Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

@arekp  nie raz wyrażaleś pogląd, że mniejszy niż 2.0 silnik do Tiguana to za mało i wówczas nie zauważylem, abyś uwzględnił, że jednak 1.5 TSI spełnia czyjeś potrzeby.
Do jazd według przepisów wystarczy każde sprawne auto, czy to podróż na 15 km czy na 1000 km.

Sens każdy sobie szuka, sam wiesz po swojej decyzji 🙃
Na marginesie mniejszy sens widzę w wydaniu więcej za mniej, ale nie muszę mieć racji.
A wracając do początku, wywołany do tablicy pokazałem, że to stereotyp, że phev jest zawsze droższy. Lepiej nie umiem, chyba wybrałem w miarę przejrzystą metodę porownawczą.

arekp

@Galon Twoje porównanie jest obarczone błędem. Błędem naładowanej baterii, która szybko się rozładowuje i proporcja mocy do ceny drastycznie zmienia kierunek na przeciwny.

Galon

moje doświadczenie nie potwierdza wpisu
Cytat: arekp w 2023/09/23 23:25Działa to tak, że kosztuje więcej, a zalet brak ;-) Nie naładujesz baterii tak aby to miało większy sens, a obciążenie auta (choćby wagą baterii) powoduje większe zużycie paliwa.
Natomiast powtarzam:  nie widzę ja, wyciągnięcia wszystkich korzyści z używania pheva bez regularnego ładowania, bo traci się wówczas możliwość jazdy na prądzie.



Nie jest to jednak wątek, na którym należy rozwijać tą dyskusje. @Kabe znajdziesz ciekawe wpisy na wątku https://vag-forum.pl/modele-hybrydowe-i-elektryczne/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow-ehybrid/
Tam wklejone są dane z podróży na różnych odcinkach. Interpretuj samodzielnie.

Galon

@arekp nie dzieje się tak, że szybko rozładowuje się i że brakuje mocy. To Twoje przekonanie. a moje doświadczenie.

Galon

Na potwierdzenie, ciągła jazda na drodze krajowej, 72 ze 100 km przejachane bez użycia silnika spalinowego.

arekp

Ale co chcesz udowodnić? Że rekuperacja w trasie działa?

Realny średni zasięg na prądzie w Tiguanie to 45km. Po tym dystansie, koszt KM jest nieporównywalnie droższy niż w jednostkach 2.0 TSI czy TDI do których porównywałeś w swoich wyliczeniach.

Chcesz realnie policzyć koszt, porównuj analogiczną jednostkę spalinową, bo jeżeli kupujesz PHEV żeby jeździć tylko (lub głównie) na prądzie, to znaczy że kupiłeś złe auto.

Galon

powtarzam w Tiguanie nadal masz prąd do jazdy z mocą i siła zespołu hybrydowego, ale nie masz go na dłuższą jazdę na elektryku. Jak to Ci wytłumaczyć, zwłaszcza Tobie nie wiem, ponieważ chyba masz pheva, bo zaczynam wątpić? Brałeś udział w innych dyskusjach, gdzie była poruszana kwestia pojemności baterii netto/brutto, do tego auto hybrydowe, jak wiesz nie traci energii kinetycznej w hamulcach tylko zamienia na prąd i oddaje go do akumulatora, a ten czym większy i bardziej opróżniony chętniej tą energie przyjmuje....

Kabe

Ciekawa dyskusja ciekawa, dziękuję.
Pod moje potrzeby to jednak 2.0TSI jest bardziej odpowiedni, tylko że muszę się chyba spieszyć bo niedługo już takich nie będzie :)

arekp

Mam PHEV'a, dla zaspokojenia ciekawości i nabrania własnego doświadczenia dopłaciłem do niego absurdalną ilość pieniędzy w porównaniu do analogicznej jednostki benzynowej i nie próbuję zakrzywiać rzeczywistości - bo moim zdaniem jedyną opcją na porównywanie kwot, to równanie do jednostki analogicznej, a nie mocniejszej. Dla szerszej perspektywy, w moim modelu katalogowo trzeba było dopłacić 50 tysięcy PLN.

Na krajówkach masz jakąś tam szansę doładować akumulator, gdyż jazda rzadko jest płynna. Przy jeździe drogami szybkiego ruchu nici z doładowania, a auto zużyje więcej paliwa tradycyjnego niż analogiczna jednostka spalinowa ze względu na większą wagę pojazdu - oczywiście jeżeli czyjś styl jazdy na ekspresówkach to but+hebel, to rekuperacja ma szansę zadziałać. Mój styl jazdy do wbić tempomat na 120/140 w zależności od drogi i bezstresowo przelecieć trasę.

arekp

W sumie wychodzi prosta kalkulacja, że do hybrydy trzeba obecnie dopłacić jakieś 10% wartości analogicznej jednostki benzynowej - na przykładzie tych dwóch marek i jakże różnych klas pojazdów.

Kabe

Cytat: arekp w 2023/09/24 00:52
Mój styl jazdy do wbić tempomat na 120/140 w zależności od drogi i bezstresowo przelecieć trasę.
Mam podobnie, dlatego u mnie 150KM daje rade ale rzadnej frajdy nie daje ...

Galon

A jaka jest analogiczna jednostka spalinowa? Jak porownują TDI z TSi to chyba wybierają parametry wydajności, bo zresztą cóż innego ma sens...
Wrzucę jeszcze, że nie zdarzyło się, aby zabrakło prądu do wspomagania silnika benzynowego w phevie na jakim opieram swoje doświadczenie. 

Kabe

Ja dawno temu kupując porównywałem tsi i tdi oba po 150KM i wybrałem cichutką benzynę a olałem traktorowaty diesel :) ale to nie ten temat ... jeszcze groźniejszy.
Do tego kombinowałem jak skonfigurować auto by mieć manual a nie ten ospały dsg który popsuli po Diesel Gate.

Galon


Cytat: arekp w 2023/09/24 00:24Ale co chcesz udowodnić? Że rekuperacja w trasie działa?

Realny średni zasięg na prądzie w Tiguanie to 45km. Po tym dystansie, koszt KM jest nieporównywalnie droższy niż w jednostkach 2.0 TSI czy TDI do których porównywałeś w swoich wyliczeniach.

Pokazałem, że prąd nadal jest,  nie kończy się po 45 km.  I jeszcze raz, eHybrid w wersji R-line w cenniku VW jest droższy tylko od 1.5TSI.

Galon

Cytat: Kabe w 2023/09/24 01:08Ja dawno temu kupując porównywałem tsi i tdi oba po 150KM i wybrałem cichutką benzynę

A pod jakim względem była to analogiczna wersja spalinowa , 1.5TSI wobec 1.6 TDI?