Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

Cytat: arekp w 2023/09/24 00:56W sumie wychodzi prosta kalkulacja, że do hybrydy trzeba obecnie dopłacić jakieś 10% wartości analogicznej jednostki benzynowej - na przykładzie tych dwóch marek i jakże różnych klas pojazdów.
Choć nadal nie wiem jaka to analogiczna jednostka spalinowa, odważnie sobie tutaj wyrażę, że kupując Tiguana w wersji niehybrydowej oprócz ceny przeważnie wyższej trzeba liczyć się z wyższymi kosztami na paliwo. Wynika z tego, że różnica między tymi wersjami cały czas się powiększa i hybryda jest bardziej łaskawa dla portfela.
Fajna dyskusja. Jest gdzie wytknąć powielane i utarte zwroty. Wystarczy otworzyć umysł, zwłaszcza jak się kupuje nowe auto.
Dziękuję również, za przeciągnięcie sporu do aktualnego wątku.

Galon

Cytat: Mave w 2023/09/24 15:39dzięki, szkoda że nie masz danych z tego samego momentu ( 100 km)
...a fabryka ile podaje  na 100 km
... liczyłem że będzie mniej
Nie zakrzywiam rzeczywistości, podaję dane które uzyskuję i które są na stronach VW.
Co tam fabryka podaje to już nie pamiętam, natomiast na pierwszych 100 km bywa, że auto nie zużyje całego dostępnego prądu (pojemność netto). Wystarczy włączyć od razu na hybrydę i wyznaczyć trasę w nawigacji ale tej Tiguana. Spalanie wówczas to, bez aptekarskiej dokładności między 2,8 (jazda predykcyjna) a 3,5. Później oczywiście rośnie, ale też potrafi po jakimś czasie spaść jak wjedzie w miasto. To są znane rzeczy. Nie pamiętam aby mój Tiguan kiedykolwiek osiągnął wartości spalania znacznie większe  niż 7, ale poszukam z dłuższych tras i wkleje jak tak było.
Mnie ten wynik satysfakcjonuje bo na tej trasie
jeździłem nie raz i wynik był co najmniej 3 litry większy w zużyciu paliwa innych aut. Przy czym komfort, zdolność wyprzedzania czynią jeszcze większe zadowolenie z hybrydy. Dodam, jeszcze, że na drodze było spokojnie ale jazda była bardzo szybka, występowały jednak zwolnienia w miejscowościach. Ten mix dał średnią 60 km/h.

Mave

...no właśnie chodzi mi o dane ze strony VW które ni jak się mają do rzeczywistości która tu podajesz 2.8 - 3.5 to bez ładowania aku w czasie jazdy ?


Galon

Bo to dane przytoczone dla jazdy z tempomatem po drodze krajowej. Odpowiedziałem.na Twoje pytanie dotyczące pierwszych 100 km. O jakich danych na stronie VW wspominasz?

Galon

Znalazłem inne dane dla podobnej średniej prędkości.

Galon

A tutaj z lipca, to dane z podróży wakacyjnej w kraju z kilku jazd, zapisane przez system przy tankowaniu na dalszą podróż. Jazdy reakracyjne i zwiedzanie okolicy.


Galon

Cytat: arekp w 2023/09/24 12:46Publikowałem wielokrotnie w wątku o spalaniu, ale proszę, specjalnie dla Ciebie załącznik gdzieś z lutego. Jak bardzo Tobie zależy, to mogę poszukać więcej i pewnie jeszcze ciekawszych wyników - aczkolwiek historycznie sprawdź sobie moje posty to wiele ich znajdziesz na forum.
posłuchałem Twojej sugestii, przejrzałem niektóre i nie znalazłem względnie lepszego wyniku niż ten z powyższego postu. Aczkolwiek dobry wynik wklejony został w grudniu 2019 roku https://vag-forum.pl/index.php?action=dlattach;topic=30.0;attach=1467;image.
ale to nie 1,5 litra więcej przy dwa razy większej prędkości średniej, tylko 3 litry...kilka dni później pokazałeś fotkę z 10 litrowym spalaniem przy średniej 127 km/h. Nie jest źle, pokazywałeś jedne z najlepszych wyników spalania paliwa👏; gorzej, że nie było potwierdzenia Twojego postu o spalaniu 7 litrów przy 120km/h, choćby zbliżonego. Musisz dobrze wspominać Tiga, skoro tak różowe ślady pamięciowe zostały. pozdrawiam

Mave

Cytat: Galon w 2023/09/24 18:19
Bo to dane przytoczone dla jazdy z tempomatem po drodze krajowej. Odpowiedziałem.na Twoje pytanie dotyczące pierwszych 100 km. O jakich danych na stronie VW wspominasz?
Wyniki które podajesz są realne, wychodzi 50 km na baterii i drugie 50 na silniku,  pytanie jeszcze czy z ładowaniem w czasie jazdy ?  ... o danych spalania ze strony VW 1.4 l/100km.

