Ostatnie wiadomości

#1
Forum ogólne / Seat Tarraco przełącznik styko...
Ostatnia wiadomość przez Marek Marek - 2024/10/28 18:41
Cześc. Czy ktoś z Was spotkał się z sytuacją że nie działa centralny zamek drzwi kierowcy przy wyskakującym komunikacie Usterka: przełącznik stykowy drzwi kierowcy? Normalnie rozumie że może być uszkodzony stycznik w zamku ale objaw jest taki że nie mogę odpalić samochodu. Wygląda to tak że co chwilę włączają się światła i przycisk start wogóle nie reaguje. Cały czas miga dioda na drzwiach jakby dalej alarm był uzbrojony.
#2
Siemanko, czy jest ktoś kto mógłby mi podpowiedzieć jak vcds-em mogę ogarnąć temat wyłączenia/dezaktywacji lane assist żeby działał na zasadzie pamięci ostatniego wyboru (jak go wyłączę ręcznie to żeby po odpaleniu znowu się nie załączał ) ?  Tiguan Allspace 22r 
#3
VW TIGUAN I - 2007-2016 / VW Tiguan I FL 2.0 TDI DSG 177...
Ostatnia wiadomość przez nightmare994 - 2024/10/25 15:25
Witam, od początku tego roku posiadam samochód VW Tiguan I FL 2.0 TDI DSG 177 KM (CFGC), w chwili obecnej moim głównym problemem jest drżenie samochodu (silnika, skrzyni??) podczas jazdy na niskich obrotach, głównie na 2. biegu, tak, jakby buczenie (hałasuje głośniej, niż wcześniej, więc wiem, że raczej to nie z natury Diesla i niskich obrotów), dodatkowo szarpanie podczas jazdy i przyspieszania - przy niższych biegach (1,2,3) szarpie mocniej, okresowo bardzo mocno, przy wyższych biegach (4,5,6,7) raczej poszarpywanie, które występuje głównie seriami (kilkukrotnie pod rząd), mam również wrażenie, że auto trochę słabo i z opóźnieniem reaguje na gaz.
Dodatkowo podczas zmiany biegu z 2 na 3 słyszałem taki dziwny dźwięk, jakby szum z tarciem (nie zawsze go słyszę), ale oprócz tego nie ma szarpania, generalnie skrzynia raczej nie poszarpuje i całkiem fajnie przełącza biegi (na samym początku czasem szarpało przy zmianie z 2, na 3 bieg, obecnie poszarpuje raczej pomiędzy biegami). Mam wrażenie, że auto wolniej się zbiera na niższych biegach i obrotach, przy wyższych prędkościach moc jest lepiej odczuwalna.
Auto oczekuje na mechanika za ok. 1,5 tygodnia celem diagnostyki, jechałem z nim i pokazałem mu te objawy, zasugerował, że może być coś ze sprzęgłem, dwumasę raczej odrzucił.

Radzę się Was, bo jest to któraś z kolei wizyta u mechanika, właściwie to kilku mechaników, którzy robili już wiele rzeczy w furze i chodzi mi o właściwie postawioną diagnozę, bo trochę męczy mnie już to naprawianie.

Dotychczas w samochodzie były następujące problemy i naprawy:
- wymiana rozrządu, wszystkich filtrów, wymiana oleju silnikowego i skrzyni biegów
- wymiana simeringu z powodu pocenia
- wymiana czujnika poziomu paliwa (był uszkodzony, a wskazywał pół baku, jak wyjechałem od mechanika to zaraz do niego wróciłem, bo zgasło auto na światłach)
- wymiana gruszki turbiny (kontrolka świecy żarowej i tryb awaryjny, po wymianie u elektryka kontrolka wciąż się pojawiała i pokazywało błąd ciśnienia doładowania, odesłał mnie do mechanika, gdzie stwierdzono:
- turbina do regeneracji
- wymiana zaworu/gruszki EGR (pęknięta)
- naprawa pompy vacuum
- była próba wymiany zaworu N75, lecz nie tu był problem
Po wymianie powyższych wciąż pojawiała się kontrolka migająca świecy żarowej, znowu oddałem do mechanika, który wymienił tą nową gruszkę turbiny na starą (elektryk twierdził, że w starej nie ma napięcia, mechanik stwierdził, że nowa to podróbka, więc stary oryginał powinien być lepszy i powinno zadziałać), coś tam poregulował w gruszce i o dziwo już mi nie migała ta kontrolka przy wyższych prędkościach, jednak auto zaczęło szarpać (wcześniej tego raczej nie było!), mechanik nie miał pomysłu i kazał to na razie obserwować, po intensywnej jeździe większymi prędkościami wyskoczyła kontrolka silnika, w VCDS błąd przepustnicy - wymieniono przepustnicę, jednak szarpania wciąż występują, dodatkowo od tego momentu auto buczy na niskich obrotach i wciąż słabo reaguje na gaz (to, co na samym początku napisałem).
Proszę o porady, bo w tym aucie praktycznie wszystko chyba zostało wymienione i wciąż bujam się z nowymi/starymi objawami, generalnie chciałem je sprzedać, ale szkoda mi było czasu i środków, więc chcę je doprowadzić do końca.

