  w obie strony jakieś 1400 km i na razie nie pojechał w pole, z ograniczeniami daje sobie rade, również tymi na autostradzie do 30 km/h :-) robotami drogowymi i korkami ( te utrudmienie obecne mapy czytają)  normalne i spokojne wyhamowuje  :) 


p.s - może lepiej wypróbować, sprawdzić jak działa Travel Assist a potem dopiero wyrażać opinie

Mave

Cytat: Kabe w 2021/12/27 21:45

Dokładnie o to mi chodzi, od 2016 roku (debiut Tiguana 2) do dziś czyli końcówka 2021 minęło 6 lat !!! Aż 6 lat, a systemy autonomiczne prawie nic się nie zmieniły niestety, jedynie samochód potrafi zwolnić do prędkości ze znaku, a wcześniej tylko pikał że przekroczyłeś prędkość ze znaku.
Moim zdaniem technologia stoi niestety w miejscu, wszyscy patrzą na Teslę, a wręcz jej przeszkadzają. Prawo przez tyle lat się nie zmieniło, ani w USA, ani w Europie i dalej nie dopuszcza jazdy autonomicznej.
Jedyna większa nowinka to kierownica pojemnościowa więc auto wie czy trzymamy kierownicę, a wcześniej trzeba było nią poruszyć raz na kilkanaście sekund. Słabo to wszytko wygląda.
Mój Tiguan ma 5 lat i liczyłem że przez ten czas nastąpi przełom w systemach jazdy autonomicznej, niestety nic takiego nie nastąpiło, jest tylko malutka ewolucja systemów które 5 lat temu były już obecne w moim Tiguanie.
Najgorsze jest to że ostatnie 2 lata "Covidowe" dodatkowo spowolniło rozwój motoryzacji, auta się prawie nie rozwinęły a cena ich skoczyła koło 20%  ;D >:( :-\


Trzeba rozróżnić systemy wspomagające kierowcę ( obecnie stosowane w pojazdach)  a systemy autonomiczne ktore są w fazie testów.

Kabe

Przecież te systemy to podstawa jazdy autonomicznej + regulacje prawne które na to pozwalają. 
Nie ma się co oszukiwać,  5-6 lat temu VW/Audi byli liderami na tym polu, prawie na równi z Volvo, natomiast konkurencja ich dogoniła a VAG niewiele się rozwinął. Jak się patrzy na to co potrafi Tesla, a co VW ID 3/4/5 to wstyd.
Tak jak @arekp pisał z naprawde niewielkimi różnicami Tiguan potrafił już sam jechać w 2016 roku i wtedy to była nowinka na rynku, filmy na Youtube powstawały bo ludzie nie wierzyli że może jechać sam. Wtedy to się nazywało Traffic Jam Assist, teraz zmieniono marketingowo na Travel Assist lub IQ.Drive.
Ja jestem rozczarowany, a porównuje jak auta rozwinęły się przez jeszcze wcześniejsze 6 lat, czyli od 2010 do 2016, a tam była przepaść, od kamery cofania i prostego Park Assist 1 gen. do grupy systemów pozwalających samodzielnie jechać i dynamicznych LED co wprowadził Passat w 2015 i Tiguan w 2016 roku.

Mave

Pojazdy autonomiczne poruszają się samodzielne,  bez kierowcy a systemy obecnie stosowane to asystenci czyli systemy pomagające kierowcy i nie należy tych systemów porównywać tym bardziej ze autonomiczne pojazdy nie są dopuszczone do użytku.
Piszemy tu o aktualnych i wcześniejszych asystenta VW,... a co takiego potrafi Tesla i jak to działa ( pytam o samochody poruszające się po naszych drogach)   

Mave

Cytat: Ad w 2021/12/28 11:42
Bardzo sie ciesze, ze nie mam tego automatycznego dostosowania predkosci do znakow. To by bylo dopiero super irytujace. Pelno jest drog dookola, gdzie znaki ograniczen sa idiotycznie ustawione, np znaki z drogi dojazdowej sa ustawione pomiedzy dwoma drogami. Samochod mi je non-stop czyta, tzn jade droga z ograniczeniem 90 km/h, a on czyta znak z drogi dojazdowej (50km/h). Jakby mi ciagle zwalnial to nie byl bym zadowolony.

Tak jak Arek napisal, systemy te sa zaprojektowane na normalne / zachodnie drogi. W Polsce raczej nie zdaja egazminu. Na zachodzie przetestowalem Lane Assist (trzymanie w pasie ruchu) i dziala swietnie. W Polsce juz pare razy probowal mnie zabic (linia z prawej sie konczy nagle i on skreca do rowu), wiec mam to wylaczone na stale.
Każdego asystenta można wyłączyć  :) . Czyta Ci znaki: z map nawigacyjnych,  czy masz system odczytywania znaków z Realu - to co widzi kamera? 


Wyprobowałeś Lane Assist na zachodzie i działa świetnie... czyli system jest Ok a problemem jest  poziome oznakowanie drogi w polsce...
Może gdybyś wypróbował Travel Assist na zachodzie miałbyś podobne odczucia? 

Kabe

Cytat: Mave w 2021/12/30 09:58a co takiego potrafi Tesla i jak to działa ( pytam o samochody poruszające się po naszych drogach)
Polecam obejrzeć odcinek Zakupu Kontrolowanego z września 2021 (Sezon 32, odcinek 3) gdzie testowano i porównywano 4 samochody elektryczne: Tesla 3, VW ID 4, Mercedes EQC, Jaguar I-Pace. Moim zdaniem wniosek jest jeden, jest Tesla a potem długo długo nic.

Mave

Ok, ale temat dotyczy asystentów i ich działania, wiec o to pytałem, jakie systemy asystujace kierowcy posiada Tesla i jak działają u nas w kraju np. w porównaniu z systemami w VW. Poważnie pytam,  nie miałem  okazji jeździć Teslą.



Kabe

Właśnie w tym odcinku to pokazują dokładnie podczas jazdy na naszych drogach. Między innymi rozpoznaje inne auta na drodze,  na wszytkich pasach oraz stojące, pokazuje je zgodnie z ich rzeczywistą wielością. Rozpoznaje kolory świateł na sygnalizatorze i je przestrzega, sam się zatrzymuje na czerwonym i staruje jak zapali się zielone... polecam obejrzeć a fascynacja systemami VW minie