Autor Wątek: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy  (Przeczytany 33951 razy)

darktosik

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Model: SEAT TARRACO
  • Wersja: XCELLENCE
  • Silnik: 2.0 TDI/190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SOPOT
Advertisement
witam, tarraco to z mojej strony niby głos rozsądku, dość oszczędny diesel, dobre wyposażenie (miałem wysokie przyzwyczajenia), typ SUV.
Spalanie liczyłem na niższe, lecz nie narzekam:
średnio 9,5
minimum za miastem 6,1
autostrada 140-150 8-11 zależnie od wiatru:(
miasto minimum 9, a raczej 10
zalety:
dobre zawieszenie, silnik i skrzynia ok, komfort, drobiazg,ale przydatny spryskiwacz kamery (szkoda, że nie na wszystkich),
wady:
słabo działający asystenci: działanie zmiany świateł, słabo wykrywa tylne światła poprzedników, "dziwnie" niestabilnie działający front asist(ma humorki), nawigacja tragedia w porównaniu do nissana- brak porządnego asystenta pasa, brak numerów (Chrobrego w Gdańsku)-choć ze względu na narzucone wyposażenie w wyprzedaży mam podstawową i ta "plus" może jest lepsza
« Ostatnia zmiana: 2020/04/22 08:46 wysłana przez darktosik »
 

YaCa

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Seat Tarraco
  • Silnik: DFHA
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #1 dnia: 2020/09/01 16:01 »
 Witam,
W naszym dziale ostatnio trochę cicho, więc postanowiłem napisać kilka słów.

Tarraco w TDI potrafi być oszczędny po warunkiem spokojnej, przewidywalnej jazdy. Miałem ostatnio okazję wracać z weekendowego wypadu, trasa lokalnymi drogami, przepisowa jazda w gęsiego średnie spalanie 5,4L/100km  :o
Na te chwile trochę wkurzają mnie:
głośna praca przy otwartych oknach lub dachu;
tylna roleta, brak prowadnic co powoduję częste zaczepianie w trzecim rzędzie siedzeń o pasy bezpieczeństwa i to pomimo haczyków;
mała pojemność akumulatora szczególnie podczas korzystania na postoju z audio;
uszczelka glassdachu już uszkodzona myślę że na serwisie powinni to wymienić w ramach gwarancji;
...
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #2 dnia: 2020/12/24 16:33 »
Wcześniej chciałem ponarzekać na Tarraco ale dziś rano przelała się czara goryczy :D


Szczególnie irytujące są wypadające zakupy z bagażnika, jeśli niczym ich nie zabezpieczymy. W wersji 7dmio osobowej, kiedy dwa dodatkowe fotele są rozłożone (u mnie cały czas), podłoga bagażnika jest wysoko. Otwierasz bagażnik, coś wylatuje na ziemię i spada pod tylni zderzak, w tym samym czasie Ty się po to schylasz a samochód rozpoznaje to jako machającą nogę i zamyka bagażnik. Dostajesz klapą bagażnika w tył głowy. Poza tym, wypadające zakupy rysują zderzak - warto obkleić folią.


Tarraco jest spore i koszmarnie się brudzi. Na trasie łapie muchy jak ciężarówka. Fajnie, że ma 4 kamery ale w deszczu po chwili przednia i tylna jest bezużyteczna, no...szczególnie tylna. Powinien być spryskiwacz. Co do istotnych wad jak stukające zawieszenie (prawdopodobnie łączniki stabilizatora), rezonujące boczki drzwi, wypadająca dwójka w DSG - jest OK.


Asystenci są jak dla mnie OK, czasem tylko auto samo zahamuje i lepiej oduczyć się picia kawki w aucie. Raz mi system uratował życie i to się ceni :) Ktoś narzekał na czujnik świateł drogowych. Akurat u mnie działa poprawnie. Od nowości jeżdżę w trybie auto cały czas i TYLKO RAZ auto przegapiło auto z przeciwka, a tak widzi oświetlenie drogowe, auta przede mną (światła czerwone i reflektory bez względu na ich kolor). W BMW działa to beznadziejnie, system BMW nie rozpoznaje źółtawych lamp przez co nie można praktycznie z tego systemu korzystać no ale omawiamy Tarraco.


