Ostatnie wiadomości

#61
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Fotele Ergo?
Ostatnia wiadomość przez turzol - 2024/12/08 19:15
Trzeba doprowadzić nową instalację do obu foteli. Jeżeli nie znajdziesz nikogo w 3city to zapraszam na Ślask.
#62
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Fotele Ergo?
Ostatnia wiadomość przez Leszek_M - 2024/12/08 17:42
Szanowni koledzy, czy jest Ktoś kto coś poradzi?
#63
Inne modele / Inne marki / Problem z turbo? dymienie , dz...
Ostatnia wiadomość przez MargoROSS3 - 2024/12/06 18:46
Witam serdecznie zmagam się z dość nietypowym problemem w Skodzie Superb II 2009 DSG 170 koni kod silnika CBBB , odwiedziłem już kilka warsztatów jak i serwis Skoda TMT niestety każdy rozkłada ręce . Wydaje mi się że wina leży po stronie turbo lecz niby działa poprawnie nie ma luzów ,nie cieknie . Zacznę od tego ze z problemem zmagam się już 3 lata i cały czas szukam problemu i nie ma żadnego kodu usterki . Problem pojawia się średnio 1-2 razy w miesiącu i znika po przejechaniu ok.30 km z obrotami max 1100-1200 lub dłuższej normalnej jazdy ok.80km wiec szukanie mechanika dalej od miejsca zamieszkania jest utrudnione gdyż problem samoczynnie znika zanim dojedzie się do warsztatu .
Był podmieniany zawór N75 , sprawdzana gruszka-trzyma ciśnienie , sprawdzane luzy , wycieki , szczelność dolotu , i ogólny brak jakichkolwiek błędów ,auto nie jest zamulone ma normalną moc zbiera się nawet ładnie wyczuwalne bardzo delikatne turbo dziury(kilka) powyżej 2500obr do końca zakresu obrotowego.
Jak problem jest ,,aktywny'' po uruchomieniu silnika obroty są wzorowe 700obr , biegi zmienia normalnie w granicach 1600obr lecz towarzyszy mu dym(opisany niżej) i słyszany dźwięk ,,upustu i ssania '' powietrza z turbo dopiero po rozpędzeniu auta do 70-90km/h dochodzi reszta objawów (które się utrzymują do czasu zgaszenia auta) . Po rozpędzeniu auta (gdzie wszystkie objawy są widoczne i słyszalne) następnie zatrzymaniu obroty jałowe są już podwyższone do 950-1000obr , przy gazowaniu na postoju jest ten charakterystyczny dźwięk wypuszczania powietrza w filtr powietrza/tarcie/dyszenie .
Zauważyłem ze po odpięciu przewodu od podciśnienia z N75 idącym do gruszki obroty wracają do normalności 700obr, przestaje wydobywać się dym z wydechu a w czasie jazdy z odpiętym przewodem nie ma żadnego opisanego niżej objawu .

Podpięte załączniki -
- charakterystyczny dźwięk wypuszczania powietrza w filtr powietrza/tarcie/dyszenie na postoju ale identyczny odgłos jest w czasie jazdy
- ustępujące dymienie po odpięciu podciśnienia N75- gruszka

OBJAWY:
- ogromne kłęby szarego-białego dymu - o bardzo nieprzyjemnym ,,gryzącym'' zapachu na postoju i w czasie jazdy ( chmurę widać w każdym lusterku że aż siwo za autem )
-podwyższone obroty jałowe do 950-1000obr
- słyszalny dźwięk ,, upustu'' powietrza z turbo w czasie zdjęcia nogi z gazu oraz odgłos ,,ssania'' w czasie dodawania gazu najbardziej słyszalne miedzy 1800-2000obr
-skrzynia zmienia biegi dopiero przy 2100-2200obr towarzyszy temu bardzo dziwny dźwięk (wypuszczania powietrza w filtr powietrza/tarcie/dyszenie ) jak problem znika na jakiś czas to normlanie zmienia w granicach 1600 przy spokojnej jeździe bez tego dźwięku
-na postoju i dodanie gazu w deski (3000obr max ) wydobywający się odgłos z rury wydechowej dźwięku przypominającego dmuchanie powietrzem z pistoletu
- po dodaniu gazu do deski wyczuwalne jest kilka bardzo delikatnych/znikomych turbo dziur ( powyżej 2500obr do końca zakresu obrotowego. )
#64
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Przednie zawieszenie DCC
Ostatnia wiadomość przez SLEC - 2024/12/04 22:36
Cytat: Ad w 2022/04/15 17:32U mnie nic nie stuka w DCC. Mialem problem z poduszka pod skrzynia biegow, ale jak to zostalo wyeliminowane, na rownej drodze jade jak po dywanie. Nie ma zadnych dzwiekow.

Czy mógłbyś podać co to był za problem z tą poduszką mam chyba podobne objawy jak Ty opisujesz. Za pomoc z góry dziękuje.
#65
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Fotele Ergo?
Ostatnia wiadomość przez Leszek_M - 2024/12/03 20:42
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem Tiguana 1.5 TSI 22r. Niestety nie udało mi się kupić takiego z fotelami ErgoActive lecz ze
zwykłymi. Na aukcjach można kupić takowe ale nie wiem czy da się je przełożyć do mojego auta. Mechanicznie i elektrycznie będą pasowały, ale nie wiem czy nie będzie potrzebna jakaś adaptacja/programowanie itp.
Proszę o info czy ktoś już to robił i wskazówki jak tego dokonać.
Druga prośba to czy da się jakoś poprawić tę pracę silnika? W przedziale obrotów ok.1200-1800 odczuwalne są
nieprzyjemne wibracje, głównie na kierownicy(na postoju także). Wcześniej miałem Mondeo mk5 1.5 i tamten silnik
pracował dużo lepiej.

