MK7 - wypadanie zapłonu

Zaczęty przez Wieslaw3, 2023/08/06 15:30

Poprzedni wątek - Następny wątek

Wieslaw3


Witajcie.
Mój golfik do KM7 z 2013 roku z silnikiem 1.2 CJZA
Za 2 tygodnie mam zamiar nim pojechać w dalszą trasę a tu w ubiegłym tygodniu silnik zaczął chodzić nierówno co świadczyło o pracy na 3 (chyba) cylindrach. Wystarczyło wyłączyć zapłon i uruchomić ponownie. Jednak przed tak długa podróżą jest to dość niepokojące. Może mieliście z tymi silnikami takie przygody - prosił bym o jakieś podpowiedzi.
VCDS wypluł następujące informacje:




2 - ilość znalezionych błędów. Oto one:


10203 - Rozpoznano wypadanie zapłonów w jednym/wielu cylindrach
          P0300 00 [096] - -
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 115635 km
                    Data: 2023.08.03
                    Czas: 18:00:08


                    Prędkość obrotowa silnika: 688.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.5 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 63 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 28 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.017 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 37
                    Sonda lambda zespół 1 sonda 1: wartość wymagana: 1.0000
                    Sonda lambda 2: zespół 1: rezystancja wewn.: wartość graniczna: 118380 Ohm
                    Długoterm.dopasowanie tworzenia mieszanki z1 na biegu jałowym: -2.20 %


10592 - Cylinder 2
          P0302 00 [096] - rozpoznane wypadanie zapłonów
          Sporadyczny - Niepotwierdzony - Testowany od skasowania kodów błędów
             Ramka zamrożona:
                    Stan błędu: 00000001
                    Priorytet błędu: 2
                    Częstość błędu: 1
                    Przebieg: 115635 km
                    Data: 2023.08.03
                    Czas: 18:00:08


                    Prędkość obrotowa silnika: 688.00 /min
                    Unormowana wartość obciążenia: 27.5 %
                    Prędkość pojazdu: 0 km/h
                    Temperatura płynu chłodzącego: 63 °C
                    Temperatura powietrza zasysanego: 28 °C
                    Ciśnienie atmosferyczne: 980 mbar
                    Napięcie zacisku 30: 14.017 V
                    Licznik cykli wyuczania po OBD: 37
                    Rozpoznawanie nieregularnych zapłonów: moment odniesienia: 6.421 %
                    Licznik sumy wypadania zapłonów: 103
                    Licznik niewiaryg.krótkotrw.wart.adapt.rozpozn.nieregul.zapł.: 0

Po pierwszym zdarzeniu skasowałem błędy w sterowniku. Dlatego jest pokazane jedno zdarzenie.