VW Polo R6 1.2 benzyna 2009

Zaczęty przez Hossam, 2022/12/22 12:41

Poprzedni wątek - Następny wątek

Hossam

Witam
Mój nowe nabyty używane samochód dużo pali prawie 8L na 100 km oraz ostatnio zauważyłem podwyższone obroty silnika rzędu 2000 RPM.
Kiedy kupiłem nie palił aż tak dużo oraz obroty były w normie rzędu 1500 RPM.
W obu przypadkach obroty silnika przy prędkości 60 km/h oraz 5 bieg włączone.
Nie wiem gdzie może być problem, nie chcę iść do mechanika nie wiedząc w czym jest problem orientacyjne.
Przebieg ma 130 000 km
Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki

van_daal

Po pierwsze - zima. Zimą spalanie zawsze jest trochę większe. 8L/100km nie wydaje się być jakąś ekstremalnie wysoką wartością. Zwłaszcza przy przewadze krótkich tras.

Po drugie - jeśli na tym samym biegu i przy tej samej prędkości obroty silnika są większe (lub w ogóle inne) to znaczy, że coś jest nie tak ze skrzynią biegów (na tym samym biegu przełożenie jest zawsze takie samo). Chyba, że sprzęgło nie dociska... Mało prawdopodobne. W tym względzie Twoje spostrzeżenie jest raczej błędne.

Hossam

Dziękuję za wskazówki i uwagi, pewnie ma racja. Jak mogę sprawdzić czy skrzynia biegów jest sprana. Sprzęgło dociskam poprawne.
Bardzo możliwie że z powodu zimą, ponieważ najpierw był mróz -10 a na drugi dzień nie dało radę odpalić pomimo że akumulator jest bardzo dobry, dopiero dwa dni później dało radę odpalić i zauważyłem te spalenia oraz silnik nie co głośno chodzi.

van_daal

Nie przejmuj się skrzynią. Prawdopodobnie nic jej nie jest.

Raczej skup się na silniku. Przy sprawnym akumulatorze to jak benzyna nie odpala na mrozie to coś jest nie tak.
Do mechanika z tym idź.

Hossam

Też tak myślę. Chciałem tylko orientacyjne wiedzieć co można spodziewać.

Mave

... z tego co zrozumiałem (nie wiem czy dobrze  :) ) to podczas jazdy na 5 biegu i prędkości 60 km/h wcześniej silnik miał 1500 obrotów  a teraz ma 2000 obrotów ...  jedynym powodem może być ślizgające się sprzęgło.


... skrzynia biegów nie ma nic wspólnego z takimi objawami tak samo jak i silnik, to że nie odpalił potraktuj jaki odrębny problem.




van_daal

Cytat: Mave w 2022/12/22 20:49jedynym powodem może być ślizgające się sprzęgło.
... skrzynia biegów nie ma nic wspólnego z takimi objawami

Dla mnie sprzęgło jest elementem skrzyni. Może u Ciebie to osobne podzespoły?..  ???

Gdyby sprzęgło trwale się ślizgało (a tylko tak można zaobserwować zmianę obrotów, o której mowa) to
primo: obroty nie byłyby stałe tylko pływałyby zależnie od obciążenia - np. z górki mniejsze a pod górkę większe
secundo: sprzęgło błyskawicznie by się spaliło i byłoby po sprawie tzn. skończyłaby się jazda i jakiekolwiek obserwacje.  ;)
Dlatego wydaje mi się, że ze sprzęgłem jest wszystko ok a kolega tylko złe obserwacje poczynił.

Mave

Cytat: van_daal w 2023/01/05 02:03
Dla mnie sprzęgło jest elementem skrzyni. Może u Ciebie to osobne podzespoły?.. 
Pytanie o jakiej skrzyni biegów piszesz, ale  tak dla mnie ( jak i dla większości) skrzynia biegów ( manualna, bo taka jest w tym samochodzie ) i sprzęgło to dwa podzespoły... wybacz ale nad resztą nie będę dyskutować skoro twierdzisz inaczej.


p.s - nie wiem jakie kolega poczynił obserwacje, odniosłem się do tego co napisał... mógł również zmienić koła na mniejsze  :)  i parę jeszcze innych rzeczy ale to tylko wróżenie z fusów... a przecież czy sprzęgło ślizga można sprawdzić w prosty sposób.

van_daal

#8
Cytat: Mave w 2023/01/05 11:33dla mnie (jak i dla większości) skrzynia biegów (manualna, bo taka jest w tym samochodzie ) i sprzęgło to dwa podzespoły
Co do "większości" to nie wiedziałem, że przeprowadzałeś jakieś badania...  ;)
A da się wymienić sprzęgło nie wyjmując skrzyni? (Albo silnika - bo dostęp będzie tak czy siak).
Sprzęgło ma osobną obudowę?

EDIT: w sumie to dyskusja z kategorii "o wyższości Świąt Bożego Narodzenia nad Świętami Wielkiej Nocy" ale...
Bardziej sprzęgło trzyma się silnika niż skrzyni b. czyli wynikałoby, że to bardziej część silnika niż skrzyni...

OK. Przyznaję rację Tobie. Niechaj będzie, że to osobny podzespół.

Cytat: Mave w 2023/01/05 11:33mógł również zmienić koła na mniejsze  :)
No to chyba od Golfa by musiał założyć...  :)

EDIT: teraz doczytałem, że to Polo. To koła od deskorolek wchodzą w grę tylko...  ;D

Mave

...samochód ze skrzynią manualną ...
...napisałem "większość" tak delikatnie aby nikogo nie urazić chociaż nie znam nikogo kto by tak twierdził że skrzynia i sprzęgło to jeden element napędu ... jesteś pierwszy  :) ...
...aby wymienić piastę koła musisz zdjąć koło, klocki zacisk, tarcze ... ale czy to wszystko to jeden element ?
...tak sprzęgło ma osobna obudowę, to ten element gdzie jest łapa sprzęgła lub wysprzeglik...
... dzięki za przyznanie racji ale to raczej nie mnie a konstruktorom...
...odnośnie kółek to był żart, chociaż można policzyć jaka zmiana średnicy koła może mieć wpływ na taką różnice w ( prędkości) obrotach silnika.

PORYSOWANY

Myślę że przyczyną może być przepływomierz,  przytkany filtr paliwa bądź poprostu słabej jakości paliwo.
Wykręć świece i sprawdź ich stan.

Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk


van_daal

Cytat: Mave w 2023/01/05 17:42dzięki za przyznanie racji ale to raczej nie mnie a konstruktorom
Ale to z Tobą się spierałem a nie z konstruktorami.  :)   

Cytat: Mave w 2023/01/05 17:42jesteś pierwszy
Ale nie jedyny. Zapytałem kumpla i on też "przyczepił" sprzęgło do skrzyni...
Fakt, żaden z nas nie jest mechanikiem.  :-X

Cytat: Mave w 2023/01/05 17:42odnośnie kółek to był żart
Wiem przecież  :) . Różnica musiała by być wręcz absurdalna (choć nie aż tak jak ta, którą ja przytoczyłem).

arekp

Cytat: Hossam w 2022/12/22 12:41Nie wiem gdzie może być problem, nie chcę iść do mechanika nie wiedząc w czym jest problem orientacyjne.

Może jestem naiwny, ale wydawało mi się, że to właśnie mechanik ma mi powiedzieć co jest ew. nie tak z autem, a nie ja mechanikowi ;-)