Jak na stałe wyłączyć Asystenta Lane Assist w VW Tiguan II

Zaczęty przez reality1, 2021/12/20 07:49

Poprzedni wątek - Następny wątek

reality1

Witam - może moje pytanie jest dość banalne, ale nie wiem jak to zrobić - mianowicie chodzi mi o to - jak NA STAŁE wyłączyć jednego z asystentów, tj.: Lane Assist. Niby wiem jak to zrobić, ale to wyłączenie działa u mnie tylko ,,na jedną podróż", czyli po zgaszeniu auta i jego ponownym odpaleniu Lane Assist włącza się ponownie i znów trzeba gmerać w ustawieniach aby go ponownie wyłączyć na kolejną ,,podróż"... W Seacie Ateca którego miałem przed Tiguanem - wystarczyło odhaczyć ,,ptaszka" w ustawieniach tylko jeden raz i wyłączenie Lane Assist działało ,,na zawsze"... Wiecie może JAK TO WYŁĄCZYĆ NA STAŁE W NOWYM VW TIGUANIE? Dzięki z góry. Pozdrawiam.

tiguan220

w audi też się nie da, tylko z OBD. Zrobili tak jak ze start/stop

Ad

W moim, 3 letnim, raz wylaczone, pozostaje wylaczone, ale jak mialem nowego Passata w zastepstwie, to rowniez sie to ustrojstwo wlaczalo po kazdy zgaszeniu zaplonu.

reality1

Dziękuję za odpowiedzi... No niestety macie racje - dzwoniłem właśnie do serwisu i potwierdzili ze do końca gwarancji nie mogą mi tego wyłączyć odgórnie na stałe, a samemu wyłączać to trzeba przy każdym odpaleniu auta od nowa... No cóż - Wielki Brat patrzy... :-)

tiguan220

żeby doprecyzować, o jakiego asystenta dokładnie chodzi? U mnie są dwa. Pierwszy tylko ostrzega o najechaniu na linię (wibracja na kierownicy i sygnał dźwiękowy) i odbija lekko kierownicę - i ten jest aktywny po każdym odpaleniu auta. Drugi to asystent utrzymania w pasie ruchu - trzyma równo w pasie między liniami i sam skręca kierownicę ale jego trzeba już aktywować jak chce się używać. Jak jest w nowym tiguanie?

Tomaszglog

A to w nowym Tiguanie nie jedno i to samo?
Swoją drogą wyłączenie tego systemu przez serwis jest niemożliwe z powodu gwarancji? To jest chore.

S-Tig

Nie. Line Assist, a Travel Assist to nie to samo.

Ad

Hmm u mnie trzyma w pasie ruchu i to sie nazywa Lane Assist. Nie ma sygnalow dzwiekowych w momencie najechania na linie, ani wibracji kierownicy.

Tak na marginesie, wylaczylem to ustrojstwo, bo 2 lub 3 razy juz chcialo mnie zabic. Linia z prawej sie konczy i samochod nagle skreca prosto do rowu / drzewo. Jedynie kiedy wlaczam, to jak jade w daleka podroz autostradami, albo jak jestem za granica. Na autostrade sie nadaje, na polskie drogi nie.

S-Tig

Nie ma opcji, żeby Line Assist trzymało auto wycentrowane na pasie ruchu. To jest funkcja tylko w Travel Assist. Line Assist to ping-pong od linii do linii.

Tomaszglog

System Travel Assist - system, który przy wykorzystaniu danych z nawigacji wspiera kierowcę podczas podróży poprzez dostosowywanie prędkości do zbliżających się ograniczeń (zmiana dozwolonej prędkości, nadchodzący zakręt, zbliżanie się do samochodu z przodu).

S-Tig

Zamówiłeś Travel Assist?

Tomaszglog

Nie, ponieważ travel asisst jest w pakiecie systemów asystujących IQ.Drive a ja zamówiłem zwykły pakiet systemów asystujących. W IQ trzeba dobrać jeszcze przymusowo Discover Media za 5300zł a mi wystarcza w zupełności Ready2Discover z appconnect. Ja wybrałem zwykły pakiet systemów asystujących w połączeniu z pakietem premium który ma:
1. Side Assist
2. Rear Traffic Alert
3. Lane Assist
4. Proaktywny system ochrony pasażerów
5. Front Assist
6. Park Assist 3.0 (w pakiecie premium)
7. Rear Assist (w pakiecie premium)

Kabe

Cytat: S-Tig w 2021/12/20 19:26
Nie ma opcji, żeby Line Assist trzymało auto wycentrowane na pasie ruchu. To jest funkcja tylko w Travel Assist. Line Assist to ping-pong od linii do linii.
Jest taka opcja, w menu asystentów trzeba włączyć aktywne prowadzenie po torze (lub jakoś podobnie się to nazywa) I jest to opcja w ramach Line Assist

Ad

Cytat: S-Tig w 2021/12/20 19:26
Nie ma opcji, żeby Line Assist trzymało auto wycentrowane na pasie ruchu. To jest funkcja tylko w Travel Assist. Line Assist to ping-pong od linii do linii.
Jest, bo ja taka mam. Tak jak napisalem, jak mam Lane Assist wlaczony to samochod trzyma sie w torze jazdy (pomiedzy liniami). Jak wylaczam Lane Assist, to mam w pelni manualne sterowanie samochodem i samochod nie ingeruje w zaden sposob. 

Travel Assist nie mam. Znaki mi zczytuje, ale nie dostosowuje automatycznie predkosci do nich.

S-Tig

Jest wycentrowany non stop czy robi ping-ponga?