Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Tu kolejne, chyba wcześniej nie publikowane. Mniejsza średnia prędkość, zbliżona do Twojej.

Galon

Cytat: Kabe w 2023/09/24 11:53zwykły 1,5 TSI by miał podobne spalanie, max 6L, przepaści to nie robi

  No właśnie, a tutaj zrobił ciut mniej w hybrydzie, do tego wg. niektórych już ociężały i bez prądu. Wspomnę w niezakrzywionej rzeczywistości eHybrid robi to ciszej i z doskonałą elastycznoscią. Oferuje inny komfort i jeżeli naprawdę Cię to interesuje to zamów sobie jazdę probną.
Ameryki nie odkryliśmy, hybrydy są najefektywniejsze tam, gdzie inne napędy w rzędach przesuwają się w powolnym tempie kopcąc spalinami. W moim przypadku to od 11 do 14 litrów paliwa, w zależności od pory roku oszczędności na 100km/h teraz z Tiguanem względem poprzedniego SUVa. Zdarzyło się zatankować Tiguana po 5,5 miesiącach, gdy wcześniej co dwa tygodnie. U mnie to przepaść.

arekp


Galon

@arekp badź poważny lub przynaj, że koloryzowałes z tą dwa razy większą średnią predkoscią i spalaniem o 1,5 litra więcej. Szukaj co tam jeszcze masz aby to wyszło, że jesteś rzetelnym forumowiczem, którego wpisy czerpane są z prostej rzeczywistości.

Kabe

Chyba bardziej chodziło o rząd wielkości a nie aptekę. Tak czy inaczej 2,0TSI to nie jest spalanie powyżej 10L jak w wielu innych markach aut, tylko grubo mniej. Jak ja szukam to trudno na rynku znaleźć bardziej oszczędne silniki benzynowe niż TSI

arekp


arekp

@Kabe stojąc w korkach w mieście typu Szczecin w którym najwięcej przyszło mi eksploatować w ruchu miejskim Tiguana, 10-12l to norma. W Warszawie, w dodatku na kompletnie niedogrzanym w porze zimowej wyszło i 14l/100km. Także dalej będę się upierał przy swoim, że przy wyborze 1.5, a 2.0 i mieszanym trybie użytkowania, ten drugi ma większy sens :-)

Kabe

Cytat: arekp w 2023/09/24 13:12
@Kabe stojąc w korkach w mieście typu Szczecin w którym najwięcej przyszło mi eksploatować w ruchu miejskim Tiguana, 10-12l to norma. W Warszawie, w dodatku na kompletnie niedogrzanym w porze zimowej wyszło i 14l/100km. Także dalej będę się upierał przy swoim, że przy wyborze 1.5, a 2.0 i mieszanym trybie użytkowania, ten drugi ma większy sens :-)
1,5 niedogrzany w takich miejskich warunkach wiele mniej nie spala.
I tutaj właśnie eHybrid rządzi  ... tylko że to nie jest miejskie autko, nie do tego go potrzebuję, u mnie miasto to max 25% przebiegów i to często dwupasmówkami w Warszawie gdzie ruch poza szczytem potrafi być płynny.

Ja prywatnie "autorsko" sobie wymyśliłem, że hybrydy Plug-In są dla tych co nie mieli jeszcze odwagi kupić elektryka a mają już gdzie ładować auto w domu. 


@arekp czy drugi raz kupiłbyś hybrydę Plug-In czy byś już tych 50k nie dopłacał w Twoim przypadku?

arekp

To jak już pisałem wcześniej był powód mojej decyzji - mimo absurdalnie drogiej dopłaty, która by mi się przełożyła na paliwo do przejechania pomiędzy 50-70kkm na benzynie w analogicznej wersji silnika tylko benzynowego. Ciekawość. Po pierwszych miesiącach i już przejechanych 10kkm wiem, że kolejny będzie pełny elektryk jako drugie auto w domu.

arekp

Dodam jeszcze, że w Polsce jako prasowe jeździ X5 na wodór. Już pytałem swojego dealera, ale nie wiedzą czy będą w stanie ściągnąć je na jakiś czas do siebie do prezentacji i testy.

Kabe

Wodór to dla mnie idealne rozwiązanie tylko musi być szeroko dostępne w tym tankowanie. CZEKAM na to.
Ma zalety obecnego elektryka na baterię i szybkie tankowanie jak w spalinówce.

arekp

Cytat: Kabe w 2023/09/24 13:16
@arekp czy drugi raz kupiłbyś hybrydę Plug-In czy byś już tych 50k nie dopłacał w Twoim przypadku?

To była katalogowa kwota, mnie wyszło nieco mniej. Patrząc na rynek dziś, nadal nie ma dobrej opcji alternatywnej - uważam, że przy tym budżecie to był optymalny wybór. Na pełnego elektryka bym się jeszcze nie zdecydował jako główne auto, ale tylko dlatego że realnym wyborem jest tylko Tesla - a mi już średnio leżą niskie auta. Jako że kolega zdecydował się na zakup Y, patrząc na jego doświadczenia przy nieco większym przebiegu zrobionym w krótszym czasie, i to w wersji bazowej napędu i baterii ... poszedłbym w to. Aczkolwiek czekam jeszcze na jego odczucia z okresu zimowego, kiedy wiemy że baterie nie lubią się z temperaturami niskimi. Tesla ma LFP, więc nie powinno być źle - w przeciwieństwie to Tiguana czy X5 - ale za pół roku sobie to podsumuję i porównam.

Galon

arekp Po prostu rzuciłem sprawdzam. Bo wiedziałem, że to blef jak w pokerze.

Galon

Ja już dojrzałem do elektryka. Tesla zresztą obniża ceny gdy inni podnoszą. Taki model Y w wersji wyższej ma osiągi samochodów sportowych, ale cenę jak szybki Tiguan nie wspominając o lepszych autach sportowych na F na P czy ma L

Mave

Cytat: Galon w 2023/09/24 11:49
Odnalazłem, i dla wyjaśnienia jechałem dalej w kierunku wybrzeża, 1,5 h później po tych pierwszych 100 km zakończyłem podróż i takie to w historii zapisał system dane:
.... dzięki, szkoda że nie masz danych z tego samego momentu ( 100 km)
...a fabryka ile podaje  na 100 km
... liczyłem że będzie mniej...