Ostatnie wiadomości

#1
VW TIGUAN I - 2007-2016 / błędy położenia walka rozrządu
Ostatnia wiadomość przez Marzena - Wczoraj o 21:19
Witam serdecznie. Mam problem z moim tiguanem 2.0 TDI 140 KM 2010 rok diesel. Po wymianie rozrządu widnieją nadal błędy położenia walka rozrządu. Samochód ma również czasami problem z odpaleniem to znaczy kreci dłużej niż powinien. Co może być tego przyczyną? Co mechanik to każdy mówi Co innego.
#2
VW TIGUAN I - 2007-2016 / Odp: VW Tiguan I FL 2.0 TDI DS...
Ostatnia wiadomość przez Marzena - Wczoraj o 21:17
Witam serdecznie. Mam problem z moim tiguanem 2.0 TDI 140 KM 2010 rok diesel. Po wymianie rozrządu widnieją nadal błędy położenia walka rozrządu. Samochód ma również czasami problem z odpaleniem to znaczy kreci dłużej niż powinien. Co może być tego przyczyną? Co mechanik to każdy mówi Co innego. 
#3
Dzisiaj zaskoczyła mnie informacja z VW iż rozwiązali umowę (z dnia na dzień) na strumieniowanie portalu muzycznego Tidal, czyli krótko pisząc wycofali jedną z usług za którą się zapłaciło i nie za bardzo kwapią się do jakiegoś rozwiązania tematu - zwrotu części poniesionych kosztów (wykup abonamentu We connect plus) czy jakiegoś zadość uczynienia. Kolejna rzecz - zachowanie w stosunku do klienta, nad którą trzeba się zastanowić przed zakupem kolejnego samochodu z grupy VAG. 

p.s - bo ciekawe co jeszcze powyłączają  ???
#4
VW TIGUAN III - 2024 - 20xx / TIGUAN III nie odpala
Ostatnia wiadomość przez Jarek_P - 2024/11/18 21:03
Czołem!
Tak dla wiadomości przyszłych i obecnych posiadaczy Tiguana III. Mój zakupiony w kwietniu br, po przebiegu 8 tys. km odmówił współpracy :(. To znaczy dał się otworzyć, wszystko niby działa, ale rozrusznik nie uruchamia silnika i wyskakują liczne błędy i komunikaty o usterkach systemów wsparcia kierowcy. Dodatkowo miga dioda na kluczyku. Robi się nerwowo, liczne próby ponownego uruchomienia, w tym jedna "na windowsa", czyli wszyscy wysiadamy, zamykamy auto i próbujemy od nowa :), wymiana baterii w kluczyku. Ale to wszystko na nic. Pozostał tylko telefon do assistance. Zgłoszenie przyjęte, mobilny mechanik w drodze. Cierpliwie czekając na pomoc, co jakiś czas podejmuję próbę uruchomienia... i nagle - jeeeest, działa! Tak po ok. 50 minutach od wystąpienia objawów. Mechanik który dotarł na miejsce stwierdził, że zdarzało mu się to kilkukrotnie, w przypadku nowych Passatów i Tiguanów, że nim dojechał to klient już uruchomił pojazd. Odczytał błędy - cała litania problemów w magistrali CAN, ale dało się wszystkie wykasować. Podobno, jak mówił, często również występują błędy w sterownikach silnika. Czyli jakby co, to wykażcie się cierpliwością :). Ale zgłaszać oczywiście trzeba, podobno jest to analizowane... Szerokiej drogi!
#5
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/11/17 14:51
Cytat: Galon w 2024/11/17 12:39Warto było poczytać. Dzięki za obszerny opis.
Dziękuję.

Czeka nas okres zimowy z minusowymi temperaturami, więc jeszcze będę się dzielił doświadczeniami - w tym chcę ponownić trasę po której opisywałem koszty we wcześniejszym wpisie.

Muszę też lekko przerobić instalację elektryczną i zainstalować dodatkowy podlicznik, to będę w stanie policzyć koszty ładowania takiego pojazdu z domowej instalacji - bo to co wciąga auto i pokazuje auto czy ładowarka, a to co realnie pobieramy PRZED ładowarką to drugie.
#6
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez Galon - 2024/11/17 12:39
Warto było poczytać. Dzięki za obszerny opis. Wokół mojego miejsca zamieszkania w promieniu 1 km są co najmniej 3 ładowarki bliżej niż najbliższa stacja benzynowa, oddalona o ten kilometr. Ładowarki te częściej są wolne niz zajęte, zresztą nigdy nie widziałem, aby oba stanowiska były jednocześnie zajęte. Najbliższa przy Biedronce, prawie zawsze bez ładującego się auta. 
#7
Modele hybrydowe i elektryczne / Odp: BMW iX3
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/11/17 12:27
Kolejny tydzień zakończony ładowaniem publicznej ładowarce.

