Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 65331 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #60 dnia: 2022/03/31 15:22 »
Advertisement
Skoro odczuwalne są drgania to jakie obroty ma silnik spalinowy, być może za niskie na postoju?
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #61 dnia: 2022/03/31 15:41 »
Ja nic nie czuje, ale ja jeździłem wcześniej pół roku Kamiqiem 3cyl a prywatnie litrowym V2 na dwóch kołach. Silnik Tiguana przy tym chodzi cichutko jak moja kotka.

A tak serio nic mi nie trzęsie. Nie mam takich spostrzeżeń a słucham.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #62 dnia: 2022/03/31 16:46 »
Tryb GTE Też mi to przeszło przez myśl ale w mieście nie było gdzie. Ale wszedłem w e-menedżera i ustawiłem baterie na wykorzystanie później i zadziałało włączył się sinik spalinowy i jechałem cały czas na spalinówce oczywiście poza ruszaniem z miejsca. :)  Ale dalej na postoju i na wolnych obrotach silnik mi drży  >:(  Obroty silnika były ok 1000 (+- 200) powiem szczerze że nie pamiętam . Ale efekt ten czułem tyłkiem i był wyraźny nie dało się nie zauważyć. Muszę to poobserwować na spokojnie jak znajdę więcej czasu.
« Ostatnia zmiana: 2022/03/31 17:18 wysłana przez Wojmar »
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #63 dnia: 2022/03/31 18:12 »
Może jedz do serwisu zanim całkowicie się rozkręci. 
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #64 dnia: 2022/03/31 19:07 »
Pojeżdżę trochę a do serwisu i tak muszę jechać bo twardy dowód mam od nich odebrać

 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #65 dnia: 2022/03/31 19:08 »
Daj znak co wykminią. Trzymam kciuki ze to nic wielkiego.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #66 dnia: 2022/04/01 09:27 »
Jak pojadę to dam znać co było. Puki co obstawiam, że to poduszka silnika może dawać takie objawy-oby.
 

Boo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 88
  • Thanked: 31 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: ZS 04.10.2021
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #67 dnia: 2022/04/01 15:28 »
No i mam jeszcze przedłużacz 10m 3x2,5
A czy ładowałeś już kiedyś przez ten przedłużacz? Czytałem, że nie zawsze się udaje.
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #68 dnia: 2022/04/01 15:57 »
Masz racje. Musi byc
Długi
Gruby
Porządzny



A tak powaznie wszytko racja.

Żyła min 3x2,5mm2 przy dlugosci max do 10m i porządne złącza Schuko z uziemieniem.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #69 dnia: 2022/04/10 17:14 »
...takie pytanie odnośnie haka w hybrydzie, jakie jest max DMC przyczepy ?
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #70 dnia: 2022/04/10 18:08 »
Wg dowodu rejestracyjnego
Q1 1800kg
Q2 750kg.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #71 dnia: 2022/04/11 06:28 »
Dzięki, a była by szansa jeszcze na masy pojazdu ?
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #72 dnia: 2022/04/11 08:06 »
G 1776kg masa pojazdu
F1, F2 2350kg DMC
F3 4150kg DMC zestawu
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 827
  • Thanked: 108 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #73 dnia: 2022/04/11 10:10 »
... dzięki, czyli masy ponad 200 kg w plusie  :( ... żeby nie załapać się na opłaty to przyczepa poniżej 1150 km
 

Smerfciamajda

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 257
  • Thanked: 54 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Life
  • Silnik: eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Brzeg
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #74 dnia: 2022/04/11 10:36 »
Jakie opłaty masz na myśli bo nie mam pojęcia?

Ostatni raz z przyczepami jeździłem jak wyprowadzałem się na studia 25 lat temu

Natomiast nie wydaje mi sie żeby Tig PHEV był dobrym kandydatem do ciągania jakichś dużych ciężarów typu łódź czy kamping na granicy masy na duże odległości. Raczej do małych transportów jak towarowa przyczepka czy jakieś motocykle, albo mała budka.

Może sie mylę ale po braku prądu ten 1.4 silniczek może mieć srogo przerąbane na długim dystansie z wielka przyczepą. Ja bym podchodził ostrożnie do takiego pomysłu.

Tu raczej trzeba mieć spory zapas mocy i momentu.