Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

Ale że co?

W Polsce nie ma w ofercie hybryd bo w Niemczech są albo nie dopłaty do nich?  :)

Galon

No są "tam" dopłaty, a moce produkcyjne  są mniejsze niż popyt. Obecnie Tiguana w wersji rline można u nas zamówić wyłącznie z silnikiem 1.5 TSI...

Galon

[mod: wyodrębniono z wątku " VW TIGUAN III - zapowiedzi "]
Cytat: Rocko w 2023/09/22 23:01Jeszcze nie widziałem żeby gdzieś PHEV był tańszy niż inne opcje napędu.

Przed chwilą sprawdzony cennik. O cenach phevów powielane są często niesprawdzone błędne informacje, jeszcze bardziej zafałszowany obraz  utrzymywany jest o elektrykach. Tiguan od początku w wersji phev nie był najdroższy w cenniku, mniej więcej kosztował tyle co wersja 190 KM i tańszy od mocniejszego silnika. Najdroższy diesel też  chyba zawsze był droższy....

arekp

@Galon właśnie pokazałeś, że jest 18k PLN droższy niż odpowiednik benzynowy


I w sumie ciekawi mnie dlaczego prezentują taką samą moc dla TSI i PHEV.

Rocko

@Galon uczono mnie, że 181 jest mniejsze niż 199, ale może coś się zmieniło od tego czasu 😛

Galon

jestem usatysfakcjonowany, że wywołałem zainteresowanie miłych forumowiczów. Dużo się dzieje teraz w motoryzacji. Europejskie marki nerwowo patrzą w przyszłość. Azjatycka konkurencja, w tym zwłaszcza chińska może wyrzucić je do historii, jak Nokię, Kodaka, Minoltę czy BlackBerry itd. Już zapowiedziano cła zaporowe, bo VW i inni nie nadążają.
A wracając do cennika to szanowni @arekp i @Rocko zauważam, choć sam dopiero teraz to odkryłem, że chociażby w wersji R-Line od Tiguana eHybrid tańszy jest tylko 1.5 TSI. Niesamowite zmiany, wskazujące na trend. Jeszcze 2 lata temu 190 KM TSI był kilkaset złotych tańszy, czyli marginalnie....a już droższy jest.
Wychodzi na to, że za 1 konia mechanicznego (KM) zapłacimy najmniej w wersji napędu phev. @Rocko proszę sprawdź czy dobrze to policzyłem. 1 KM w Tiguanie R-line 1.5 TSI kosztuje ~`1.209 pln, w 2.0 190 KM TSI mniej bo 1.050 pln, podobne w TDI 200 KM 1.060 pln. Najtaniej VW żąda za 1 KM w hybrydzie, kosztuje bowiem raptem 814 pln. