Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mave

Cytat: Galon w 2024/03/07 15:10
Czyli elektryk jakieś 17 kWh/100km, przy wolniejszym tempie, więcej chyba stał więcej w korkach. Jeżeli to aktualne dane-początek marca, to jazda za około 17~25 złotych za 100km dystansu. Taniej niż phevem.
... no tak, pod warunkiem że nie ładowany na miejskiej ładowarce  ;) 

Mave

Cytat: Wojmar w 2024/03/07 17:41
Mave strasznie wolniutko ten elektryk jedzie ,ciekawe jakie będzie zużycie przy średniej ok 35 km/h
... takie warunki były w mieście a to jego główne miejsce użytkowania) dlatego tak wolno, przy prędkości 110 km/h na każdy przejechany kilometr z zasięgu znika 1,5 km  :(  więc i zużycie zapewne podobnie się zmieni ...

Mave

Cytat: arekp w 2024/03/07 19:58
Karta generalnie jest przypisana do użytkownika - billing - który płaci, a do kontraktu przypisujesz pojazd przy pierwszej aktywacji karty dla uzyskania bezpłatnego abonamentu przez pierwszy rok.

Nie zgłębiałem jeszcze tematu bardziej, bo moim zdaniem, przy moim konkretnie aucie z tak wolną ładowarką, ładowanie publiczne jest bez sensu.

Ale cały proces nazywa się Plug&Charge i nie wymaga użycia później kart RFID czy aplikacji.

Ale tak, po aktywacji mojej karty, z mojego abonamentu i na mój koszt ładowaliśmy Teslę po stawkach z mojego abonamentu.




PS https://www.youtube.com/watch?v=pdDyJV615rg
...teraz rozumie ...czyli tylko abonament jest bezpłatny (na rok) a za ładowanie płacisz ... OK, więc to też nie zmienia faktu nieopłacalności ładowania na mieście będąc mieszkańcem bloku  :)

Kabe

Abstrahując od polityki ...
Dobrym podsumowaniem naszych rozważań jest wypowiedź Pani minister Klimatu i Środowiska Anity Sowińskiej :-)
https://youtube.com/shorts/eFDGlTqnk7Q?si=piRbJhxQi3YsyuwI

arekp

Cytat: Mave w 2024/03/08 10:14
...teraz rozumie ...czyli tylko abonament jest bezpłatny (na rok) a za ładowanie płacisz ... OK, więc to też nie zmienia faktu nieopłacalności ładowania na mieście będąc mieszkańcem bloku  :)

Przy ładowarce 11kWh w nowym modelu, akumulator Tiguana, nie chce mi się szukać, załóżmy 20kWh, naładujesz za 37,4 PLN w ciągu około 2 godzin i przejedziesz na tym powiedzmy 100km (zużycie nowego według WLTP 17,3kWh).

Do tej ceny, według cennika VW musisz dodać koszt miesięczny na poziomie 13,99PLN w ofercie VW która zapewnia ładowanie AC w cenie 1,87kWh.

Jak dla mnie to całkiem sensowna oferta. Tym bardziej, że przy napędzie Hybrydowym możesz liczyć na zniżki przy parkowaniu, więc koszt abonamentu za ładowarki pewnie z nawiązką się zwróci z tego tytułu.

Mave

...u nas tylko elektryki mają ulgi parkingowe  :)
...trzeba jeszcze doliczyć różnice w cenie zakupu autka ...
...ale ok , daje to jakieś rozeznanie  ;)

van_daal

Cytat: Mave w 2024/03/09 11:46trzeba jeszcze doliczyć różnice w cenie zakupu autka
Niekoniecznie TRZEBA. Owszem, można.
Niektórzy wybierając model, rodzaj napędu etc. nie kierują się wyłącznie kalkulatorem.
Niektórzy wybierają samochód tak jak garderobę (to mi się podoba a tamto nie) albo danie w restauracji (na to mam chęć a na tamto nie).
Nie każdy jest taryfiarzem.
Dla niektórych samochód to tylko dupowóz.

