No nie, w trasie przełączam ręcznie na hybrydę, nie czekając na wyczerpanie baterii. Może dlatego można przejechać bezemisyjnie chociażby te 72 km na 100 km. Nigdy nie ładuje w czasie jazdy, bo to dla mnie nie ma sensu, zbyt długo trwa z uwagi na ograniczone możliwości odebrania prądu przez Tiguana, to nie pełen elektryk. Nowy Tiguan będzie lepszy w tym temacie, ale wg. mnie to nie jest szczególnie jakoś potrzebne. Jeżeli miałbym doładować akumulator to wybrałbym z silnika spalinowego, ładuje ale nadal jadę.
Odnośnie 1,4 l/100 km to chyba z jakiegoś średniego cyklu. Owszem jest to możliwe, a nawet może być przez długi czas 0 l/100km, bo jak doskonale wiesz phev może jeździć wyłącznie na prądzie i u mnie tak bywa. To jest przyjemna jazda.
Znalazłem taki wynik długoterminowy, bardziej zbliżonego do tego 1,4 l/100 km nie mam.