Dzięki Leszek

p.s. może jest ktoś w Trójmieście kto podjąłby się przekładki foteli wraz z ewentualnym programowaniem?
#66
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Przegląd okresowy / wymia...
Ostatnia wiadomość przez E872005 - 2024/12/02 15:08
Dzień Dobry wszystkim.

Pytanie o wymianę oleju.

Auto ma 7 miesięcy, przebieg ca 15 tyś km ....planowana wymiana oleju na przeglądzie  za ponad rok, dokładnie 494 dni.

Wszystkie auta( skrzynia manualna) które użytkowaliśmy do tej pory przejechały > 300 tyś km bez napraw silnkowo/osprzętowych.   ( Octavia r 2000 -340 tys i ktoś kupił , Citroen c5 r 2004 430 tys ,C5 R 2010 -305 tyś i dalej jeździ,  Bmw e87 470 tys i dalej jeździ). Wymiany oleju były robione  co ca. 15 tys.  Ten dystans 300 tys km . Dopiero po 300 tys trzeba było regenerować turbiny 
( bmw ,citroeny) , wtryskiwacze Citroeny, Uszczelka pod głowicą - Citroen z 2004 .

Nowe  Auto Tiguan( automat) -diesel kupione na lata z planem przejechania podobnego dystansu dlatego ....tutaj w nowym Tiguanie też chciałbym wymienić ten olej bo jest akurat taki przebieg......tylko jak z gwarancją w tym układzie.
( chyba, że ktoś mi tutaj potwierdzi że stosując się do wymian long life czyli co 30 tyś km - auto zrobi/ło bez żadnej awarii silnikowej  > 300 tys km, wtedy może nie ma sensu bawić się we wcześniejszą wymianę) 

- jaki ma być filtr oleju (  w sensie model/numer zainstalowany w aucie)
- jaki konkretnie olej    

Czy kupując filtr i olej ( np dokładnie takie jak są teraz w aucie ) mogę to wymienić w innym warsztacie niż ASO.
( tam sobie życzą ponad 1000 zeta , trochę przesada)

Czy jak doleje się oleju to komputer to ''zauważy '' czy nie będzie po takiej wymianie śladu w komputerze. 

W przypadku zwykłego tankowania komputer wszystko '',wie''....tam w zestawie wskaźników opcja Średnie spalanie od Zatankowania.

Może w przypadku wymiany oleju , też są jakieś czujniki i potem będzie wszystko wiadomo.

Z góry dziękuję za informację.

#67
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2024/12/01 09:51
To była jedyna forma wykupu pakietu serwisowego nowego samochodu ujęta w konfiguracji pojazdu, więc albo szczegóły się akceptowało albo nie decydowało się na niego. 
Wystarczy oświadczenie, koszt wykupu pakietu był ujęty w fakturze za samochód i jego konfiguracji więc myślę że by się nie wykręcili że zwrotu kosztów.


#68
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/12/01 09:00
Super. Dziękuję.

Oświadczenie oznacza że poszli lata świetlne do przodu w kwestii pakietu realizowanego poza PL. We wcześniejszej wersji było to wykluczone i trzeba było celować w okienko serwisowe lub układać się z dealerem. We wznowieniu na 100% to wykluczą.

Mi się nie podoba, że w tym dokumencie - u mnie była Umowa, a nie Oświadczenie - nie ma wyraźnie wskazanego podmiotu. Raz Volkswagen Samochody Osobowe, dalej Volkswagen Samochody Osobowe w Polsce, innym razem Autoryzowany Dealer. Problematyczne w kwestii ustalenia kto w razie poniesienia kosztów za granicą ma dokonać zwrotu tych kosztów.

Tak, wiem, jest pieczątka dealera, ale to tylko w zakresie "Potwierdzam przyjęcie oświadczenia klienta".

I tak, wiem, nadal się czepiam szczegółów. Ale to nie są zabawki za tysiaka, żeby na szczegóły nie zwracać uwagi.
#69
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2024/11/30 20:42
Arekp, przeczytaj warunki pakietu przeglądów który wykupiłem przy kupnie samochodu...

po pierwsze - nie ma tam żadnej wzmianki o "Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce" 
po drugie - pakiet działa nie tylko w PL, ale również w krajach EOG ( zwrot kosztów przeglądu wykonanego w tych krajach w ramach pakietu)

...więc, wydaje mi się że zapoznałem się z warunkami pakietu serwisowego który wykupiłem i u kogo go wykupiłem 
#70
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW X5 45e
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/11/28 17:51
30.000km właśnie wpadło na blat (z czego 14.028km wyłącznie na prądzie).

Jak to wygląda od strony kosztów?

Średnio samochód zużył 7,1l benzyny + 13,8kWh na 100km, co przy dzisiejszych cenach PB95 4,35 PLN i 1kWh w domu 1,04 PLN brutto, daje średni koszt przejazdu na poziomie 45,2 PLN/100km (30,9 PLN jeżeli weźmiemy pod uwagę, że za prąd nie zapłaciłem, gdyż w całości pochodził on z produkcji własnej instalacji fotowoltaicznej).