Brak mocy Seat Leon 1M 1.9TDI ASV

Zaczęty przez Maniek93, 2021/12/17 21:47

Poprzedni wątek - Następny wątek

Maniek93

Witam. Od roku walcze z naglymi spadkami mocy.
Poprostu turbina przestaje dzialac i pomaga ponowne uruchomienie silnika. Nie zawsze na desce pojawia sie check engine.
Czasami moge jezdzic tydzien bez odciecia a czasami w ciagu dnia 3 razy brakuje mocy.
Mechanik od strony mechanicznej wszystko ocenil na idealne i odeslal mnie do elektromechanika ze wzgledu na wyskakujace bledy zwarcia. Moze ktos z was mial taki przypadek?






Charls

#1
Zrób diagnostykę VCDS bo nie mam zaufania do innych niededykowanych interfejsów i programów do VWAG. Nie wszystkie poprawnie tłumaczą.


Te by się zgadzały; okablowanie lub awaria czujnika regulacji ciśnienia doładowania N75



Cytat17954/P1546/005446 - Zawór sterujący ciśnieniem doładowania (N75): krótki do B+
Możliwe objawy
Nieregularne zachowanie

       
  • Utrata zasilania
  • Tryb limp
  • Możliwe przyczynyWadliwe okablowanie i/lub połączenia (zwarcie)
  • N75 wadliwy
  • Możliwe rozwiązaniaSprawdź okablowanie i połączenia
  • Sprawdź / Wymień N75



Cytat17957/P1549/005449 - Zawór sterujący ciśnieniem doładowania (N75): Obwód otwarty / zwarcie do masy
Możliwe objawy
Nieregularne zachowanie

       
  • Utrata zasilania
  • Tryb limp
  • Możliwe przyczynyWadliwe okablowanie i/lub połączenia (zwarcie)
  • N75 wadliwy
  • Możliwe rozwiązaniaSprawdź okablowanie i połączenia
  • Sprawdź / Wymień N75 [/l][/l]
W TDI Timing trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu, czy nie jest poza zakresem
   
  • Cytat17656/P1248/004680 - Rozpoczęcie regulacji czasu wtrysku:
       

            
    • Odchylenie kontrolne
    • Możliwe objawy
    • Utrata mocy przy wysokich prędkościach obrotowych silnika
        Silnik trudny do uruchomienia

                 

        •             
        • Możliwe przyczyny
        • Regulacja czasu rozpoczęcia wtrysku nie jest OK
        • Zakres regulacji pompy wtryskowej zablokowany/zabrudzony (np. przez cząstki metalu)
        • Silnik ostatnio się zatrzymał / wyczerpał paliwo
        • Okablowanie/Złącza od/do zaworu wtryskowego (N108) uszkodzone
        • Możliwe rozwiązania
        • Sprawdź/dostosuj początek wtrysku. Zobacz TDI Timing Checker
        • Sprawdź dopływ paliwa
        • Sprawdź/wymień bezpiecznik
        • Sprawdź/napraw okablowanie/złącza od/do zaworu wtryskowego (N108)

                           
          • Uruchamianie testów wyjściowych
          Uwagi specjalneMoże być przechowywany z innymi kodami, takimi jak 17654 / P1246 / 004678.
        • W przypadku przechowywania w VW (9M/1J) Golf/Jetta lub (1C) Beetle z kodem silnika ALH Tech Tip 23-02-03 może być pomocny. Podsumowanie obejmuje usunięcie zasilania na biegu jałowym do zaworu wtryskowego zimnego rozruchu N108 (bezpiecznik 34 w tych stylach nadwozia) podczas monitorowania grupy ustawień podstawowych 000.2, która jest pokazana w sekcji "Timing" podczas korzystania z TDI Timing Checker. Po odłączeniu zasilania od N108 odczyt na żywo powinien zmienić się na 255[/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l]
    Zawór N109 odcina paliwo i auto gaśnie i ma problemy z odpaleniem
    Cytat17946/P1538 - Elektromagnes odcinający paliwo (N109): otwarty lub krótki do masy
             

                     
    • Możliwe przyczyny
    • Elektromagnes odcinający paliwo (N109) uszkodzony

                          
      • Okablowanie do / z elektromagnesu odcinającego paliwo (N109) Wadliwe
      • Wadliwy moduł sterujący silnika
      • Możliwe rozwiązania
      • Sprawdzić elektromagnes odcinający paliwo (N109) za pomocą testów wyjściowychSprawdź okablowanie do/z elektromagnesu odcinającego paliwo (N109)[/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l]

  •             
             
          
       
[/list][/list][/list][/list][/list]

Maniek93

Co do bledow to pojawiaja sie rozne ale zawsze z opisem zwarcia.
Program jaki posiadam to polski vag i vcdslite i takie mialem ostatnio bledy.
Ta fotka z glownego postu jest od mechanika i jego interfejsu. :)