Adaptive Cruise Control (ACC) - Aktywny tempomat

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/12/22 23:04

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Gdzie dokładnie jest czujnik ACC? Za znaczkiem VW czy może jak są kamery 360 to ACC wykorzystuje przednią kamerę?
Dzisiaj pojawił mi się komunikat, że czujnik nie ma widoczności. Jak wysiadłem z auta to kamera i znaczek VW były zasypane śniegiem, zgarnąłem z obu śnieg i później było OK.

Kabe

Cytat: MrBlacker w 2018/12/22 23:04
Gdzie dokładnie jest czujnik ACC? Za znaczkiem VW czy może jak są kamery 360 to ACC wykorzystuje przednią kamerę?
Dzisiaj pojawił mi się komunikat, że czujnik nie ma widoczności. Jak wysiadłem z auta to kamera i znaczek VW były zasypane śniegiem, zgarnąłem z obu śnieg i później było OK.
ACC jest za znaczkiem VW

MrBlacker

Czyli to ten sam radar co Front Assist, czy może to dwa różne czujniki?
Wygląda na to, że nie ma tam żadnej grzałki co by rozpuszczała śnieg i lód.

Eldar

Traffic Jam Assist również jest dostępny dla manualnej skrzyni biegów tylko działa od 30km/h a Emergency Assist zwalnia samochód do najniżej prędkości jaka może mieć na danym biegu. To tylko kwestia kodowania jak to działa.
Do radaru grzałki są tylko w Audi.
W VW jest grzałka tylko na szybkie na około kamery.

MrBlacker

Parę dni temu jak padał mokry śnieg znowu pojawił mi się komunikat, że ACC nie ma widoczności. Przejechałem kolejnych kilkanaście kilometrów i nic się nie zmieniło.
Zatrzymałem więc auto i sprawdziłem przód, oczywiście znaczek VW był pokryty mokrym śniegiem. Nie zgarniałem go i z ciekawości ponownie odpaliłem silnik, o dziwo komunikat zniknął i ACC działał poprawnie.

Pytanie dlaczego podczas jazdy ACC nie został ponownie aktywowany, bo powinien jeśli odzyska widoczność?

Po drugie trochę nieciekawie się robi, gdy taka sytuacja zdarzy się na autostradzie. Pytanie dlaczego nie można aktywować "stałego" tempomatu bez pomiaru odległości przed autem.
A może da się to jakość zrobić, może coś trzeba przekodować?
Bo w takiej sytuacji pozostaje tylko zatrzymać się i oczyścić radar.

arekp

Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 20:26Pytanie dlaczego nie można aktywować "stałego" tempomatu bez pomiaru odległości przed autem.

Przerabialiśmy ten temat kilka razy i ogólnie doszliśmy na forum do wniosku, że to względy bezpieczeństwa - przyzwyczajenie do ACC, w przypadku przełączenia do zwykłego tempomatu może spowodować zagrożenie przez nieuwagę.

MrBlacker

Mo że i ma to sens, ale nie do końca mnie to przekonuje, bo co w przypadku, gdy mamy drugie auto z ręcznym tempomatem? :)

Rocko

Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 21:44
Mo że i ma to sens, ale nie do końca mnie to przekonuje, bo co w przypadku, gdy mamy drugie auto z ręcznym tempomatem? :)
Tego Volkswagen nie przewidział 😜
A tak na poważnie to producent stara się dbać o Twoje bezpieczeństwo w konkretnym egzemplarzu 🙂

rk

Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 20:26
Pytanie dlaczego podczas jazdy ACC nie został ponownie aktywowany, bo powinien jeśli odzyska widoczność?
Czujnik bierze pod uwagę jakiś czas. Pewnie średnia ilość szumów/fałszywych ech czy co innego on bierze pod uwagę zaczęła spadać (np. mniej śniegu padało, część się obsunęła z czujnika itp), ale nie osiągnęła progu ponownej aktywacji. Po ponownym uruchomieniu diagnostyka wystartowała od zera i sterownik załączył czujnik.

Miałem kiedyś sytuację gdy padał deszcz, następnie przestał i po minucie wyłączył się ACC. Droga była od tego momentu sucha i nie było żadnej mgły czy wody podniesionej przez przejeżdżające auta.Po kilku minutach włączy się ponownie;)

Cytat: MrBlacker w 2019/01/13 20:26

Po drugie trochę nieciekawie się robi, gdy taka sytuacja zdarzy się na autostradzie. Pytanie dlaczego nie można aktywować "stałego" tempomatu bez pomiaru odległości przed autem.
Czemu nieciekawie? Jak warunki są na tyle złe, że ACC się wyłączyło to raczej jeżdżenie w tym samym czasie na tempomacie nie należy do najlepszych pomysłów.

Brak funkcji normalnego tempomatu wynika pewnie z tego, żę jadąc z ACC przyzwyczajasz się do tego w danym smochoidzie. Gdyby nagle (nawet po ponownej aktywacji) auto nie zachowuje się tak samo to można się zdziwić. Mi na przykład ładną chwilę zajmuje przyzwyczajenie się do klasycznego tempomatu w aucie żony. Druga teoria to taka, że po prostu dodanie 3 funkcji do kierownicy/zegarów itp. nie było by zbyt intuicyjne (jest tam też ogranicznik prędkości).

MrBlacker

Cytat: rk w 2019/01/14 12:09Druga teoria to taka, że po prostu dodanie 3 funkcji do kierownicy/zegarów itp. nie było by zbyt intuicyjne (jest tam też ogranicznik prędkości).

Może z dwa razy dla testów użyłem ogranicznik prędkości. Jak dla mnie mało przydatna funkcjonalność.
I właśnie zamiast niego mogłaby być opcja ręcznego tempomatu. ;)

rk

Ja nawet nie wiem jak to włączyć/ustawić a to moje drugie auto z ACC na platformie MQB (czyli 7 lat łącznie) ;)

Pewnie są ludzie, którzy korzystają z tej funkcjonalności.

Ja akurat wolę tak jak jest w chwili obecnej, tj. tylko tempomat automatyczny albo wcale.

Podsumowując @MrBlacker personalizacji pod Ciebie raczej bym nie oczekiwał ze strony VW;) Temat już wałkowaliśmy, więc raczej nie ma sensu się rozwodzić.

piotr_1975

Ktoś sprawdzał? Mam pytanie o aktywny tempomat, czy z tyłu uruchamiają się światła stopu przy jeździe w korku, albo dostosowywaniu prędkości na drodze? Tak mnie ostatnio zastanowiło... Jechałem w dzień, więc nie wiem czy światła stopu się włączają...

omen

 Tak. Światła stopu działają przy zwalnianiu, hanowaniu do zera.
Działa to dokładnie tak jakbyś jechał manualnie. Zawsze gdy wymagane jest użycie hanulca przez automat to światła się zapalają. Również wtedy kiedy ręcznie wymuszasz zmianę prędkości na kierownicy i jest ona na tyle duża że redukcja biegu lub opór toczenia nie wystarcza do wytracenia prędkości.

Podczas postoju na auto hold również świecą sie światła stopu.

vicek

Pytanie szybkie:
Jadac na ACC ustawiam predkosc na 80km/h. Auto odczytuje znaki poprawnie ale nie zwalnia... np do 50. Gdzies to trzeba wlaczyc? Przeszukalem ustawienia asystentow ale nic nie znalazlem ..


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

rk

Niestety Tiguan 2 nie ma sprzęgniętego systemu rozpoznawania znaków i ACC. Ze stajni VW ma to na pewno Arteon oraz Touareg. Pozostaje zatem ręczne ustawianie prędkości.