Fora techniczne > SEAT TARRACO

Tarraco i problemy od nowości...

(1/6) > >>

Teffal:
Cześć Wam,


jestem szczęśliwym, aczkolwiek poirytowanym posiadaczem Tarraco w wersji Excellece 2.0 TDI 190KM z 2019 roku. Pomimo faktu, że testowałem auto przed zakupem, nie wychwyciłem pewnych wad - być może też macie z tym do czynienia, a nie zwróciliście uwagi?

- System Beats Audio, jest to wyposażenie opcjonalne, powinno grać na odpowiednim poziomie, niestety. Głośniejsze słuchanie muzyki kończy się rezonansem boczków drzwi. Głównie chodzi o średnie tony, nie basy. Serwis tego nie uznaje, "auto już tak ma".
- Stukające przednie zawieszenie. Po przejechaniu przez próg zwalniający słychać i czuć stuknięcie w przednim zawieszeniu, ponieważ zawieszenie dość mocno sprężynuje i odbija. Serwis tego również nie uznaje, luzów na zawieszeniu nie ma, "auto już tak ma".
- Mam przejechane jakieś 14 tys KM, hamulce buczą coraz głośniej podczas hamowania rzecz jasna. Problem jest już dobrze znany z Superbów i Kodiaqów, mianowicie chodzi o zbyt twarde klocki hamulcowe, które strasznie hałasują - co więcej - dramatycznie wpływają na zużycie tarcz hamulcowych. Jadę z tym do serwisu. Skoda wymieniała takie klocki jako wadliwe, zobaczymy jak zareaguje Seat. Jak na razie każdą wadę, którą zgłosiłem olali :)



Mullrof:
To daj znać co z tymi klockami. Aczkolwiek ja mam 20k i nic w sumie nie słyszałem jeszcze

Darayavahus:

--- Cytat: Teffal w 2020/12/21 15:18 ---Jak na razie każdą wadę, którą zgłosiłem olali
--- Koniec cytatu ---

Zmień serwis, przednie zawieszenie to łączniki stabilizatorów. Wymienia się je częściej niż olej. Z tyłu z resztą też. Mi leci druga tura na gwarancji. Tylne hamulce to to samo co Tiguan i Kodiaq. Też powinni na gwarancji wymienić ale ja bym je troche zużył zanim dadzą Ci nówki sztuki za free.
Co do brzęczenia to ciężki temat ale chociaż powinni spróbować dokręcić tam co się da. Co to za serwis? Plichta?

Teffal:
Tak, Seat Plichta na Morskiej w Gdyni. Wcześniej miałem Skodę od Plichty na i z serwisem nie było problemu, nawet po gwarancji potrafili naprawić "z dobrej woli producenta" usterkę. Seat już widzę że jest problematycznie. Zapraszają, sprawdzają ale efektu nie ma.


Co do zawieszenia - ewidentnie słychać stukanie, ja słyszę tylko z przodu, z tyłu cisza i tylko na nierównościach typu progi zwalniające, kiedy pokonuje się je nie za szybko nie za wolno :) Badali i luzów nie ma, ciekawe czemu nie wyłapali łączników?
Odnośnie klocków - do mniej więcej 80km/h jest ok, najbardziej słychać kiedy hamuję albo przyhamowuję z dużej prędkości np. 130 do 80, wyraźnie buczą hamulce, nic nie szarpie jest po prostu głośno. Przy znacznych prędkościach już nie jest to tak zauważalne gdyż opór powietrza w tym aucie zagłusza wszystko inne :P Swoją drogą, jak na przebieg nie całych 14 tys km tarcze mają już ranty i ewidentnie wskazuje na to, że klocki są zbyt twarde.

Nie mam dużego wyboru w Trójmieście serwisów gwarancyjnych seata albo Gdynia albo Gdańsk. Nie wiem czy mogę jechać w inne miejsce niż tam gdzie kupiłem auto?

Charls:

--- Cytat: Darayavahus w 2020/12/21 21:34 ---Wymienia się je częściej niż olej
--- Koniec cytatu ---
Aż taki chłam teraz montują? W moim Tig I Fl przy 156 tys km są oryginalne 

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

There was an error while thanking
Thanking...
Idź do wersji pełnej