Nie wiem nic nt. małej pojemności akumulatora. Mam w Tarraco ogrzewanie postojowe i jest to dodatkowo 2.0 TDI więc pewnie akumulator mam spory. Co do wersji 7dmio osobowej - brak oświetlenia dla pasażerów siedzących w trzecim rzędzie to zupełna wiocha. Miejsca jest sporo, nawet dla kogoś kto ma 190cm (można przesunąć drugi rząd).


Spalanie silnik i skrzynia... Nie znalazłem innego auta tej wielkości (poza Kodiqiem i Tiguanem) tyle palą, w sensie tak mało. Mi pali długookresowo 8.2L/100 z tym, że w zimie odpalam ciepły silnik (webasto). Można tym autem osiągnąć dobre wyniki jeśli by się chciało, natomiast na trasie, prędkością autostradową wiele nie zdziałamy i tutaj będzie 8. Skrzyni nie komentuję ponadto, że coś mi gubi drugi bieg i będę to obserwował. Silnik to sprawdzona jednostka, to już moje drugie auto z tym samym silnikiem. Raczej się nie rozczaruję.


Brak możliwości wyłączenia automatycznej wstecznej wycieraczki, jakaś pomyłka. Nawet Octavia to ma. Kiedy mamy przednie włączone jako auto, włączymy wsteczny, możemy mieć upierdzieloną tylną szybę i pyk... wycieraczka idzie w ruch. Nie idzie tego wyłączyć. Ja nie mam takiej opcji w systemie. Muszę pamiętać aby wyłączyć przód zanim włączę wsteczny...


Brak możliwości rozłączenia połączenia przyciskiem na kierownicy. Przychodzi połączenie i nie zawsze system wrzuci mi aplikację telefonu na wirtualny kokpit, muszę przejechać na telefon i rozłączyć lub kliknąć paluchem na ekranie, bo już na ekranie pojawi się połączenie nawet jeśli wcześniej było radio, problem w tym że już po telefonie z powrotem do radia nie powróci....


Auto piękne, blachy wątłe, malowanie słabe tzn. jakość malowania pozostawia wiele do życzenia. Wnętrze nowoczesne, bardzo wygodne, przestronne, mało schowków, nawet kurde brakuje na głupie okulary czy portfel. Schowek z ładowarką bezprzewodową to istny żart z tą taką gumką wyjmowaną, to nawet zamykane nie jest. Cóż. Schowek po lewej stronie pod włącznikiem świateł, po co to?! Wszystko wrzucam albo w podłokietnik albo tam gdzie powinny być kubki ale kawy nie piję bo boję się, że mi auto zahamuje, to mi uchwyty na kubki nie potrzebne.


Tarraco było takim wyborem z rozsądku. 5 lat gwarancji, dobra cena, rozsądny serwis i doskonale wyposażone auto. Rozważałem BMW X5 , Volvo XC90, Peugeota 5008 i bliźniaki czyli Skodę i VW. BMW i Volvo sobie odpuściłem, to stać mnie było na spłatę hipoteki szybciej :D Jak mi się coś przypomni to dopiszę i tak za dużo czasu poświęciłem czekając na wigilijną kolację.
 

nico

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 1.9 TSI /190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PL
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #3 dnia: 2021/01/01 22:59 »
Czy ktoś z was wie jak aktywować usługi multimedialne aby można było połączyć się z kontem Tidal bez użycia telefonu? Na stronie Seata jest bardzo mało informacji na ten temat. Przed zakupem miałem informację z broszury ofertowej:
SEAT CONNECT dla Navi System+: Bezpieczeństwo i
serwis (subskrypcja na 10 lat); Zdalny dostęp [size=78%](subskrypcja na 1 rok); Usługi multimedialne online [/size][size=78%](subskrypcja na 1 rok)[/size]


Z tego co udało mi się znaleźć to dostawcę usług: Cubic Telekom, ale czy subskrybcja na 1 rok jest free?
 

Toper

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 1
  • Model: Fiat Croma
  • Silnik: 1.9JTD
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WM
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #4 dnia: 2021/01/07 01:04 »

Tarraco było takim wyborem z rozsądku. 5 lat gwarancji, dobra cena, rozsądny serwis i doskonale wyposażone auto. Rozważałem BMW X5 , Volvo XC90, Peugeota 5008 i bliźniaki czyli Skodę i VW. BMW i Volvo sobie odpuściłem, to stać mnie było na spłatę hipoteki szybciej :D Jak mi się coś przypomni to dopiszę i tak za dużo czasu poświęciłem czekając na wigilijną kolację.


