Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

Cytat: Galon w 2024/03/10 21:06Brak miejsca na 4x4.
Sądzę, że jakby bardziej pokombinowali (a może chcieli) to coś by wymyślili.
Ale najprościej (czytaj: najtaniej) jest pójść na łatwiznę.

Kabe

Co ciekawe PHEV w Audi Q5 (na szybko zerknąłem) jest w oparciu o silnik 2,0tsi i ma 4x4 :) czyli się da w grupie VAG ...

arekp

Cytat: van_daal w 2024/03/11 00:00
Nie gniewaj się ale to dość durna teoria więc może dlatego?  ;)   

Gdybyś był producentem tak bardzo w du* względem reszty rynku, wypuszczałbyś auto z zasięgiem el. 25km według WLTP, czyli realnie jeszcze mniejszym?

Cytat: van_daal w 2024/03/11 00:00
Silniki AC (a właściwie to EC) nie mają komutatorów. Są mniej awaryjne i żywotniejsze.

Jeżeli to są argumenty ZA, to brawo nieudacznicy, którzy zamiast walczyć o rynek, obierają drogą na ścianę ;-) Bo VW nawet do ID ładuje AC.

van_daal

Cytat: arekp w 2024/03/11 07:56wypuszczałbyś auto z zasięgiem el. 25km według WLTP
A inne dane? Jaka pojemność baterii?
Bo jeśli na podstawie ograniczonego do tylko 25km zasięgu wykombinowałeś teorię o silniku wampirze albo napędzie czarnodziurowym to...
ktoś się na lekcjach fizyki nie przykładał zanadto.  ;D

Ale ja uważam, że stosowanie silników AC nie jest błędem. Błędem może być stosowanie kiepskich przetwornic DC -> AC.

arekp

Masz realny zasięg swojego Tiguana. Dodaj drugi, w dodatku mocniejszy silnik. Ile km spodziewasz się zrobić? ... z baterią o pojemności 12,4 kWh, było w pressie którego linkowałem - ktoś tu się nie przykłada do czytania ;-)

van_daal

Cytat: arekp w 2024/03/11 09:00Dodaj drugi, w dodatku mocniejszy silnik. Ile km spodziewasz się zrobić?
Dokładnie tyle samo!
No, elou! A co ma ilość silników do zasięgu?!!

Błagam!  :o

Wskazówka:
By przemieścić ciało o masie x z punktu A do punktu B należy wykonać pracę zużywając określoną ilość energii. Kropka.     
Pytanko: od czego zależy ilość tej energii?

van_daal

Wcześniej tego nie zrobiłem ale teraz poczytałem ten artykuł. I tak:
1. silnik na tylnej osi: 85kW (napęd podstawowy), na przedniej osi: 40kW (napęd dodatkowy), razem: 125kW. Dla porównania obecnie: 115kW.
2. w artykule stoi, że PLANOWANY zasięg to 20 mil. A 20 mil to tak jakby ciut ponad 32 km a nie 25.

Szacowane przyspieszenie koncepta: 6,4 s do 100km/h. Obecnie to 7,5 s.
Może uznano, że ta 1 s niewarta takiego komplikowania?
IMHO - błąd.

Kabe

A może to zwykłe pozycjonowanie produktu, bo tak jak pisałem w Audi jest zupełnie inny PHEV w Q5 z 4x4

Wojmar

Widzieliście już polski cennik tej słabszej hybrydy ? To lepiej nie oglądajcie bo u niemca mocniejsza jest tańsza .

van_daal


Galon


Wojmar

Już nieaktualne . Albo coś pozmieniali ,albo ja źle popatrzyłem.

arekp

Nie wiem co znaczy "mocniejsza" wersja, bo wyboru nie ma, ale jak sobie wyklikałem co dziś bym miał na liście wymagań, to mi wyszło prawie trzy stówki za VW  :o

Kabe

@arekp są 2 wersje Tiguana 3 eHybrid (w DE są chyba w prawie każdej wersji wyposażenia dostępne), ale nawet w polskim cenniku są już dwie 204KM i 272KM, w naszym pojawiły się następująco:
 
- wersja Elegance 1,5 eHybrid 110kW/150KM + elektryczny 85kW/115KM -> łącznie 150kW/204KM (Cena 212 290 pln)

- wersja R-Line 1,5 eHybrid 130kW/177KM + elektryczny 85kW/115KM -> łącznie 200kW/272KM (cena 227 190 pln)

van_daal

No chyba nie powiesz, że wersja mocniejsza tylko w R-ce jest?