Mam Xcellence, w zasadzie wszystko poza DCC. Zwykłe zawieszenie jest twarde i przód odbija na progach zwalniających czy dziurach na drodze - jest to irytujące, gdy jeździłem z adaptacyjnym zawieszeniem nie było tego tak czuć. Istotne jest jednak, że amortyzatory w DCC szybko się zużywają, a koszt ich wymiany do niskich nie należy. Przed zakupem Tarraco testowałem Kodiaqi z DCC i 3 letnie (przebiegi w granicy 100 tys km) modele miały sprawność amortyzatorów w okolicy 50% na ścieżce diagnostycznej. Warto brać takie dane pod uwagę, bo jeśli kupujesz nowe auto, najprawdopodobniej będziesz te części wymieniać jeszcze w serwisie zważywszy na 5cio letnią gwarancję. Na standardowym zawieszeniu auto nie zachowuje się jak SUV. Nie buja na zakrętach, jest sztywny a co za tym idzie - jak napisałem powyżej - czasem przód odbije na dziurce czy progu. Natomiast w DCC będzie bardziej komfortowo w odpowiednim trybie, aczkolwiek kosztem tej stabilności - takie miałem odczucie. Na lato mam felgi 20 cali i przy standardowym zawieszeniu jest twardo, na zimę zakładam 19 cali i jest lepiej, bardziej komfortowo.
Co do innych elementów wyposażenia. Dach panoramiczny musisz mieć i nie jest głośniej niż w wersji bez panoramy, a efekt wow jest spory. Jest przede wszystkim jasno i przestrzennie. Dla mnie to była koniczność tak jak hak holowniczy. Gniazdka 230v możesz sobie darować, raz że są na zupełnie bezsensowne wtyczki. Ani komputera nie podłączysz, musisz używać przejściówek na okrągłą wtyczkę. Lepiej olać temat i kupić przetwornicę, taniej i praktyczniej. Poza tym wtyczka w bagażniku? Co chcesz tam ładować?
Nonsens. Kamery 360 fajne i przydatne, natomiast asystent parkowania nie wiem kto w ogóle z tego korzysta. Myślę, że warto wybrać jakieś sensowne wyposażenie w tym panorama, hak i ogrzewanie postojowe w ten sposób nie musisz mieć podgrzewanej przedniej szyby. Przewspaniała użyteczna funkcja na zimniejsze poranki. Nie odczuwa się większego spalania. Osobiście parkuję auto pod wiatą, w zimę nigdy nie korzystałem z podgrzewania szyb. Po włączeniu ogrzewania postojowego, silnik jest ciepły tak jak i wnętrze.
Schowka na okulary nie ma, zdaje się właśnie przez okno dachowe. Ja chowam okulary w schowku po lewej stronie kierownicy. Nie mieści się tam nic poza okularami... Inna kwestia to dziwi mnie, że chcesz skonfigurować wersję FR. Fakt, jest ładna i pewnie masz w pakiecie skóry? Pomyśl tylko nad ich trwałością. To nie Volvo czy Mercedes, a jeśli fotele z tapicerką ze skóry nie będą wentylowane, to i komfort do najwyższych należeć nie będzie. Konfigurując auto - strzelam na ślepo - już na starcie tracisz jakieś 40 tys zł. Nie lepiej wyszukać 2020 w którymś salonie w Polsce? Zdziwisz się, jak chętnie dealerzy będą negocjować ceny i doposażać auto. Panoramy i DCC Ci nie doposażą ale jeśli znajdziesz model z takim wyposażeniem, doposażenie w hak i inne dodatki nie stanowi większego problemu. Na koniec - nie zastanawiałbym się na Twoim miejscu nad DCC. Jeśli dostaniesz model z DCC to OK, będzie wygodniej i jeden argument więcej podczas sprzedaży za parę lat, aczkolwiek zapłacisz więcej na starcie i będziesz płacić więcej za naprawy więc musisz się zastanowić czy te koszty zbilansuje sprzedaż po latach? Moja rata jest taka. Samochód to wyjątkowo słaba inwestycja więc lepiej dokonać dobrego wyboru. Podczas poszukiwań zawsze jest dreszczyk emocji i zabawa...ale jak już kupisz i chwilę pojeździsz, to będzie zwykłe auto za które będzie trzeba płacić majątek (ubezpieczenia, ewentualne leasingi czy kredyty) itd. Docelowo będzie spełniać tę samą funkcję co auto za 10 tys zł. Przetestuj w salonie różne modele i nie wierz w to co Ci sprzedawca mówi, bo potem jak jest problem to jedziesz do serwisu, serwis widzi problem no ale "tak ma być" i próbują naprawiać w nieskończoność.