Auto kupiłem jako uszkodzone z przodu, znajomy mi je składał 3 miesiące i wymieniał uszkodzone elementy.

Nie jestem pewien, czy to coś poważnego, ponieważ te objawy pojawiły się później po wymianie niektórych rzeczy, a nie były od samego początku.

W razie dodatkowych pytań jestem do dyspozycji, z góry dziękuję za jakiekolwiek komentarze.
#4
Forum ogólne / Brakująca część do Tiguana z r...
Ostatnia wiadomość przez Michal - 2024/10/23 15:48
Cześć wszystkim. Poszukuję części do amerykańskiej wersji Tiguana II. Jest to belka zderzaka przedniego o numerze 5NN807109L. Ktoś może ma na sprzedaż lub wie jak taką cześć zdobyć z USA lub Ukrainy. Z góry dzięki za pomoc.
#5
Witam cos mi sie narobilo albo ja narobilem wylaczylem system start /stop i dziwnum trafem przestal dzialac mi tempomat macie jakas rade albo jak zakodowac na nowo przez obdeleven pro tak to wyglada limiter dziala a po przelaczeniu na tempomat nie moge aktywowac tylko sie wylacza 
#6
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/10/20 00:43
Cytat: Mave w 2024/10/17 07:30Kupiłem pakiet serwisowy na 4 lata 60 tyś przy kupnie samochodu i wiem kto świadczy usługę (VW) i na jakich zasadach a wydaje mi się że Ty trochę mylisz pakiety.
VFS ustala warunki korzystania z pakietów serwisowych na pojazdy których jest właścicielem - leasing, kredyt i tu się zgodzę z Tobą ale jeśli jest się właścicielem pojazdu to VFS nic nie ma do tego.

Kupiłeś i nie przeczytałeś co kupiłeś :-)

Przeczytaj dokładnie w warunkach usługi, zwracając szczególną uwagę na fragment mówiący coś w stylu "Oferta Pakietów przeglądów dedykowana samochodom marki Volkswagen Samochody Osobowe została przygotowana przez Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.".

To że kupiłeś przy zakupie samochodu, nie znaczy że kupiłeś od VW. Do tego ten pakiet działa tylko w PL, więc to kolejne potwierdzenie, że to nie VW* świadczy usługę.

A na koniec sprawdź sobie numer telefonu na który masz ew. dzwonić i zobacz kto się pod tym numerem zgłosi.


* formalnie VW, bo do nich należy spółka
#7
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez Galon - 2024/10/19 21:26
o elektrykach krążą bzdury, najbardziej wryły się w powszechną świadomość mity o pożarach i padających akumulatorach.
Jednak tych bzdur nie potwierdzają dane ośrodków badawczych (np. dotyczące trwałości i degradacji baterii trakcyjnych) oraz dane statystyczne (odnośnie pożarów, występują rzadko i trwają krótko, auta nie wybuchają).
#8
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Corso - 2024/10/17 15:27
Ktoś wie, jaki jest numer tylnej wycieraczki do tiga 2023 bez tego kapturka? Te, którego mocowanie całe chowa sie pod ramieniem. Wszędzie widzę te z kapturkiem.
#9
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2024/10/17 07:30
Kupiłem pakiet serwisowy na 4 lata 60 tyś przy kupnie samochodu i wiem kto świadczy usługę (VW) i na jakich zasadach a wydaje mi się że Ty trochę mylisz pakiety. 
VFS ustala warunki korzystania z pakietów serwisowych na pojazdy których jest właścicielem - leasing, kredyt i tu się zgodzę z Tobą ale jeśli jest się właścicielem pojazdu to VFS nic nie ma do tego.
#10
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/10/16 15:37
Cytat: Mave w 2024/10/16 07:31...  co VFS  ma do wykupionego w VW pakietu przeglądów ? 

Kupowałeś pakiet? Bo takim pytaniem pokazujesz, że albo nie miałeś pakietu, albo nigdy się nie zastanawiałeś kto świadczy usługę.