Galon

Cytat: Mave w 2024/03/09 11:46...u nas tylko elektryki mają ulgi parkingowe 
Nie do końca prawda. Ulgi mają auta, które spełniają określone normy, phev-y je spełniają.

Galon

Cytat: Mave w 2024/03/09 11:46...trzeba jeszcze doliczyć różnice w cenie zakupu autka ...
Można policzyć ale raczej i tak wyjdzie, że lepiej nowego nie kupować, taniej zostać przy starym.

Mave

Cytat: Galon w 2024/03/09 14:52
Nie do końca prawda. Ulgi mają auta, które spełniają określone normy, phev-y je spełniają.
...u nas nie spełniają ...
tylko elektryki parkują za free...


Zgodnie z art. 13, ust. 3 pkt 1 lit. e znowelizowanej ustawy, od opłat za postój pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania zwolnione zostały pojazdy elektryczne. Przepis precyzuje, że muszą to być pojazdy spełniające wymogi definicji zawartej w Ustawie o elektromobilności i paliwach alternatywnych, czyli wykorzystujące do napędu wyłącznie energię elektryczną akumulowaną przez podłączenie do zewnętrznego źródła zasilania.

Mave

Cytat: van_daal w 2024/03/09 12:31
Niekoniecznie TRZEBA. Owszem, można.
Niektórzy wybierając model, rodzaj napędu etc. nie kierują się wyłącznie kalkulatorem.
Niektórzy wybierają samochód tak jak garderobę (to mi się podoba a tamto nie) albo danie w restauracji (na to mam chęć a na tamto nie).
Nie każdy jest taryfiarzem.
Dla niektórych samochód to tylko dupowóz.
...fakt zawsze wybieram pojazd który mi się podoba, ale ... kalkulator nie jest istotny kupując samochód na firmę, ale kupując prywatnie, kosztów nigdzie nie odliczysz ...i budżet rodzinny nie zawsze jest z gumy i różnice w cenie można wydać w ciekawszy sposób ...

arekp

Cytat: Galon w 2024/03/09 14:52
Nie do końca prawda. Ulgi mają auta, które spełniają określone normy, phev-y je spełniają.

Niestety wszystko zależy od gminy. SPP są w ich lokalnej dyspozycji, więc nie ma tu jednolitości.

Jak pisałem wcześniej, PHEV w:

- Szczecinie ma ulgowy abonament 50 PLN/miesiąc - w porównaniu z normalną opłatą za strefę A w wysokości 240 PLN/miesiąc dla całej SPP lub 360 PLN/rok za konkretną ulicę zgodną z miejscem zamieszkania

- Koszalinie 50 PLN/rok - w porównaniu do 250 PLN/miesiąc dla wszystkich lub 150 PLN miesięcznie dla posiadaczy Koszalińskiej Karty Mieszkańca; w obu przypadkach dla całej SPP

Galon

@Mave wklejony fragment ustawy dotyczy zwolnienia z opłat, natomiast są jeszcze ulgi między innymi przysługujące phev-om, o których napisał arekp.

van_daal

Cytat: Mave w 2024/03/09 17:40... kupując prywatnie, kosztów nigdzie nie odliczysz ...i budżet rodzinny nie zawsze jest z gumy i różnice w cenie można wydać w ciekawszy sposób
Oczywiście na potrzeby domowe kupujesz takiego jaki ci jest (powiedzmy) potrzebny i na jakiego cię stać. To oczywiste i logiczne.
I kupując (konfigurując) każdy samochód trzeba ważyć chęci na możliwości.
No, chyba że się jest/było np. wszystkomogącym prezesem jakiejś spółki skarbu państwa.  ;)

Ale możliwości finansowe to nie to samo co "opłacalność". A twoje rozważania trąciły kalkulowaniem opłacalności co w odniesieniu do pojęcia "budżetu domowego" nie ma racji bytu bo (najczęściej) najbardziej opłacalne jest niekupowanie auta wcale i poleganie na zbiorkomie.