Ostatnie wiadomości

#1
Cześc szukam i szukam też montuje u siebie grill led mam lampy led ale tylko pin 7 i 8 miałem wolny jak podłącze reszte przewodów w już istniejące to grill nadal nie świeci a i jeszcze lampa świruje
masz jakiś normalny schemat jak podłączyć grill led do instalacji samochodu?

Dowiedziałem się że listwa led z grilla nie działa z basic led lampami więc pytam czy ma ktoś rozpiskę pinów żeby po prostu odpalić listwę led ? mam wolne przewody od świateł obrysowych i chciałbym je właśnie tam wykorzystać
#2
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Koła, opony, felgi - lato...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2025/10/02 10:47
Cytat: omaral w 2025/10/01 17:35Ale gdzie takie dane homologacji znaleźć (samochód z USA)?
...musiałeś przecież zrobić przegląd dopuszczający pojazd do ruchu w Polsce ( krajach UE ) tam takie dane powinny być...
...w dowodzie rejestracyjnym w rubryce "K" masz numer homologacji
#3
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Koła, opony, felgi - lato...
Ostatnia wiadomość przez omaral - 2025/10/01 17:35
Ale gdzie takie dane homologacji znaleźć (samochód z USA)? Google niewiele mówi.
Info o feldze 7x17 et40 i oponie 215/65R17 do łańcuchów śnieżnych znajduję w e-instrukcji gdy wpiszę swój VIN.
Poza tym w tym wątku jest taki wpis:
Cytat: rk w 2018/07/07 23:42Dane kół które znalazłem w homologacji/świadectwie zgodności WE.

W moim zwykłym T2 wygląda to następująco (p. 35 i 52)
215/65 R17 99V / 7Jx17 ET40
215/65 R17 99V / 6,5JX17 ET38
235/45 R20 100V / 8JX20 ET41
235/50 R19 99V / 7JX19 ET43
235/55 R18 100V / 7JX18 ET43
255/40 R20 101V / 8,5Jx20 ET38
255/45 R19 100V / 8,5Jx19 ET38

Ze stron niemieckiego sklepu VW wynika z kolei ze rozstaw otworów to 5x112.


A ogólnie to spodobaly mi się jeszcze felgi VW Dublin, na takich są podstawowe wersje Tiguana z USA i takie wejdą u mnie na auto na zimę.
#4
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: PROWADZENIE ŚRODKIEM PASA...
Ostatnia wiadomość przez turzol - 2025/09/27 12:41
Do zrobienia, aktywacja LA od 0km/h jak i LAG od 0km/h, dodatkowo wydłużenie czasu pracy asystentów do dowolnej wartości czasowej. W śląskim zrobie na poczekaniu.
#5
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / KLUCZYK zapasowy - słaba bater...
Ostatnia wiadomość przez rafal17 - 2025/09/26 14:00
cześć,
Tiguan II modelowo 2023, produkcja 2024, system keyless
samochód nie wyświetla komunikatów o słabej baterii, natomiast komputer pokazuje mi błąd:
Address 09: Cent. Elect.
1 Fault Found:
204546 - Remote key 2
B147A 18 [00001001] - Current Too Low
Confirmed - Tested Since Memory Clear

