Ostatnie wiadomości

#1
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - Dzisiaj o 20:52
Cytat: Galon w Dzisiaj o 20:15Ok, już nie wrócę do pytania. W sumie ciekawe ile czasu zajmowałoby ładowanie "z gniazdka".
Wszystko zależy od tego jak się do tego przygotujesz - czyli jaką masz moc przyłączeniową do sieci energetycznej i jaką "ładowarkę" posiadasz.

Najpopularniejsze wallboxy to 11kW, czyli takie auto jak moje naładujesz 0-100% w ~7-8h. Przy czym wątpię aby ktoś czekał z ładowaniem do wyzerowania baterii.

Jeżeli masz odpowiednio przygotowane przyłącze - większe przekroje przewodów - to montujesz wallboxa o mocy 22kW.

Ja u siebie zwiększałem moc przyłączeniową do 17kW właśnie w celu montażu takiego 11kW wallboxa, aczkolwiek finalnie go nie kupiłem ponieważ hybrydowe X5 ładuję zwykłym EVSE - czyli "kabelkiem" dostarczanym z pojazdem - i niedużą mocą, aby w pełni wykorzystywać nadprodukcję z instalacji fotowoltaicznej na bieżąco lub ze zbudowanego magazynu energii.
#2
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez Galon - Dzisiaj o 20:15
Ok, już nie wrócę do pytania. W sumie ciekawe ile czasu zajmowałoby ładowanie "z gniazdka". 
#3
To wygląda jak układ przełączony w tryb ograniczenia prędkości, a nie tempomat. Patrz ikona którą masz wyświetloną z napisem LIM :-)

Przełącz tryb i problem rozwiązany.
#4
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - Dzisiaj o 19:34
Odpisywałem :-)

Ludzie twierdzą, że elektryki są tylko dla tych którzy mają garaż z dostępem do prądu lub mieszkają w domkach. Jestem ciekaw na ile upierdliwe jest ładowanie na publicznych ładowarkach - choć po przejechaniu tylu kilometrów już wiem, że nie jest.

Drugi - i w sumie najważniejszy - powód, to faktura. Przy ładowaniu w domu jej nie otrzymasz. Pojazd jest zakupiony do firmy i służy głównie lokalnym przejazdom w przerzucaniu towaru między magazynem, a odbiorcami lokalnie lub na sortownie kurierskie. Szkoda mi było X5 do tego celu, a znów jeszcze tej drugiej działalności nie mam rozwiniętej na tyle, aby miało sens dedykowane auto dostawcze.
#5
Pokaż kodowanie na bajcie 5 w module silnika.
#6
Witam czy ktos poaiada wiedze na temat kodowania tempomatu przez obd eleven cos namieszalem i przestal mi dzialac tempomat. Wyskakuje cos takiego 
#7
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez Galon - Dzisiaj o 06:47
Dzięki. Wracając do rzuconego wcześniej pytania, czy podłączasz X1 do domowej sieci elektrycznej? Koszt jest niższy, znacznie. 
#8
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - Wczoraj o 22:58
Jako że właśnie zakończyłem dłuższą niż wcześniej wspominana trasa, to wypada się podzielić garścią informacji.

Trasa ~190km, przy czym ~170km jednostajną prędkością 120km/h. Temperatura 3-4 stopnie Celsjusza, sucho, bez zauważalnego wiatru.

Zużycie energii ... 24kWh/100km! Przyznam że jestem zaskoczony, bo spodziewałem się realnie 26 i więcej.

Koszty? Po trasie TAM, ładowałem za ryczałtową stawkę w programie BMW Charging, 2,29 PLN brutto za 1kWh, co daje 54,96 PLN brutto za 100km trasy. Po drodze powrotnej ładowałem u operatora oferującego stawkę weekendową 1,75 PLN brutto/1 kWh, co daje 42 PLN za 100km trasy.


Lokalnie przejazdy podmiejskie i miejskie mamy średnią 17,5-18 kWh/100 km, która ostatnio urosła do 19kWh z racji niskich temperatur i niegarażowanego pojazdu (stoi jedynie pod zadaszeniem wiaty). Nadal ładujemy tylko na publicznych słupkach i tylko w weekend - bo częściej przy tych poborach energii nie ma u nas potrzeby. Daje to koszt lokalnych przejazdów na poziomie 31,5 PLN brutto/100 km.

Dla porównania, wykorzystywane wcześniej do tych samych przejazdów VW Polo z 2016 roku z 4-cylindrowym silnikiem benzynowym 1.2 spalało około 6-6,5l/100km, co przy dzisiejszej cenie 6,35 PLN/1 l PB95 na Orlen dawałoby koszt około 38,1 PLN brutto/100 km.

Od zakupu iX3 przejechało już ponad 2600km.
#9
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Front part assist glosnic...
Ostatnia wiadomość przez Ad - Wczoraj o 17:38
Dziekuje! Wiec latwa robota. Mam nadzieje, ze nic nie schrzanie :D
#10
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Front part assist glosnic...
Ostatnia wiadomość przez turzol - Wczoraj o 17:33
Głośnik pdc znajduje się za schowkiem po stronie kierowcy.

Poniżej wklejam wycinek z serwisówki.
https://imgur.com/a/npQQBHG