Autor Wątek: Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV  (Przeczytany 67144 razy)

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #270 dnia: 2023/09/23 23:52 »
Advertisement
@arekp  nie raz wyrażaleś pogląd, że mniejszy niż 2.0 silnik do Tiguana to za mało i wówczas nie zauważylem, abyś uwzględnił, że jednak 1.5 TSI spełnia czyjeś potrzeby.
Do jazd według przepisów wystarczy każde sprawne auto, czy to podróż na 15 km czy na 1000 km.

Sens każdy sobie szuka, sam wiesz po swojej decyzji 🙃
Na marginesie mniejszy sens widzę w wydaniu więcej za mniej, ale nie muszę mieć racji.
A wracając do początku, wywołany do tablicy pokazałem, że to stereotyp, że phev jest zawsze droższy. Lepiej nie umiem, chyba wybrałem w miarę przejrzystą metodę porownawczą.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #271 dnia: 2023/09/24 00:11 »
@Galon Twoje porównanie jest obarczone błędem. Błędem naładowanej baterii, która szybko się rozładowuje i proporcja mocy do ceny drastycznie zmienia kierunek na przeciwny.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #272 dnia: 2023/09/24 00:12 »
moje doświadczenie nie potwierdza wpisu
Działa to tak, że kosztuje więcej, a zalet brak ;-) Nie naładujesz baterii tak aby to miało większy sens, a obciążenie auta (choćby wagą baterii) powoduje większe zużycie paliwa.
Natomiast powtarzam:  nie widzę ja, wyciągnięcia wszystkich korzyści z używania pheva bez regularnego ładowania, bo traci się wówczas możliwość jazdy na prądzie.



 Nie jest to jednak wątek, na którym należy rozwijać tą dyskusje. @Kabe znajdziesz ciekawe wpisy na wątku https://vag-forum.pl/modele-hybrydowe-i-elektryczne/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow-ehybrid/
Tam wklejone są dane z podróży na różnych odcinkach. Interpretuj samodzielnie.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #273 dnia: 2023/09/24 00:16 »
@arekp nie dzieje się tak, że szybko rozładowuje się i że brakuje mocy. To Twoje przekonanie. a moje doświadczenie.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #274 dnia: 2023/09/24 00:19 »
Na potwierdzenie, ciągła jazda na drodze krajowej, 72 ze 100 km przejachane bez użycia silnika spalinowego.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #275 dnia: 2023/09/24 00:24 »
Ale co chcesz udowodnić? Że rekuperacja w trasie działa?

Realny średni zasięg na prądzie w Tiguanie to 45km. Po tym dystansie, koszt KM jest nieporównywalnie droższy niż w jednostkach 2.0 TSI czy TDI do których porównywałeś w swoich wyliczeniach.

Chcesz realnie policzyć koszt, porównuj analogiczną jednostkę spalinową, bo jeżeli kupujesz PHEV żeby jeździć tylko (lub głównie) na prądzie, to znaczy że kupiłeś złe auto.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #276 dnia: 2023/09/24 00:35 »
powtarzam w Tiguanie nadal masz prąd do jazdy z mocą i siła zespołu hybrydowego, ale nie masz go na dłuższą jazdę na elektryku. Jak to Ci wytłumaczyć, zwłaszcza Tobie nie wiem, ponieważ chyba masz pheva, bo zaczynam wątpić? Brałeś udział w innych dyskusjach, gdzie była poruszana kwestia pojemności baterii netto/brutto, do tego auto hybrydowe, jak wiesz nie traci energii kinetycznej w hamulcach tylko zamienia na prąd i oddaje go do akumulatora, a ten czym większy i bardziej opróżniony chętniej tą energie przyjmuje....
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #277 dnia: 2023/09/24 00:48 »
Ciekawa dyskusja ciekawa, dziękuję.
Pod moje potrzeby to jednak 2.0TSI jest bardziej odpowiedni, tylko że muszę się chyba spieszyć bo niedługo już takich nie będzie :)
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #278 dnia: 2023/09/24 00:52 »
Mam PHEV'a, dla zaspokojenia ciekawości i nabrania własnego doświadczenia dopłaciłem do niego absurdalną ilość pieniędzy w porównaniu do analogicznej jednostki benzynowej i nie próbuję zakrzywiać rzeczywistości - bo moim zdaniem jedyną opcją na porównywanie kwot, to równanie do jednostki analogicznej, a nie mocniejszej. Dla szerszej perspektywy, w moim modelu katalogowo trzeba było dopłacić 50 tysięcy PLN.

Na krajówkach masz jakąś tam szansę doładować akumulator, gdyż jazda rzadko jest płynna. Przy jeździe drogami szybkiego ruchu nici z doładowania, a auto zużyje więcej paliwa tradycyjnego niż analogiczna jednostka spalinowa ze względu na większą wagę pojazdu - oczywiście jeżeli czyjś styl jazdy na ekspresówkach to but+hebel, to rekuperacja ma szansę zadziałać. Mój styl jazdy do wbić tempomat na 120/140 w zależności od drogi i bezstresowo przelecieć trasę.
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1429
  • Thanked: 178 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #279 dnia: 2023/09/24 00:56 »
W sumie wychodzi prosta kalkulacja, że do hybrydy trzeba obecnie dopłacić jakieś 10% wartości analogicznej jednostki benzynowej - na przykładzie tych dwóch marek i jakże różnych klas pojazdów.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #280 dnia: 2023/09/24 00:57 »
Mój styl jazdy do wbić tempomat na 120/140 w zależności od drogi i bezstresowo przelecieć trasę.

Mam podobnie, dlatego u mnie 150KM daje rade ale rzadnej frajdy nie daje ...
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #281 dnia: 2023/09/24 01:01 »
A jaka jest analogiczna jednostka spalinowa? Jak porownują TDI z TSi to chyba wybierają parametry wydajności, bo zresztą cóż innego ma sens...
Wrzucę jeszcze, że nie zdarzyło się, aby zabrakło prądu do wspomagania silnika benzynowego w phevie na jakim opieram swoje doświadczenie. 
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #282 dnia: 2023/09/24 01:08 »
Ja dawno temu kupując porównywałem tsi i tdi oba po 150KM i wybrałem cichutką benzynę a olałem traktorowaty diesel :) ale to nie ten temat ... jeszcze groźniejszy.
Do tego kombinowałem jak skonfigurować auto by mieć manual a nie ten ospały dsg który popsuli po Diesel Gate.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #283 dnia: 2023/09/24 07:24 »

Ale co chcesz udowodnić? Że rekuperacja w trasie działa?

Realny średni zasięg na prądzie w Tiguanie to 45km. Po tym dystansie, koszt KM jest nieporównywalnie droższy niż w jednostkach 2.0 TSI czy TDI do których porównywałeś w swoich wyliczeniach.

Pokazałem, że prąd nadal jest,  nie kończy się po 45 km.  I jeszcze raz, eHybrid w wersji R-line w cenniku VW jest droższy tylko od 1.5TSI.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Tiguan eHybrid - wątek ogólny o samochodzie i technologii PHEV
« Odpowiedź #284 dnia: 2023/09/24 07:27 »
Ja dawno temu kupując porównywałem tsi i tdi oba po 150KM i wybrałem cichutką benzynę

A pod jakim względem była to analogiczna wersja spalinowa , 1.5TSI wobec 1.6 TDI?