Dzień dobry, z ciekawości spytam, bo podoba mi się 5008, dlaczego nie Peugeot?


Pozdrawiam
Toper
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #5 dnia: 2021/01/07 02:06 »
...Z tego co udało mi się znaleźć to dostawcę usług: Cubic Telekom, ale czy subskrybcja na 1 rok jest free?

Musisz się tam zarejestrować (to jest za free i zawsze możesz zlikwidować konto) i wtedy będziesz wiedział czy i jaki pakiet masz za darmo, pojawi się to w We Connect,  wielkość pakietu i na jaki czas ważny.
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #6 dnia: 2021/01/07 22:11 »
Toper,


porównaj koszty serwisu, koszt zakupu (zakładając zbliżone parametry) , gwarancję, spadek wartości, ceny części po gwarancji, dostępność części, obsługę w salonie czy serwisie i wiele innych.


A zatem 5008 wychodzi drożej w serwisie, znacznie drożej w zakupie (w moim przypadku biedniejsza wersja 5008 była 20 tys droższa niż tarraco), gwarancji w peugeocie nawet nie komentuje, spadek wartości znacznie większy niż w grupie vag, ceny części i dostępność gorsza, do tarraco masz części pasujące od tiguana i kodiaq.


Obsługa w salonie peugeota w salonie w Gdyni jest beznadziejna, mają wylane czy sprzedadzą auto czy nie, zapominają przygotować ofertę, trzeba się przypominać. Przed decyzja testowałem parę razy 5008 i tarraco i zwyczajnie Seat jak napisałem powyżej był rozsądniejszym wyborem.
 

darktosik

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Model: SEAT TARRACO
  • Wersja: XCELLENCE
  • Silnik: 2.0 TDI/190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SOPOT
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #7 dnia: 2021/01/08 01:32 »
Szczególnie irytujące są wypadające zakupy z bagażnika, jeśli niczym ich nie zabezpieczymy. W wersji 7dmio osobowej, kiedy dwa dodatkowe fotele są rozłożone (u mnie cały czas), podłoga bagażnika jest wysoko. Otwierasz bagażnik, coś wylatuje na ziemię i spada pod tylni zderzak, w tym samym czasie Ty się po to schylasz a samochód rozpoznaje to jako machającą nogę i zamyka bagażnik. Dostajesz klapą bagażnika w tył głowy. Poza tym, wypadające zakupy rysują zderzak - warto obkleić folią.


Tarraco jest spore i koszmarnie się brudzi. Na trasie łapie muchy jak ciężarówka. Fajnie, że ma 4 kamery ale w deszczu po chwili przednia i tylna jest bezużyteczna, no...szczególnie tylna. Powinien być spryskiwacz.
w siedmioosobowej możesz ten kawałek podłogo odwrócić i jest wgłębienie, ja mam spryskiwacz załaczany przy spryskiwaniu tylnej szyby, tylną wycieraczkę chyba możesz wyłączyć w zakładce samochód, ale jutro sprawdzę

mam pytanie czy u Was też po naładowaniu telefonu rozłącza na jakiś czas kabel i niestety połączenie z android auto?
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 247
  • Thanked: 21 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #8 dnia: 2021/01/08 13:25 »
Nic takiego nie mam.
Rozłącza ci się pewnie przez temperaturę telefonu
 

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #9 dnia: 2021/01/08 14:09 »
Muszę sprawdzić co się w zasadzie dzieje z telefonem po naładowaniu ale wątpię aby rozłączało połączenie po naładowaniu baterii, bo często mam podłączony parę godzin i android auto działa. Inna kwestia to problem z samym telefonem, bo przykładowo Huawei co chwile mnie pyta czy połączenie kablem ma być do ładowania/przesyłania danych/zdjęć czy innych takich jak coś się kliknie to wywala android auto właśnie - trzeba kliknąć "anuluj".


Co do podłogi, to sprawdzę czy da się odwrócić aby było zagłębienie. Z pewnością trzeba będzie wyciągnąć roletę i gdzieś ją zostawić, chyba, że nie?
Spryskiwacz tylnej kamery hmmm, muszę sprawdzić!  Nie mam opcji wyłączenia automatycznej tylnej wycieraczki po włączeniu wstecznego kiedy mam wycieraczki w trybie auto.