Zmiana warunków pogodowych na te obecnie kilka stopni na plusie niewiele wpłynęło na zużycie energii przez samochód (+1-2kWh/100km). Prawdopodobnie możemy to zrzucić na więcej samochodów na drodze - z jednoczesną mniejszą ilością rowerzystów i hulajnogarzy widocznych w drodze do miasta. Samochód elektryczny, analogicznie jak spalinowy, najwięcej energii zużywa na rozruch.

Ponieważ ładowanie w trybie jakim to robiłem dotychczas, czyli raz w tygodniu "do prawie pełna" zajmuje więcej czasu niż okazyjne doładowywania, będę już mniej przykładał do tego uwagę. Mój test zakończę stwierdzeniem, że nawet jeżeli mieszkasz w bloku i nie masz dostępu do "własnego gniazdka", samochód elektryczny nie przysparza problemów w użytkowaniu.

Nie bawiłem się w doładowywanie auta pod sklepami czy w centrach handlowych z bardzo nieoczywistego powodu ... zakupy robimy raz w tygodniu, więc do mniejszych sklepów wchodzimy dosłownie na maksymalnie 5 minut po pieczywo, a centra handlowe omijam szerokim łukiem.

Dla większości społeczeństwa takie miejsca ładowania będą najmniej uciążliwe. Wejście do sklepu po małe zakupy to minumum 15-20 minut. Większe zakupy, 30-60 minut. I zdaję sobie sprawę z tego, że większość sobie z tego czasu poświęconego na zakupy nie zdaje sprawy, przecież wchodzą do sklepu "tylko na chwilę".

Ładowanie pod marketami to moc ładowania 22-50kW, aczkolwiek z jednej strony to wystarczająco dla codziennego ładowania, a z drugiej zdarzyło mi się jeszcze podczas długodystansowego testowania użyczonego mi przez dealera BMW i5 korzystać z ładowarek po 120-160kW na parkingu Biedronki i jednego lokalnego sklepu na Śląsku.
Podłączenie auta i autoryzacja ładowania kartą RFID to sekundy, więc nawet przy codziennych zakupach nie będzie stanowiło problemu. Do tego dojdzie coraz szerzej dostępna autoryzacja w modelu plug&charge, gdzie subskrypcja jest wgrana do pojazdu i wystarczy jedynie wcisnąć kabel do portu ładowania.

I naszła mnie myśl po zapisaniu tej wiadomości, że fajnie by było gdyby na forum pojawił się jakiś użytkownik EV z grupy VAG i opisał swoje doświadczenia.
#8
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez arekp - 2024/11/15 17:10
Samochód nieleasingowany, umowa na wznowienie pakietu w 2021 roku. Screen w załączeniu.
#9
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez Mave - 2024/11/15 11:51
Cytat: arekp w 2024/10/20 00:43Kupiłeś i nie przeczytałeś co kupiłeś :-)

Przeczytaj dokładnie w warunkach usługi, zwracając szczególną uwagę na fragment mówiący coś w stylu "Oferta Pakietów przeglądów dedykowana samochodom marki Volkswagen Samochody Osobowe została przygotowana przez Volkswagen Leasing GmbH Sp. z o.o. Oddział w Polsce.".

To że kupiłeś przy zakupie samochodu, nie znaczy że kupiłeś od VW. Do tego ten pakiet działa tylko w PL, więc to kolejne potwierdzenie, że to nie VW* świadczy usługę.

A na koniec sprawdź sobie numer telefonu na który masz ew. dzwonić i zobacz kto się pod tym numerem zgłosi.


* formalnie VW, bo do nich należy spółka
...czytałem czytałem  :) i nie mam tam nic o VW leasing 
...tak kupiłem od VW Polska (tak samo jak samochód) i oni świadczą usługę co potwierdziłem będąc pod koniec października w serwisie na przeglądzie (z pakietu ;) ) ...świece do wymiany miały być dopiero w grudniu ale VW zaakceptował i mogłem dokonać wymiany przy okazji przeglądu.
...dzwonię do serwisu lub do VW polska i masz rację formalnie i dosłownie - zgłasza się VW  ;D

p.s - kupując auto za gotówkę - stroną jest VW, użytkując auto (leasing) - stroną jest firma która jest właścicielem pojazdu i wtedy może faktycznie dzwoni się do VW leasing, nie wiem  ... 
#10
VW TIGUAN II - 2016 - 2024 / Odp: Krótkie pytanie, krótka o...
Ostatnia wiadomość przez makbyr66 - 2024/11/14 14:37
Kupiłem ostatnio Chinczyki do Tiguana Allspace R-Line i powiem szczerze zaszokowała mnie jakość wszystko pasowało pod fabryczne mocowania żadnych przeróbek a jakość plastiku jak na początek rewelacja. Polecam.