Ostatnie wiadomości

#91
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/10/15 21:18
Cytat: Galon w 2024/10/15 20:29dlaczego nie ładujesz z sieci domowej?

Chcę przez kilka tygodni sprawdzić jak się używa samochodu elektrycznego jako głównego pojazdu, bez możliwości ładowania w domu.

Ogólna narracja u tzw. "dziennikarzy motoryzacyjnych" jest znana. Elektryki są kiepskie. I ludzie słuchają ich jak ewangelistów. 
To samo dotyczy tępego i nieuzasadnionego "elektryk jest też szkodliwy, bo prąd należy wyprodukować i u nas jest on z węgla" czy "wyprodukowanie elektryka jest bardziej szkodliwe dla środowiska". Ale ja wtedy odsyłam do tego materiału: https://www.youtube.com/watch?v=apY9DXlXtIA

Oczywistym jest, że ładując w domu nie będzie problemu nawet przy minusowych temperaturach - choć u mnie auta stoją pod zadaszoną, ale otwartą wiatą. Podłączasz i idziesz spać w ciepełku.

Jestem ciekaw, czy długoterminowo ładowanie na mieście będzie dla mnie uciążliwe. Przy obecnej pogodzie nie jest. 5-80% robi sprawnie. Czy przy 5 stopniach, lub na minusie będzie dużo gorzej? Okaże się :-)


Chcę mieć po prostu swoją opinię, z własnego, codziennego użytkowania. Nie planuje zamienić mojego dużego, wygodnego SUVa, na elektryczne piździ-wozido, a niestety takie auto ma swoją wagę jeszcze bez "tony akumulatorów", więc siłą rzeczy przy obecnych rozwiązaniach w elektromobilności, benzynowy silnik będzie mi jeszcze długo towarzyszył w trasie.
#92
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez Galon - 2024/10/15 20:29
dlaczego nie ładujesz z sieci domowej?
#93
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez van_daal - 2024/10/15 15:21
Czyli w przeliczeniu na benzynę to masz spalanie (głównie miejskie) na poziomie 5,5-6 L/100km.
Zważywszy, że jak sam napisałeś, wynik jeszcze do poprawy to całkiem nieźle.
#94
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/10/15 11:06
Nie wymienią sobie "ot tak", bo "zapłaciłeś za pakiet".

Pakiet obejmuje czynności według wskazania komputera, a Twój komputer nie wskazuje wymiany oleju. Termin przeglądu jest czymś innym niż termin wymiany oleju - są to dwie osobne pozycje.

Problemem jest to, że ktoś dał ciała i zresetował u Ciebie interwał olejowy przy wymianie oleju którą chciałeś zrobić między interwałami producenta. Daj znać jak to się skończy, bo akceptację na czynności daje VFS, a nie ASO czy nawet samo VW. Możliwe że serwis "oszuka" VFS mówiąc, że oba okresy właśnie przypadają w tej dacie - aczkolwiek na pewno nie będzie argumentem fakt, że "zapłaciłeś za coś".
#95
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/10/15 10:50
Na chwilę obecną ładujemy tylko na publicznych ładowarkach, gdyż chcę sprawdzić czy da się korzystać z pełnego elektryka nie mając możliwości ładowania go "w domu" czy "w pracy" - jakkolwiek byśmy definiowali te terminy.

Koszt ładowania weekendowego to obecnie 1,75 PLN brutto/1kWh DC. Oferta ważna w okresie 1/10/2024 - 31/12/2024 na punktach Polenergia które mam w okolicy.

We wrześniu obowiązywała letnia taryfa, w godzinach 11-15 w dni robocze oraz w weekendy i była to kwota 1,39 PLN brutto/1kWh DC.

Oferta o tyle fajna, że aplikacja blokuje wybraną kwotę maksymalną na karcie (podpięta pod konto w aplikacji) przed ładowaniem (definiowane w aplikacji), a po zakończonym ładowaniu pobiera kwotę za realnie pobraną w czasie ładowania kwotę. Faktura przychodzi na email, zbiorczo za miesiąc co też jest bardzo dużym ułatwieniem


Odpowiadając na pytanie, obecnie wychodzi 32,38 PLN/100km - przy miejskim ładowaniu.

Podobno da się lepiej, aczkolwiek śmiem wątpić w znacząco lepsze wyniki ;-) Chyba że ktoś jeździ jak leśny dziadek, bo przy normalnej jeździe tego nie widzę. Tym bardziej, że zimową porą spodziewam się widocznie większego zużycia.

Zdecydowanie musimy się nauczyć optymalniej jeździć elektrykiem, gdyż tu kluczem do sukcesu jest rekuperacja podczas hamowania. Ja jestem przyzwyczajony do hamowania silnikiem od lat, aczkolwiek tutaj ma to o wiele większe znaczenie dla portfela i z pewnością mogę się poprawić. Problem ze zmianą prowadzenia ma za to moja żona, która docelowo ma być głównym użytkownikiem tego pojazdu po wdrożeniu się w firmowe obowiązki.

#96
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Bochenos - 2024/10/14 14:20
Dzięki za odpowiedź. Wyświetla mi się teraz komunikat o przeglądzie. Jadę do tego samego serwisu co mi wymieniał olej, mam fakturę, że to było zrobione i zapłacone przeze mnie i będą się upierał przy tym, aby teraz również mi ten olej wymienili bo w wykupionym pakiecie sobie za to zapłaciłem. Nie moją winą też jest, że ich pracownicy pomimo mojej prośby o nie wykasowanie licznika zrobili to. Zobaczymy jak będzie finał.
#97
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2024/10/14 13:45
Nie chcę Cię martwić ale z wykupionymi przeglądami jest tak że ASO robi to co zgłosi samochód do systemy bo tylko za to maja zapłacone, a Twój samochód nic nie zgłasza. Samochód wysyła informacje do systemu VW na 30 dni przed datą przeglądu (olej czy inspekcja) i wtedy dopiero dzwonią aby umówić się na wykupioną wizytę. 
Jeśli jedziesz do tego samego ASO które popełniło błąd to niech oni kombinują i zrobią to na własny koszt i tym razem (po 2 latach) niech skasują wskazania serwisu i serwisu olejowego abyś za 2 lata mógł skorzystać z wykupionego pakietu. 
#98
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Bochenos - 2024/10/14 12:10
Witam zwracam się z zapytaniem czy może ktoś miał podobną sytuację. W styczniu wymieniłem olej na własny koszt prosząc ASO o nie kasowanie licznika wymiany oleju, jednakże pracownicy serwisu to zrobili. Teraz w listopadzie mam pierwszy przegląd po 2 latach w ramach wykupionego pakietu przeglądów i zastanawiam się czy ASO będzie chciało mi dokonać wymiany oleju pomimo, że komputer dopiero będzie wskazywał, że taka potrzeba będzie za około rok. Zapłaciłem za tą usługę w ramach pakietu przeglądów i raz na 2 lata powinni mi ten olej wymienić. Pani w serwisie przekazała mi, że telefonicznie nic mi nie powie dopiero jak przyjadę na miejsce i dokonają odczytu.
#99
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez van_daal - 2024/10/14 09:01
To ile Cię kosztuje 100 km?
#100
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/10/13 15:26
Kolejne trzy setki kilometrów po mieście i w okolicy, zużycie energii 18,5kWh/100km.

Pół godziny na ładowarce DC raz w tygodniu, aby upchnąć 15->80% i wystarcza na kolejny tydzień.