Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

Cytat: Mave w 2024/03/05 17:448,5 l/100 przy 8 km do pracy
wynik bardzo dobry, w SanYntonio nie ma korków? Jak długo trwa ten przejazd i przy jakiej prędkości średniej?

S-Tig

Naliczyłem dwie osoby twierdzące/liczące, że ceny prądu spadną. Gratulacje Panowie, tak bezpodstawnego optymizmu dawno nie widziałem. No chyba, że to było takie nie wprost nawiązanie do taryfy powiązanej z ceną energii na giełdzie, wtedy to faktycznie jedyny moment gdy będzie można przez chwile obserwować spadki, do pary ze wzrostami.

Galon

Wszystko wskazuje na to, że popyt na prąd będzie nadal rósł, więc jego cena również, wpływ na to mają też rządowe akcje regulacji cen prądu - tzn za to, że dzisiaj prąd pozornie kosztuje mniej, jutro zapłacimy realnie więcej.

mariobravox

A jak wygląda koszt naładowania takiego Tiguana przy dzisiejszej cenie prądu z gniazdka w domu bez paneli od 0 na 100% aby zrobić potem te ok. 100km.
Rozumiem że potrzebujemy gniazdka siłowego tak?

van_daal

Tiguan zjada ok. 20kWh / 100km zależnie od pory roku i stylu jazdy.
Sprawność ładowania to ok. 80%.

Policz sobie.

Cytat: mariobravox w 2024/03/07 09:00Rozumiem że potrzebujemy gniazdka siłowego tak?
Nie.

van_daal

Cytat: Mave w 2024/03/05 17:13wydaje mi się że temat dotyczy Tiguana a tam producent nie dostarcza takich gratisów  :)
Eeeeee, na pewno?

EDIT:
Dobra, doczytałem że BMW daje 1-szy rok w gratisie.  ;D

VW nieeeee...
Ale jak wziąć pod uwagę różnicę w cenie BMW i VW to w VW w sumie masz całe życie gratis.  ;)

Galon

O,92zł za 1kWh - średnia cena w Enea w 2024 wg. portalu optimalenergy.
Taryfy uzależnione od pory dnia lub od dnia tygodnia w Enea nocna to 0,7368 zł/kWh, weekendowo-nocna to 0,5092 zł/kWh
Wystarczy przemnożyć.

Galon

Ale nie chodzi raczej o aptekarskie wyliczenia. Dlatego pozwolę sobie zaproponować, że przy braku darmowego prądu, koszt przejechania w trybie EV dystansu 100 km Tiguana eHybrid wynosi między 20 a 30 zł.
Ładowanego np. w garażu lub na podjeździe ze zwykłego gniazdka sieciowego. To wygodne i tanie.

Mave

#473
Cytat: Galon w 2024/03/05 17:55
wynik bardzo dobry, w SanYntonio nie ma korków? Jak długo trwa ten przejazd i przy jakiej prędkości średniej?
... to tak na szybko  :)   z kręcenia się wkoło komina ...wiem nie ten temat  ;) 

Mave

Cytat: van_daal w 2024/03/07 11:09
Eeeeee, na pewno?

EDIT:
Dobra, doczytałem że BMW daje 1-szy rok w gratisie.  ;D

VW nieeeee...
Ale jak wziąć pod uwagę różnicę w cenie BMW i VW to w VW w sumie masz całe życie gratis.  ;)
... tylko rok ?


...dlatego napisałem że to trochę dziwne porównanie Tiguana z BMW M5 ...

Mave

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:33
Nie ma znaczenia co ładujesz. Karta to tylko "uchwyt bilingowy". Działa przy każdej marce. Program w BMW czy Mercedesie jest dostarczany jako white label przez Digital Charging Solutions GmbH - jak i pewnie dla innych marek jak by dobrze poszukać.


PS nie aktywujesz karty BMW czy Mercedesa bez auta. W procesie jest potwierdzenie na Infotainment.


... to co miałeś na myśli pisząc...


Cytat: arekp w 2024/03/05 17:26Kwestia znalezienia takiego użytkownika PHEV w BMW czy Mercedesa, który nie korzysta z karty dostępowej, ale ją aktywował po zakupie auta ;-) Tym bardziej że ja po aktywacji karty już jej nie używam, gdyż auto się samo autoryzuje do słupka.



...to karta po autoryzacji nie jest przypisana do danego samochodu i możesz na nią ładować inne pojazdy ?

Mave

...tak dla porównania apetyt elektryka w mieście

Galon

Czyli elektryk jakieś 17 kWh/100km, przy wolniejszym tempie, więcej chyba stał więcej w korkach. Jeżeli to aktualne dane-początek marca, to jazda za około 17~25 złotych za 100km dystansu. Taniej niż phevem.

Wojmar

Mave strasznie wolniutko ten elektryk jedzie ,ciekawe jakie będzie zużycie przy średniej ok 35 km/h

arekp

Cytat: Mave w 2024/03/07 14:04
...to karta po autoryzacji nie jest przypisana do danego samochodu i możesz na nią ładować inne pojazdy ?

Karta generalnie jest przypisana do użytkownika - billing - który płaci, a do kontraktu przypisujesz pojazd przy pierwszej aktywacji karty dla uzyskania bezpłatnego abonamentu przez pierwszy rok.

Nie zgłębiałem jeszcze tematu bardziej, bo moim zdaniem, przy moim konkretnie aucie z tak wolną ładowarką, ładowanie publiczne jest bez sensu.

Ale cały proces nazywa się Plug&Charge i nie wymaga użycia później kart RFID czy aplikacji.

Ale tak, po aktywacji mojej karty, z mojego abonamentu i na mój koszt ładowaliśmy Teslę po stawkach z mojego abonamentu.




PS https://www.youtube.com/watch?v=pdDyJV615rg