Systemy asystujący cały czas są rozwijane, te w Tiguanie były na topie 3 lata temu jak wchodził do sprzedaży - tak to już 3 lata minęły
.
Ostatnio BMW wprowadziło w nowej 3 i w x5 system zapisujacy w pamięci ostatnie przejechanie 50 metrów. I system z pamięci potrafi cofnąć auto po śladzie. Wyjazd z miejsca parkingowego prostopadłego do jezdni czy z jakiejś bramy lub wycofanie w uliczce jest proste, a właściwie bezobsługowe. Naprawdę fajnie to wygląda na testach.
O tym że systemy potrafią być lepsze i gorsze można posłuchać właśnie z takiego testu, polecam
.
https://m.youtube.com/watch?v=kYZM_Ojrc3I (Dla tych co nie mają czasu, o nowych systemach jest od 11:40)
Nawiasem mówiąc nie zdawałem sobie sprawę że to, iż ACC zwalnia z opóźnieniem jak włączamy kierunkowskaz jest dalej nowością w roku 2019, a w Mazdzie 6 dalej tego nie ma. Przypomnę że w naszych Tiguana jest to od początku czyli od 3 lat w standardzie w ACC.
Dla mnie jakość, zaawansowanie i sposób działania takich gadgetów właśnie przekonał do Tiguana