Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mave

van_dal, Wojmar ... no to jak tak eksploatujecie powyżej 80 % Tiga na baterii to Ok. ale niestety nie wszyscy mają takie możliwości ...


Cytat: Galon


link=topic=1127.msg28019#msg28019 date=1709653675
jak wspominałem wiele postów wcześniej, taki koszt jak różnica miedzy 0 litrów wobec 12 litrów, bo pytanie była "na mieście". Aha, brak kosztów ładowania, bo nie jeden ich nie ma.
l
... jakich 12 litrów ? ... czyli Ty ładujesz z ładowarek na mieście za darmo ? brak kosztów jeśli masz takie możliwości ... ale pytanie dotyczyło ładowania na mieście (ładowarki ogólnie dostępne) w przypadku mieszkańca blokowiska - więc proszę czytaj posty dokładnie...

Mave

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:09
Ja tam mogę się wypowiadać o stawkach jakie zapewnia mi producent auta. Na całym świecie.


https://bmw-public-charging.com/web/pl/bmw-pl/tariffs


Przy czym jak napisałem wyżej, ładowanie przy ładowarce 3,7kWh nie ma sensu ze względu na czas. Przy hotelach czy halach targowych które są moimi częstymi miejscami docelowymi przy 7,2kWh miałoby to sens.


...no i fajnie  ;)  ale wydaje mi się że temat dotyczy Tiguana a tam producent nie dostarcza takich gratisów  :)

arekp

Warto jeszcze wspomnieć o dodatkowych profitach z HEV, PVEH czy EV. Bezpłatne, lub z gigantyczną zniżką abonamenty na strefy płatnego parkowania.

W Szczecinie miesięczny abonament to 50 PLN. W Koszalinie dla kontrastu również 50 PLN, ale za cały rok. Nie wiem jak w innych miastach, ale podobnie jest z autostradami, np. w Czechach, PHEV mieszczący się do (już nie pamiętam wartości, ale X5 się mi łapie) dotychczas był bezpłatny, a chyba od marca lub od kwietnia jest płatny ale ze znaczną zniżką.

Galon

Cytat: Mave w 2024/03/05 14:17..przez cały okres eksploatacji tego samochodu ? ...jaki masz przebieg ? ...to co pokazałeś to zaledwie 2200 km 
...żeby dane się zgadzały to ponad 80% przebiegu trzeba zrobić na bakterii.

hm, zaczynamy od nowa. Bla, bla, bla > Dane statystyczne i badania ... wykazały, że  ... w Polsce samochód osobowy dziennie nie pokonuje (chyba - bo z pamięci podaję) nawet 40 km dystansu. W Europie gdzieś ciut więcej lub mniej. Stąd ten zasięg PHEVa ~ 50 km. Obecnie mamy tendencję do zwiększania zasięgu EV, bo co tam realne przebiegi dobowe liczy się potencjał!

arekp

Cytat: Mave w 2024/03/05 17:13
...no i fajnie  ;)  ale wydaje mi się że temat dotyczy Tiguana a tam producent nie dostarcza takich gratisów  :)

Kwestia znalezienia takiego użytkownika PHEV w BMW czy Mercedesa, który nie korzysta z karty dostępowej, ale ją aktywował po zakupie auta ;-) Tym bardziej że ja po aktywacji karty już jej nie używam, gdyż auto się samo autoryzuje do słupka.

Mave

Cytat: Galon w 2024/03/05 17:24
hm, zaczynamy od nowa. Bla, bla, bla > Dane statystyczne i badania ... wykazały, że  ... w Polsce samochód osobowy dziennie nie pokonuje (chyba - bo z pamięci podaję) nawet 40 km dystansu. W Europie gdzieś ciut więcej lub mniej. Stąd ten zasięg PHEVa ~ 50 km. Obecnie mamy tendencję do zwiększania zasięgu EV, bo co tam realne przebiegi dobowe liczy się potencjał!
...ale co to ma wspólnego z tematem ładownia samochodu z ładowarki na mieście ??

