Nie wiem dlaczego ma umrzeć od tego,że nie doładowuje jej silnik spalinowy.
A gdzie ja napisałem, że umrze jak pozwolisz jej się maksymalnie rozładować czyli do 0% wg wskazań wskaźnika samochodu? I że coś jej grozi gdy nie będzie ładowana przez silnik?
I nic nie piszę o żywotności tylko o tym, że tam są akumulatory Li-Ion i one są bardzo wrażliwe na rozładowanie
poniżej wartości krytycznej. Wartość krytyczna jest
mniejsza niż 0% na wskaźniku. Jak się do tego dopuści to wtedy bateria może się już nie podnieść.
Jeśli zatem ktoś planuje
nie jeździć przez dłuższy czas bo np. leci na wakacje samolotem i zostawia samochód na parkingu lotniska
to trzeba zostawić ją częściowo naładowaną. Na pewno pozostawienie jej wtedy maksymalnie rozładowanej jest dalece ryzykowne. Nawet jak jej szlag całkiem nie trafi to żywotności i pojemności jej nie przysporzy.
Zwracam uwagę na to, że nie można dopuścić do sytuacji, gdy bateria
będzie maksymalnie rozładowana (czyli do 0%) i nie ładowana przez dłuższy czas.
Jeśli się dopuszcza do maksymalnego rozładowania dopuszczonego przez producenta to ten bezpieczny czas, w którym można nie ładować skraca się. Jak bardzo - to zależy od warunków zewnętrznych.
I trzeba mieć to na uwadze. I tyle.
A co do żywotności, to wydłużają ją:
- ładowanie jak najmniejszym prądem
- krótkotrwałe utrzymywanie baterii w stanie pełnego naładowania. Najlepiej ładować do max 70-80% i ew. doładować do pełna bezpośrednio przed wyjazdem w trasę.
Cytaty z instrukcji obsługi (Akumulator wysokiego napięcia > Zasady bezpieczeństwa > Wskazówki dot. konserwacji):
Wskazówki dot. konserwacji Volkswagen zaleca uwzględnienie następujących wskazówek dotyczących konserwacji:
- Akumulator wysokiego napięcia należy zacząć ładować dopiero wtedy, gdy w zestawie wskaźników wskazany zostanie niski poziom naładowania lub zasięg jazdy z napędem elektrycznym jest zbyt krótki.
- Jeśli w trybie pracy wyłącznie elektrycznej przebyto tylko niewielki dystans, nie należy od razu ładować akumulatora wysokiego napięcia.
- W miarę możliwości unikać całkowitego rozładowania akumulatora wysokiego napięcia, np. podczas długiego okresu postoju przy niskim poziomie naładowania. Poziom naładowania nie powinien spadać w dłuższych okresach poniżej 20%.
- Kiedy akumulator wysokiego napięcia został naładowany do 100%, w miarę możliwości natychmiast ruszyć. Ustawić godzinę odjazdu w systemie Infotainment.
Okresy postoju pojazdu
- W razie mrozu nie odstawiać pojazdu na wiele godzin przy naładowaniu akumulatora na poziomie poniżej 40%.
- Podczas zaplanowanych dłuższych okresów postoju, np. na lotnisku przed podróżą, odstawić pojazd przy stanie naładowania akumulatora na poziomie co najmniej 30 %.
- Nie wystawiać pojazdu przez okres dłuższy niż 24 godziny na działanie temperatur zewnętrznych poniżej ok. −30°C (ok. −22°F) lub powyżej ok. 60°C (ok. 140°F).
NOTYFIKACJA
Jeśli pojazd z rozładowanym akumulatorem wysokiego napięcia jest na długo odstawiany, może dojść do tego, że akumulator wysokiego napięcia nie będzie ładowany lub pojazd nie uruchomi się. Długoterminowo może dojść do nieodwracalnych szkód akumulatora wysokiego napięcia.- W regularnych odstępach czasu ładować akumulator wysokiego napięcia.