Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 62570 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #120 dnia: 2022/06/15 20:44 »
Advertisement
a więc jeszcze styl jazdy ma znaczenie dla zużycia opon. To oczywiste. Hybrydy skłaniają do jazdy płynnej, raczej nie dynamicznej, ale to już sprawa indywidualna.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #121 dnia: 2022/06/15 20:46 »
To czy ktoś chce czy nie chce hybrydę PHEV jest mało ważne  :)  tu raczej chodzi o coś innego, bo...jeśli pali więcej niż katalogi podają, to nie mieści się również w normach czystości spalin na 100 km podanych przez producenta a to już trochę taka afera dieselgate, co innego na papierze a co innego w rzeczywistości. Oczywiście klient tu jest bez winy.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #122 dnia: 2022/06/15 21:04 »
...Hybrydy skłaniają do jazdy płynnej, raczej nie dynamicznej, ale to już sprawa indywidualna.
Ja tam każdym pojazdem jeżdżę płynnie, bez względu na rodzaj napędu  :)  ale ktoś tu pisał jak to hybryda rusza z pod świateł  ;) .
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #123 dnia: 2022/06/15 21:17 »
A inne nie szkodzą więcej? Jeśli użytkowane są normalnie i serwisowane, to szkodzą tyle ile im pozwolono, tak samo Hybrydy.
Podesłany artykuł był o tym, że brytyjscy kierowcy wybierali hybrydy ze względu na dopłaty. Dopłaty miały skłaniać ludzi do samochodów mniej emitujących spaliny. Niby wyszło. Jednak efekt nie został osiągnięty. Owszem zachęcono do zakupu hybryd,  ale na tym się skończyło, bo część kierowców nie ładowała prądem aut. W innych dziedzinach bywa podobnie: 500+ nie osiągnął efektu demograficznego, a kosztuje Państwo (nas) tyle co cały podatek zbierany z pita-36; dopłaty w rolnictwie to też podobne wątpliwe efekty, a o  patologii związanej z wydobyciem węgla nie wspomnę....
Aby posiadanie plug-ina miało sens, trzeb mieć możliwość jego ładowania, ale nie w ładowarkach komercyjnych tylko w domu i pracy, gdy auto stoi kilka godzin nieużywane.  Na wątku o spalaniu podawane są już wyniki spalania Tiguana eHybrid. Spalają tyle co katalog lub nieznacznie więcej - to samo jest z silnikami spalinowymi. Mój użytkowany samochód zawsze spala więcej niż obiecał producent. Jest jednak totalna różnica jeśli auto o gorszych osiągach, bardziej hałaśliwe i tej samej klasy spala 10-12 litrów paliwa więcej. A tak wypada porównanie mojego obecnego SUVa (którego zresztą bardzo lubię) do Tiga eHybrid - w warunkach moich codziennych potrzeb transportowych. Dzisiaj to także 80-96 zł mniej na 100 km, czyli 800-960 na 1000 km, czyli rocznie u mnie (13-14 tyś km) to oszczędność od 10.400 do 13.440 zł. Wyłącznie na paliwie. Ta oszczędność to także mniej spalin w mieście, nie do przecenienia.
@Mave afera dieselgate dotyczyła zupełnie czegoś innego, bo celowego działania VW, który tak oprogramował auta, że wykrywały test spalania i zmieniały parametry osiągów. 
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #124 dnia: 2022/06/15 21:22 »
ale ktoś tu pisał jak to hybryda rusza z pod świateł   .
i to jest prawda. Jak jej kierowca zechce to rusza momentalnie i dynamicznie. Niesamowite zaskoczenie. Do tego nie zrobi tyle hałasu i nie wydali spalin co niehybyda, a według mnie to mniejszy obciach. Zamów sobie jazdę próbną, może zauważysz różnicę w reakcji na pedał gazu, tutaj nie rozchodzi się wyłącznie o przyśpieszenie. 
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #125 dnia: 2022/06/16 08:56 »
@Galon wyczerpałeś temat.

