Automatyczne hamowanie przy manewrowaniu

Zaczęty przez flamecards, 2018/08/28 22:18

Poprzedni wątek - Następny wątek

Rocko

#15
Cytat: Preszus w 2018/08/29 08:00
Można ten system wyłączyć przyciskiem przy gałce zmiany biegów - duża literka P z prawej strony.
Jak naciśniesz P to Ci w ogóle czujniki wyłącza. Żeby wyłączyć awaryjne hamowanie to po wrzuceniu wstecznego należy na ekranie radia nacisnąć ten przycisk z literka A w nawiasach i z pachołkiem. Ten drugi (z glosnikiem i pachołkiem) wyłącza pikanie, ale czujniki dalej działają i pokazuje mi przeszkody na ekranie (nie mam kamery cofania).

VENOM

Cytat: asta w 2018/08/29 00:28działa czasem nawet bez powodu

kilka dni temu, wykręcałem na dużej pustej przestrzeni i auto stanęło mi nagle z charakterystycznym dźwiękiem awaryjnie zaciąganych hamulców. Aż wyszedłem poogladać czy jakiś kamyczek, czy trawka... nic. Jedynie co mnie zastanawia, że byłl tam spadek i nierówność terenu.

MrBlacker

Dzisiaj jak cofałem na parkingu czujniki wykryły przeszkodę z tyłu i auto automatycznie się zatrzymało. Na ekranie z kamery cofania żadnej przeszkody nie było widać więc wyszedłem z auta i patrzę a z tyłu jest ogroma dziura o głębokości ok. 15-20 cm.

Ciekawe czy czujniki oszalały podczas deszczu i to tylko zbieg okoliczności czy faktycznie wykryły tą dziurę i dlatego auto się zatrzymało. ;)

rk

Zawsze możesz spróbować wpaść w tą dziurę jak nie ma deszczu;) A tak na serio, te czujniki potrafią wykryć wyższe krawężniki. Jak ta dziura znalazła się w ich zasięgu mogła być tak potraktowana, ale równie dobrze mógł to być przypadek (odbicie od deszczu czy nawierzchni, wielokrotne odbicie) itp.

Kabe

Oczywiście zdarzają sie pojedyncze sytuacje że system zadziała dziwnie, ale ja już uniknąłem 2x stłuczki przy cofaniu więc jestem jak najbardziej zwolennikiem takiej dodatkowej ochrony.

Preszus

Ja jeżdżę na zmianę Scenikiem manualem i Tigiem w automacie i ostatnio system awaryjnego hamowania uratował mu przedni zderzak a może i coś więcej. Stałem ok. 30 cm przed metalowym ogrodzeniem a ja rozkojarzony z przyzwyczajenia wrzuciłem gałę do tyłu i gaz. Ale Tig rabanu narobił. Zatrzymał się z 10 cm od ogrodzenia. Duży plus dla tego systemu.

VENOM

U mnie błąd ludzki, R na wybieraku a przeświadczenie że jest D i but... auto zawyło i stanęło mi prawie na sztorc. Dobry systemik, dobry aż chciałoby się go pogłaskać. Bez tego dzwon 100%

rk

Mnie również raz już 2 x uratował, więc dla mnie jedno czy dwa hamowania z kapelusza są jak najbardziej do zaakceptowania.

Kabe

Czyli z głosowania z ostatnich wpisów wychodzi że to zajebisty system :) i to nie tylko ja tak uważam.

rk

Jeśli 4 głosy można rozciągnąć na całą populację użytkowników to tak;).Tyle, że nie można... Co oczywiście nie znaczy, że nie jest:P

Preszus

Cytat: rk w 2019/03/05 21:33
Jeśli 4 głosy można rozciągnąć na całą populację użytkowników to tak;).Tyle, że nie można... Co oczywiście nie znaczy, że nie jest:P


Weź nie filozuj ;)  Super system ...!

Tiggy

Korzystając z tego, że miałem do dyspozycji wielką styropianową lodówkę  ;) potestowałem trochę hamowanie przy manewrowaniu i mam 3 spostrzeżenia:

1. generalnie działa i z przodu i z tyłu :)

2. samo hamowanie jest wykonywane z maksymalną siłą i jest jest mega nieprzyjemnym szarpnięciem, ale faktycznie jadąc ok 5km/h zatrzymało mnie jeszcze na kilka cm przed przeszkodą.

3. Problemem jest zbyt niska prędkość - faktycznie jadąc powoli potrąciłem pudło i przodem i tyłem. Tyle tylko, że pewnie nie da się tego zrobić inaczej bo w przeciwnym wypadku mogłoby hamować wtedy kiedy w pełni kontrolujemy sytuację a chcemy poprostu blisko podjechać.

Podsumowując - rewelacyjne  :)

smartb

bo to awaryjne hamowanie działa chyba tylko powyżej pewnej prędkości rzędu 3-5 km/h

MrBlacker

I tylko poniżej 10 km/h - oczywiście mowa tylko o awaryjnym hamowaniu przy manewrowaniu, a nie o funkcji Front Assist.

jeromer

System w Tigu jest jak najbardziej użyteczny, ale..... świat idzie do przodu i teraz są lepsze systemy:
https://www.youtube.com/watch?v=x-nnm4QLCwk