Wracając jeszcze na szybko do porównania Peugeot / Seat, a w zasadzie do serwisu tych marek. Seat w Gdyni też jest beznadziejny. Reklamowałem któryś raz z rzędu pukające zawieszenie i budzące hamulce. Serwis potwierdził, że faktycznie zawieszenie puka i hamulce głośno pracują ale wszystko jest ok :) Tarcza ewidentnie nierówno się zużywa, mniej więcej 50% powierzchni ciernej jest przyrdzewiała czyli klocek źle bierze ale to dla nich nie problem.


Wszystkie wady auta oceni rzeczoznawca i pewnie naprawi inny serwis, bo na Plichtę w Gdyni szkoda czasu. Potem wrzucę zdjęcie jak tarcze wyglądają to sami ocenicie.
« Ostatnia zmiana: 2021/01/08 14:25 wysłana przez Teffal »
 

darktosik

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Model: SEAT TARRACO
  • Wersja: XCELLENCE
  • Silnik: 2.0 TDI/190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SOPOT
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #10 dnia: 2021/01/08 21:51 »
Co do podłogi, to sprawdzę czy da się odwrócić aby było zagłębienie. Z pewnością trzeba będzie wyciągnąć roletę i gdzieś ją zostawić, chyba, że nie?
Spryskiwacz tylnej kamery hmmm, muszę sprawdzić!  Nie mam opcji wyłączenia automatycznej tylnej wycieraczki po włączeniu wstecznego kiedy mam wycieraczki w trybie auto.
no roleta wtedy nie wchodzi więc tylko jak jest za drugim rzędem, ale Ty chyba używasz 6 i 7 miejsca :)
 

darktosik

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Model: SEAT TARRACO
  • Wersja: XCELLENCE
  • Silnik: 2.0 TDI/190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SOPOT
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #11 dnia: 2021/01/08 21:56 »
Muszę sprawdzić co się w zasadzie dzieje z telefonem po naładowaniu ale wątpię aby rozłączało połączenie po naładowaniu baterii, bo często mam podłączony parę godzin i android auto działa. Inna kwestia to problem z samym telefonem, bo przykładowo Huawei co chwile mnie pyta czy połączenie kablem ma być do ładowania/przesyłania danych/zdjęć czy innych takich jak coś się kliknie to wywala android auto właśnie - trzeba kliknąć "anuluj".

u mnie zawsze działa jak się ładuje, problemy jeśli występują to zawsze jak bateria ma 100% i często po paru godzinach jazdy, wygląd, że albo samsung s10 ma jakiś "dynks", albo elektronika samochodu wariuje jak telefon zaczyna dozować ładowanie po naładowaniu, ale to w sferze gdybania, bo serwis zwali na kabel(orginalny), albo telefon
 

Mullrof

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 247
  • Thanked: 21 times
  • Model: Inny
  • Wersja: Seat Tarraco Xcellence
  • Silnik: 1.5 TSI ACT/ 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SG
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #12 dnia: 2021/01/09 07:18 »
Ciekawostka. Bo też mam s10 i wszystko mi działa. Używam kabla nieoryginalnego. W dodatku z przejściówką z usb micro na usb c
 
The following users thanked this post: YaCa

Teffal

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 28
  • Model: Tarraco
  • Wersja: Xcellence
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Gdynia
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #13 dnia: 2021/01/09 10:51 »
Dartosik, pojedz do Plichty w Gdyni, znajdą problem i powiedzą, że tak ma być.


Oczywiście żartuję :) Dam znać dziś wieczorem jak zachowuje się telefon na nieoryginalnym kablu kiedy się naładuje.
 

darktosik

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 14
  • Model: SEAT TARRACO
  • Wersja: XCELLENCE
  • Silnik: 2.0 TDI/190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: SOPOT
Odp: TARRACO OGÓLNIE - spalanie, co wkurza, co cieszy
« Odpowiedź #14 dnia: 2021/01/10 00:40 »
Ciekawostka. Bo też mam s10 i wszystko mi działa. Używam kabla nieoryginalnego. W dodatku z przejściówką z usb micro na usb c
muszę sprawdzić z innym kablem, jak samsungowy będzie wariował