Jeśli ktoś nie rozumie koncepcji PHEV to będzie narzekał na to ze go oszukali w katalogu.

Zupę można jeść widelcem ale będzie nieefektywnie.
 
The following users thanked this post: Galon

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 809
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #126 dnia: 2022/06/16 16:03 »
i to jest prawda. Jak jej kierowca zechce to rusza momentalnie i dynamicznie. Niesamowite zaskoczenie. Do tego nie zrobi tyle hałasu i nie wydali spalin co niehybyda, a według mnie to mniejszy obciach. Zamów sobie jazdę próbną, może zauważysz różnicę w reakcji na pedał gazu, tutaj nie rozchodzi się wyłącznie o przyśpieszenie.
... to gdzie ta Twoja płynna jazda w tym momencie ? i ile opon zostawiasz na asfalcie  :D  ... ale to apropo większego zużycia opon poprzez ciężar i przyspieszenie co w efekcie dale wzrost emisji czastek stałych, ale nie o tym chciałem pisać ... dla informacji jeździłem i jeżdzę hybrydami na co dzień, więc zauważam różnice  :)  i chyba mogę coś więcej powiedzieć od tych co tylko mieli jazdę próbną  hybrydą  ;) , umów się na jazdę próbną elektrykiem to dopiero będziesz zaskoczony  ;)


... ale nadal się nie rozumiemy  :) ja w żadnym stopniu nie neguję pozytywnych aspektów z posiadania i eksploatacji Hybryd (w tym i PHEV) ale trzeba mieć do tego konkretne warunki - możliwość ładowania (częste ładwanie ) i jazda wokół komina. W przypadku PHEV jest to  szczególne ważne i o tym jest przytoczony artykuł.


Smerfie tu nie chodzi o rozumienie czy nie koncepcji PHEV, bo to jest fajna sprawa, oczywiście pod pewnymi warunkami j/w, chodzi o dane podawane do homologacji i emisje. Zgodzisz się chyba że przy zużyciu 2 litrów na 100 km a 5,5 litra (pisałeś że takie zużycie osiągnąłeś ) to emisja będzie ponad dwa razy większa (więc coś jak dieselgate papier swoje a rzeczywistość swoje w odniesieniu do emisji środków szkodliwych).


p.s - tak dla ciekawości proponuje zrobić test spalania, zaczynając z pełnymi akumulatorami i pełnym zbiornikiem i po 100 km (bo dla takiego odcinka sa podawane normy) sprawdzić spalanie, jestem ciekaw co pokaże ...
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #127 dnia: 2022/06/16 17:10 »
@Mave nie możesz tego porównać do dieselgate bo tu jest rzeczywisty brak zrozumienia przez kupujących właśnie do czego służy hybryda. Tu nikt nikogo nie okłamuje. Pełne aku i tryb hybrydowy w mieście do wykończenia akumulatora i spalanie będzie znikome.  Ludzie kupili hybrydy bo dostali dopłaty a w rzyci mają ładowanie i to jest problem.
A moje 5,5 tylko dlatego ze użytkuje samochód poza miastem. Natomiast te 5,5 to nadal świetny wynik w stosunku do tego jak jest to duży samochód i jakie osiągi oferuje. 