Galon

Cytat: Mave w 2024/03/05 17:11... jakich 12 litrów ?
przepraszam, opacznie zrozumiałem i pospieszyłem wyjaśnić, że obecnie każde 100 km przejechanych w mieście to oszczędność 12 litrów benzyny. Tak wcześniej średniorocznie zużywał na 100 km poprzedni mój samochód. aktualny zużywa 0 paliwa na mieście.

Mave

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:26
Kwestia znalezienia takiego użytkownika PHEV w BMW czy Mercedesa, który nie korzysta z karty dostępowej, ale ją aktywował po zakupie auta ;-) Tym bardziej że ja po aktywacji karty już jej nie używam, gdyż auto się samo autoryzuje do słupka.


... czyli na kartę z BMW ładujesz np.Tiga ? takie mało oszustwo ?

arekp

Panowie, stawki z są z czapy i nie ma co tu o nich dyskutować. Inwestycja w jedną ładowarkę do 200kWh to jakieś 170-200k PLN netto. Do tego dochodzą koszty utrzymania przyłącza - zwłaszcza kwota za stawkę mocową - i przy małym jeszcze zainteresowaniu, stawki muszą być wysokie żeby ten biznes mniej tracił.

Sytuacja na rynku zmieni się w przeciągu 5 lat, kiedy nastąpi konsolidacja sieci ładowania pod jedną dużą markę - i wtedy inwestorzy spieniężą inwestycje z nawiązką, a stawki spadną z uwagi na większą ilość aut, zwłaszcza w pełni elektrycznych.

arekp

Cytat: Mave w 2024/03/05 17:31
... czyli na kartę z BMW ładujesz np.Tiga ? takie mało oszustwo ?

Nie ma znaczenia co ładujesz. Karta to tylko "uchwyt bilingowy". Działa przy każdej marce. Program w BMW czy Mercedesie jest dostarczany jako white label przez Digital Charging Solutions GmbH - jak i pewnie dla innych marek jak by dobrze poszukać.


PS nie aktywujesz karty BMW czy Mercedesa bez auta. W procesie jest potwierdzenie na Infotainment.

Mave

Cytat: Galon w 2024/03/05 17:29
przepraszam, opacznie zrozumiałem i pospieszyłem wyjaśnić, że obecnie każde 100 km przejechanych w mieście to oszczędność 12 litrów benzyny. Tak wcześniej średniorocznie zużywał poprzedni mój samochód. aktualny zużywa 0 paliwa na mieście.


..porównujemy Tiguany inaczej to nie ma sensu ...i pytanie nie dotyczyło spalania a kosztu naładowania na mieście z ładowarki ...nadal nie czytasz dokładnie postów

arekp

Cytat: Mave w 2024/03/05 17:34
..porównujemy Tiguany inaczej to nie ma sensu ...

Ile masz średniego spalania w mieście? To analogiczny silnik, więc mozna porównać.

Galon

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:32Panowie, stawki z są z czapy i nie ma co tu o nich dyskutować.
no raczej, ładowanie na mieście nie jest najlepszym rozwiązaniem, także dla aku. Wracamy do Tiguana III ( phevy nawet te nie wyprodukowane wzniecają żywe dyskusje  ;D ).

Mave

Cytat: arekp w 2024/03/05 17:36
Ile masz średniego spalania w mieście? To analogiczny silnik, więc mozna porównać.


8,5 l/100 przy 8 km do pracy  :) wiec ładowanie na mieście nie wchodzi w grę  :)  przynajmniej ekonomicznie.

Galon

Cytat: Mave w 2024/03/05 17:34...nadal nie czytasz dokładnie postów
prawda, tak mam. Dlatego jak zrozumiałem pytanie to doprecyzowałem o czym wcześniej napisałem,  z przeprosinami. Nie korzystam z ładowarek komercyjnych, szkoda czasu. Nawet jak czas korzystania z nich spadnie do 20-30 minut, a koszt będzie podobny jak dla odbiorców "domowych" to wygodniej i nadal taniej będzie rutynowo wg. mnie ładować z prywatnego gniazdka (np. w taryfie nocnej). Dlatego nie polecam plug-ina, jeżeli nie ma możliwości regularnego jego ładowania ze zwykłej sieci elektrycznej.