Galon

No nie, w trasie przełączam ręcznie na hybrydę, nie czekając na wyczerpanie baterii. Może dlatego można  przejechać bezemisyjnie chociażby te 72 km na 100 km. Nigdy nie ładuje w czasie jazdy, bo to dla mnie nie ma sensu, zbyt długo trwa z uwagi na ograniczone możliwości odebrania prądu przez Tiguana, to nie pełen elektryk. Nowy Tiguan będzie lepszy w tym temacie, ale wg. mnie to nie jest szczególnie jakoś potrzebne. Jeżeli miałbym doładować akumulator to wybrałbym z silnika spalinowego, ładuje ale nadal jadę.
Odnośnie 1,4 l/100 km to chyba z jakiegoś średniego cyklu. Owszem jest to możliwe, a nawet może być przez długi czas 0 l/100km, bo jak doskonale wiesz phev może jeździć wyłącznie na prądzie i u mnie tak bywa. To jest przyjemna jazda.
Znalazłem taki wynik długoterminowy, bardziej zbliżonego do tego 1,4 l/100 km nie mam.

Mave

...nie chodzi mi o zużycie długoterminowe tylko o zużycie na 100 km za jednym razem bez doładowywania z gniazdka.
VW podaje dane na podstawie testu  WLTP w którym samochód przejeżdża 23 km co w tym przypadku daje taki dziwny wynik, tak dobrze że nie podali że wogóle nie pali ;)

...no to ciekawi mnie jeszcze zużycie na 100 km podczas  ładowania baterii w trakcie jazdy,
...dlaczego długo trwa ? średnio zasięg 1 km po przejechaniu 2 km
...może jeździć tylko na prądzie OK, ale tylko 50 km  od gniazdka, 100 km nie przejedzie na samej baterii.

van_daal

Mave,
nie gniewaj się ale masz durne wymagania.
"Zużycie na 100 km za jednym razem bez doładowywania z gniazdka", "zużycie na 100 km podczas  ładowania baterii w trakcie jazdy",
może jeszcze z rozbiciem na: pod górę, z górki, pod wiatr, z wiatrem od północy i z południa, ze średnią 90 a może 120 albo 180?

Jak pytasz "spalinowca" też takie masz wymagania? Czy raczej zadowoli Ciebie jego wynik długoterminowy? Ewentualnie z rozbiciem na spalanie
"w mieście" i "w trasie".
PHEV w mieście najczęściej spala 0L/100.
W trasie 4-6L/100 - oczywiście zależnie od prędkości bo może nawet i 8-9L/100. A jak zaszalejesz to i ponad 10.
Jak każdy inny spalinowiec.

A wiesz, że podobno nowy Tiguan na 100 km też może spalić 0?...
Dla niego zażyczysz sobie testu na 200 km?

van_daal

1,4/100 to wynik przy określonym założeniu: codzienna jazda elektryczna + incydentalna na spalinie. Przyjęto jakieś założenia ze średniej rocznej statystycznego usera i na tej podstawie skalkulowano spalanie.
Czy to możliwe? Oczywiście...

arekp

@Mave mnie też denerwuje, że WLTP nie wymusza na producentach pokazania ile spali paliwa jeżeli nie będzie ładowany.

Są PHEVy które przejadą ponad 100km tylko na prądzie, np. poliftowe X5. Ale to inna liga w każdym wymiarze, trzeba poczekać aż inne wieloryby zrobią obrót, choć widać że bardzo słabo to się dzieje - i raczej im nie zależy.

Galon

Ino miejcie na uwadze, że phevy są odpowiedzią na konieczność redukcji spalin, tych najwięcej bezproduktywnie wydobywa się z rur aut w miastach.  Dalej statystyki .wskazują, że większość przejeżdża dziennie nie więcej niż te 50 km. W PL nawet nie 40 chyba. To wszystko było w postach przypominane wielokrotnie.
Mnie zanim zostałem praktykiem w phevie też interesowało ile to zużyje paliwa bez prądu. Dzisiaj wiem, że to nic nie wnosi, bo jako ten przeciętniak i już codzienny prowadzący pheva zobaczyłem, iż prądu jeszcze nie zabrakło, także w trasie. Jest moc i siła, jest oszczędność i komfort. Jest też zabawa, tyle kombinacji do jazdy ma w ofercie takie auto. Wciąż jest pole do analiz...

van_daal

Cytat: arekp w 2023/09/25 06:19mnie też denerwuje, że WLTP nie wymusza na producentach pokazania ile spali paliwa jeżeli nie będzie ładowany.
Nie rozumiem czemu to Was tak irytuje. Nie po to wymyślono PHEVy, by ich nie ładować!
Do tego wymyślono zwykłe hybrydy oraz Nissana e-power. Nawiasem ten Nissanowy napęd uważam za bardzo fajny koncept.

To tak jak z wkrętakiem akumulatorowym. Wymyślono go po to, by korzystać z dobrodziejstwa energii elektrycznej. Robienie testów użytkowych z rozładowaną baterią takiego wkrętaka? No pewnie że można ale to jest... stupid.  ;D