Jeśli poruszacie temat np większego zużycia opon bo cięższy samochód choć to marginalne i pominąłem zjawisko, to weźcie pod uwagę ze PHEV mniej zużywa hamulce czyli nie wyciera klocków wiec tu jest plus.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #128 dnia: 2022/06/16 18:01 »
@Mave . Jeździsz jak chcesz, prawda? O tym, że PHEVy służą do codziennych przejazdów    na statystycznych odcinkach do 50 km, zostało napisane wielokrotnie. Co jeszcze trzeba wyjaśnić? Dystans dłuższy np. 150 km to może być i 3,8 l/100km. Nieźle zatem.
Z tego wynikają i oszczędności i mniejsza emisja spalin.
W kwestii pylenia opon, czy są dane o ile procent wzrasta na każde np kolejne 100 kilo?
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #129 dnia: 2022/06/17 09:27 »
Strasznie skomplikowany temat poruszacie o zużyciu opon. Nie wiem jak można to sensownie wyliczyć .Piszecie waga auta ma znaczenie ,może i ma ale według Mnie marginalne .Styl jazdy ma tu kluczowe znaczenie .Możesz ruszać z piskiem każdym autem i guma zostanie na asfalcie ,to samo z hamowaniem i to samo ze zmianą kierunku jazdy. Proponuję nie zagłębiać się w tak skomplikowane kwestie bo nie jesteśmy w stanie ich tu rozstrzygnąć .
Natomiast poruszacie kwestie spalania hybrydy na dłuższych dystansach niż zasięg baterii. Tu też jest pole do manewru .Można taki dystans np 100 km przejechać na różne sposoby ; 1. jadąc na prądzie aż się skończy a potem benzyna (ale zawsze z wspomaganiem elektrycznym)  2. Jadąc cały czas hybrydowo . 3. jadąc w sposób mieszany wybierając w którym momencie włączyć odpowiedni napęd( tu pomaga znajomość trasy).
Generalne opcji jest wiele ( to jest ten + ,mamy możliwość  wyboru).
Moje spalanie od zatankowania  1770 km 56 godzin jazdy 31 km/h śr prędkość 1,5 l/100 zużycie paliwa  15,9 kWh/100  zużycie prądu Niestety nie wiem ile pali na 100 km odcinku drogi z jednym ładowaniem .Jak wrócę z urlopu to będę wiedział już wszystko o tym napędzie i jego możliwościach - wtedy zdam relację .
Na razie jestem bardzo zadowolony z wyboru. 


 
The following users thanked this post: Galon

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #130 dnia: 2022/06/17 09:50 »
@Wojmar dzięki za konkretne dane.
Dodam, że jeżeli jedziemy na tempomacie na zadanej w nawigacji trasie to Tiguan eHybrd miejscowości przejażdżka na prądzie, a poza nimi na paliwie. Dla mieszkańców to całkiem przyjazne rozwiązanie.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #131 dnia: 2022/06/17 10:00 »
Dokładnie tak jest jak mówisz. Aczkolwiek strasznie ciężko Mi się zmusić do włączenia tej fabrycznej nawigacji, ale próbuję się zmusić do tych komunikatów jakie mówi ta Pani .
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #132 dnia: 2022/06/24 12:53 »
Jaki macie zasięg bezpośrednio po załadowaniu akumulatora? U mnie waha sie w granicach 42-45km

Natomiast mój kolega odebrał Passata GTE który ma mniejsza baterie 8kWh vs 10 w Tigu i pokazuje 73km zasięgu, a robi realnie 65km, kiedy ja ledwo 40km ukręcę.

Nie rozumiem.
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1020
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #133 dnia: 2022/06/24 13:05 »
Ciężko powiedzieć. Masa? Współczynnik Cx?
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 484
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #134 dnia: 2022/06/24 14:11 »
Współczynnik wg. mnie, bo masa jest podobna, zresztą każdy egzemplarz konkretnego auta waży inaczej, dalej: kierowcy, bagaż i pasażerowie też mają inny ciężar. Do tego warunki drogowe. Nadto w Passacie masz inną wersje tego układu hybrydowego. Poza tym dane dotyczące pojemności baterii są różne, raz podają brutto innym razem netto. Zależy jakie dane porównujesz.
Generalnie passat jest wg. danych fabrycznych oszczędniejszy w zużyciu paliwa i prądu. Więc chyba chodzi o budowę auta, jego aerodynamikę i wersję zastosowanej hybrydy.