że drugi kluczyk ma słabą baterię.
Ten kluczyk nigdy nie był używany, jest trzymany w domu zawinięty w aluminiową folię.
Jak wezmę go do samochodu to przy np zapalaniu zapłonu na nim mrugnie czerwona dioda, jak zapalam zapłon mając w samochodzie pierwszy kluczyk to na nim nie mruga czerwona dioda.
Baterię w drugim kluczyku wymieniłem na nową, ale nadal zachowuje się tak samo (przy zapaleniu zapłonu lub zgaszeniu, przy zapaleniu silnika lub zgaszenia mrugnie czerwona dioda na tym pilocie.
Nie wiem też dlaczego po półtorej roku od zakupu przy nie używania tego kluczyka miałaby być bateria do wymiany, jeżeli w pierwszym kluczyku nie informuje, że bateria jest do wymiany, a on jest używany codziennie.
Dodam, że samochód otwiera się i zamyka bez problemu każdym z tych kluczyków.
Czy to na pewno jest problem z baterią?
Ewentualnie co jeszcze po wymianie baterii trzeba zrobić aby drugi kluczyk zachowywał się tak samo jak pierwszy kluczyk.
#6
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Kodowanie Rozpoznawanie z...
Ostatnia wiadomość przez rafal17 - 2025/09/26 13:49
Cytat: turzol w 2025/09/16 05:58W tej generacji kamery rozpoznawanie znaków jest chronione kodem SWAP. Nie da się uruchomić tak po prostu samym kodowaniem.
W śląskim mogę ogarnąć.
cześć,
dzięki za informację, a czy ktoś z małopolski lub podkarpacia miałby możliwości aby włączyć to na kamerze?
#7
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / PROWADZENIE ŚRODKIEM PASA poni...
Ostatnia wiadomość przez rafal17 - 2025/09/26 13:45
cześć,
Tiguan II modelowo 2023, produkcja 2024.
mam acc, prowadzenie środkiem pasa (w Line Assist od 60km/h), TJA (bo w korku na acc zatrzymuje się i rusza lub podjeżdża dalej).
ale czy coś mi brakuje, żeby w korku prowadził środkiem pasa, bo przy np. 30km/h lub mniej nie widzę, żeby chciał sam trzymać się środka pasa.
chyba, że prowadzenie środkiem pasa nie działa poniżej 60km/h, linie rozpoznaje mi tylko powyżej 60km/h.
#8
Inne modele / Inne marki / Skoda Scala 1.6 TDI - Brakuje ...
Ostatnia wiadomość przez Koksu102 - 2025/09/25 10:06
Cześć Wszystkim, 
Mam problem ze swoim samochodem. Generalnie na zimnym silniku jest ok, jak się rozgrzeje, to stopniowo zaczyna brakować mocy, czuję, że turbina zaczyna się odzywać przy coraz to wyższych obrotach, aż wpada w tryb awaryjny, zaczyna mrugać kontrolka od świec żarowych i koniec, turbo odcina do zera.
Czterech mechaników próbowało, jeden z nich stwierdził, że to turbina (za jedyne 6000zł może mi wymienić na regnerowaną, na nową za 9000 XD), ale zarówno mechanik przed i po mówią, że akurat turbina jest w porządku.
Przewody podcisnienia oraz zawór N75 również ok (zawór został wymieniony na nowy, nie zmieniło to absolutnie nic).
Co jest najdziwniejsze - latem jest dużo gorzej. Jak temperatura na zewnątrz sięga ok 30 stopni, to bardzo szybko odcina mi turbinę. Wiosną i teraz, jak temperatury są niższe, jest lepiej, ale nadal nie jest dobrze.
Przy trybie awaryjnym wyskakuje mi błąd P0299 (za niskie ciśnienie doładowania).
Oprócz tego, niedawno przegoniłem samochód na autostradzie (oczywiście niemieckiej) do 2 z przodu i się bez problemów rozpędził. Jednak kilka minut później, jak zwolniłem, wyskoczył mi check engine i świece żarowe. Check nie zniknął po resecie silnika, dopiero po wykasowaniu błędu - P0113 (temperatura w dolocie). W załączeniu zdjęcie z VCDS, niestety chiński i moje auto jest do niego zbyt nowe...
Kolejną rzeczą jest fakt, że trochę płynu mi ubywa (od wiosny dolałem jakoś 0,7l, przez 15kkm).
Ostatni mechanik stwierdził, że to prawdopodobnie pęknięty intercooler, bo jest nieszczelność w dolocie. Rozebrał wlot do kolektora (na zdjęciu), mówi, że widzi osad z parującego płynu. Ale mówił też, że pewności nie ma czy to jest to, że on się nie podejmie, bo nie zagwarantuje, że wymiana kolektora z IC rozwiąże problem.
Tutaj też się zastanawiam - skoro IC jest "głębiej" w kolektorze, to skąd osad z płynu na wejściu, które jest fizycznie wyżej (zamontowane pod kątem)? Nie wspomnę już o powietrzu, które tamtędy leci - płyn musiałby też lecieć pod prąd.
Nie mam pojęcia co robić, nie mogę znaleźć żadnego info w necie, a to nie jest jakiś neispotykany silnik, tylko zwykłe 1.6 tdi...
Z góry dzięki za każdy trop i każdą pomoc!
#9
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Czujnik jakości powietrza po 2...
Ostatnia wiadomość przez rosakes - 2025/09/20 10:25
Cześć, chcę wymienić czujnik jakości powietrza w Tiguanie 2019 TSI i z CarProga wynika, że najnowszy kompatybilny to 5Q0 907 643 E. Znalazłem czujnik HELLA 6PX 012 684-131 i HELLA 6PX 012 684-011. Czy dobrze rozumiem, że wyższa werjsa -131 jest bardziej dopracowaną i lepiej tą wybrać?
#10
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Nie działa mikrofon i sys...
Ostatnia wiadomość przez grzecho2022 - 2025/09/19 18:41
Cześć w którym miejscu jest ten moduł ??