Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 71045 razy)

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #390 dnia: 2023/09/29 16:41 »
Advertisement
Galon co do słowa brutalnie które użyłeś to Ja się z tobą zgadzam ,koledzy uważajcie na to bo to jest naprawdę bardzo mocne przyspieszenie .
 
 
The following users thanked this post: Galon

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 487
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #391 dnia: 2023/09/29 18:08 »
Tych obliczy Tiguana eHybrid jest wiele, ot doktor Jekyll lub pan Hyde. 
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #392 dnia: 2024/02/23 22:16 »
Widzieliście już konfigurator nowego Tiga 3 i jego zasięg na baterii ?
 

smartb

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 36
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI / 150 KM DSG7
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WL
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #393 dnia: 2024/02/26 19:35 »
Tak - na vw.de - wygląda na to, że pluginy dostały DCC pro w standarcie - sprawdzałem w wersji Elegant, bo taka mnie interesuje
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #394 dnia: 2024/02/26 20:15 »
Widzieliście już konfigurator nowego Tiga 3 i jego zasięg na baterii ?

Słaby jak na tę wagę auta.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 487
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #395 dnia: 2024/02/26 22:20 »
Słaby jak na tę wagę auta
.
A która wersja napędu, ma lepszy stosunek wagi do mocy oraz jest do tego tańsza w zakupie ?
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #396 dnia: 2024/02/26 22:25 »
Tig wypada słabo cenowo niestety, silnikowo jak narazie również, aż się boję cen jak pokażą mocniejsze silniki benzynowe ... Ale spokojnie rynek to zweryfikuje :)
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 487
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #397 dnia: 2024/02/26 22:27 »
Dzisiaj gdzieś czytałem, że VW ma obniżyć ceny elektryków.... Złapał zadyszkę w obliczu konkurencji pozaeuropejskiej, no i skończyły się dopłaty, a wraz z nimi spadł popyt.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #398 dnia: 2024/02/26 22:30 »
Zadyszkę to on złapał na wszystkich polach i jak tak dalej pójdzie to może być niedługo mało znaczącym producentem samochodów (podobnie jak kiedyś skończyły hegemonię Nokia, Kodak itp...)
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 487
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #399 dnia: 2024/02/26 22:40 »
I Fiat, np. w naszym kraju. Dzisiaj też, na chwilę zatrzymała mnie medialna informacja o wytypowanym samochodzie roku, ale nie zaduma nad werdyktem o wygranej Scenic-a  tylko to, że pojawił się wśród pretendentów model marki BYD... i został wyżej wypunktowany niż C-HR.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #400 dnia: 2024/02/27 19:45 »
A która wersja napędu, ma lepszy stosunek wagi do mocy oraz jest do tego tańsza w zakupie ?

Przepraszam. Myślałem, że chodziło o zasięg, a nie moc ... a nie, jednak było o zasięgu ;-)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #401 dnia: 2024/02/27 19:46 »
Dzisiaj gdzieś czytałem, że VW ma obniżyć ceny elektryków.... Złapał zadyszkę w obliczu konkurencji pozaeuropejskiej, no i skończyły się dopłaty, a wraz z nimi spadł popyt.

W DE, nie w PL.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #402 dnia: 2024/03/01 22:19 »
Jeździł Tigiem 3 dziennikarz z Autocentrum, niestety nie zachwycał się silnikiem, w szczególności hybrydą !!! Niestety ...
https://youtu.be/FX07KASMOwo?si=pLEPx0JiZMUpKMiM
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1433
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #403 dnia: 2024/03/01 23:04 »
Ja słyszę, że on się nie zachwyca 1.5 przede wszystkim, a nie hybrydą.

Hybryda się zachowuje jak hybryda. Wskakiwanie na obroty o którym mówił, jest również czymś normalnym - dociśnięcie gazu wybudza spalinówkę i przygotowuje ją do wysokich obrotów, bo nikt bez powodu nie dociska przy jeździe hybrydą gazu bez konieczności. Sama jazda elektrykiem czy hybrydą typu PHEV wymaga zmiany nawyków, aby w pełni korzystać z tego połączenia silników.

Ja tak jak napisałem wyżej, zawiedziony jestem zasięgiem. Przy tak dużej baterii i relatywnie niewielkiej wadze względem innych PHEV na rynku spodziewałem się, że będzie dużo więcej. Mieli masę czasu na dopracowanie swojej technologii.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Odp: VW TIGUAN III ehybrid - ogólna dyskusja o modelu
« Odpowiedź #404 dnia: 2024/03/02 18:18 »
Jestem ciekawy czy ta hybryda ma tryb GTE bo z tego testu nie wynika czy ma czy nie . Gość mówi że przyspieszenie marne i że to nie sportowe auto -racja nie jest sportowe ,ale skąd 7,2 sek do setki. Albo się gościu jeszcze nie nauczył jeździć takim autem albo ja czegoś nie rozumiem .Pytanie czy on wie że jest taki guzik na końcu pedału gazu który zmienia wszystko. Muszę poczekać na własną jazdę próbną .
 
The following users thanked this post: van_daal