FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Fora techniczne => SEAT => Wątek zaczęty przez: Maniek93 w 2021/12/17 21:47
-
Witam. Od roku walcze z naglymi spadkami mocy.
Poprostu turbina przestaje dzialac i pomaga ponowne uruchomienie silnika. Nie zawsze na desce pojawia sie check engine.
Czasami moge jezdzic tydzien bez odciecia a czasami w ciagu dnia 3 razy brakuje mocy.
Mechanik od strony mechanicznej wszystko ocenil na idealne i odeslal mnie do elektromechanika ze wzgledu na wyskakujace bledy zwarcia. Moze ktos z was mial taki przypadek?
-
Zrób diagnostykę VCDS bo nie mam zaufania do innych niededykowanych interfejsów i programów do VWAG. Nie wszystkie poprawnie tłumaczą.
Te by się zgadzały; okablowanie lub awaria czujnika regulacji ciśnienia doładowania N75
17954/P1546/005446 - Zawór sterujący ciśnieniem doładowania (N75): krótki do B+
Możliwe objawy
Nieregularne zachowanie
- Utrata zasilania
- Tryb limp
- Możliwe przyczynyWadliwe okablowanie i/lub połączenia (zwarcie)
- N75 wadliwy
- Możliwe rozwiązaniaSprawdź okablowanie i połączenia
- Sprawdź / Wymień N75
17957/P1549/005449 - Zawór sterujący ciśnieniem doładowania (N75): Obwód otwarty / zwarcie do masy
Możliwe objawy
Nieregularne zachowanie
- Utrata zasilania
- Tryb limp
- Możliwe przyczynyWadliwe okablowanie i/lub połączenia (zwarcie)
- N75 wadliwy
- Możliwe rozwiązaniaSprawdź okablowanie i połączenia
- Sprawdź / Wymień N75 [/l][/l]
W TDI Timing trzeba sprawdzić ustawienie rozrządu, czy nie jest poza zakresem
17656/P1248/004680 - Rozpoczęcie regulacji czasu wtrysku:
- Odchylenie kontrolne
- Możliwe objawy
- Utrata mocy przy wysokich prędkościach obrotowych silnika
Silnik trudny do uruchomienia- Możliwe przyczyny
- Regulacja czasu rozpoczęcia wtrysku nie jest OK
- Zakres regulacji pompy wtryskowej zablokowany/zabrudzony (np. przez cząstki metalu)
- Silnik ostatnio się zatrzymał / wyczerpał paliwo
- Okablowanie/Złącza od/do zaworu wtryskowego (N108) uszkodzone
- Możliwe rozwiązania
- Sprawdź/dostosuj początek wtrysku. Zobacz TDI Timing Checker (http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html)
- Sprawdź dopływ paliwa
- Sprawdź/wymień bezpiecznik
- Sprawdź/napraw okablowanie/złącza od/do zaworu wtryskowego (N108)
- Uruchamianie testów wyjściowych
Uwagi specjalneMoże być przechowywany z innymi kodami, takimi jak 17654 / P1246 / 004678 (http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/17654/P1246/004678). - W przypadku przechowywania w VW (9M/1J) Golf/Jetta lub (1C) Beetle z kodem silnika ALH Tech Tip 23-02-03 może być pomocny. Podsumowanie obejmuje usunięcie zasilania na biegu jałowym do zaworu wtryskowego zimnego rozruchu N108 (bezpiecznik 34 w tych stylach nadwozia) podczas monitorowania grupy ustawień podstawowych 000.2, która jest pokazana w sekcji "Timing" podczas korzystania z TDI Timing Checker (http://www.ross-tech.com/vag-scope/TDIGraph.html). Po odłączeniu zasilania od N108 odczyt na żywo powinien zmienić się na 255[/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l]
Zawór N109 odcina paliwo i auto gaśnie i ma problemy z odpaleniem
17946/P1538 - Elektromagnes odcinający paliwo (N109): otwarty lub krótki do masy
- Możliwe przyczyny
- Elektromagnes odcinający paliwo (N109) uszkodzony
- Okablowanie do / z elektromagnesu odcinającego paliwo (N109) Wadliwe
- Wadliwy moduł sterujący silnika
- Możliwe rozwiązania
- Sprawdzić elektromagnes odcinający paliwo (N109) za pomocą testów wyjściowychSprawdź okablowanie do/z elektromagnesu odcinającego paliwo (N109)[/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l][/l]
[/list][/list][/list][/list][/list]
-
Co do bledow to pojawiaja sie rozne ale zawsze z opisem zwarcia.
Program jaki posiadam to polski vag i vcdslite i takie mialem ostatnio bledy.
Ta fotka z glownego postu jest od mechanika i jego interfejsu. :)