Fora techniczne > SEAT

Brak mocy Seat Leon 1M 1.9TDI ASV

(1/1)

Maniek93:
Witam. Od roku walcze z naglymi spadkami mocy.
Poprostu turbina przestaje dzialac i pomaga ponowne uruchomienie silnika. Nie zawsze na desce pojawia sie check engine.
Czasami moge jezdzic tydzien bez odciecia a czasami w ciagu dnia 3 razy brakuje mocy.
Mechanik od strony mechanicznej wszystko ocenil na idealne i odeslal mnie do elektromechanika ze wzgledu na wyskakujace bledy zwarcia. Moze ktos z was mial taki przypadek?





Charls:
Zrób diagnostykę VCDS bo nie mam zaufania do innych niededykowanych interfejsów i programów do VWAG. Nie wszystkie poprawnie tłumaczą.


Te by się zgadzały; okablowanie lub awaria czujnika regulacji ciśnienia doładowania N75




--- Cytuj ---17954/P1546/005446 - Zawór sterujący ciśnieniem doładowania (N75): krótki do B+
Możliwe objawy
Nieregularne zachowanie

* Utrata zasilania
* Tryb limp
* Możliwe przyczynyWadliwe okablowanie i/lub połączenia (zwarcie)
* N75 wadliwy
* Możliwe rozwiązaniaSprawdź okablowanie i połączenia
* Sprawdź / Wymień N75
--- Koniec cytatu ---




--- Cytuj ---17957/P1549/005449 - Zawór sterujący ciśnieniem doładowania (N75): Obwód otwarty / zwarcie do masy
Możliwe objawy
Nieregularne zachowanie

* Utrata zasilania
* Tryb limp
* Możliwe przyczynyWadliwe okablowanie i/lub połączenia (zwarcie)
* N75 wadliwy
* Możliwe rozwiązaniaSprawdź okablowanie i połączenia
* Sprawdź / Wymień N75 [/l][/l]
--- Koniec cytatu ---
W TDI Timing trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu, czy nie jest poza zakresem
   
*
--- Cytuj ---17656/P1248/004680 - Rozpoczęcie regulacji czasu wtrysku:
   
* Odchylenie kontrolne
* Możliwe objawy
* Utrata mocy przy wysokich prędkościach obrotowych silnika
  Silnik trudny do uruchomienia
*
* Możliwe przyczyny
* Regulacja czasu rozpoczęcia wtrysku nie jest OK
* Zakres regulacji pompy wtryskowej zablokowany/zabrudzony (np. przez cząstki metalu)
* Silnik ostatnio się zatrzymał / wyczerpał paliwo
* Okablowanie/Złącza od/do zaworu wtryskowego (N108) uszkodzone
* Możliwe rozwiązania
* Sprawdź/dostosuj początek wtrysku. Zobacz TDI Timing Checker
* Sprawdź dopływ paliwa
* Sprawdź/wymień bezpiecznik
* Sprawdź/napraw okablowanie/złącza od/do zaworu wtryskowego (N108)
* Uruchamianie testów wyjściowychUwagi specjalneMoże być przechowywany z innymi kodami, takimi jak 17654 / P1246 / 004678.
* W przypadku przechowywania w VW (9M/1J) Golf/Jetta lub (1C) Beetle z kodem silnika ALH Tech Tip 23-02-03 może być pomocny. Podsumowanie obejmuje usunięcie zasilania na biegu jałowym do zaworu wtryskowego zimnego rozruchu N108 (bezpiecznik 34 w tych stylach nadwozia) podczas monitorowania grupy ustawień podstawowych 000.2, która jest pokazana w sekcji "Timing" podczas korzystania z TDI Timing Checker. Po odłączeniu zasilania od N108 odczyt na żywo powinien zmienić się na 255[/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l]
--- Koniec cytatu ---
Zawór N109 odcina paliwo i auto gaśnie i ma problemy z odpaleniem

--- Cytuj --- 17946/P1538 - Elektromagnes odcinający paliwo (N109): otwarty lub krótki do masy
         
* Możliwe przyczyny
* Elektromagnes odcinający paliwo (N109) uszkodzony

* Okablowanie do / z elektromagnesu odcinającego paliwo (N109) Wadliwe
* Wadliwy moduł sterujący silnika
* Możliwe rozwiązania
* Sprawdzić elektromagnes odcinający paliwo (N109) za pomocą testów wyjściowychSprawdź okablowanie do/z elektromagnesu odcinającego paliwo (N109)[/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l]
--- Koniec cytatu ---
[/list][/list][/list][/list][/list]

Maniek93:
Co do bledow to pojawiaja sie rozne ale zawsze z opisem zwarcia.
Program jaki posiadam to polski vag i vcdslite i takie mialem ostatnio bledy.
Ta fotka z glownego postu jest od mechanika i jego interfejsu. :)

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej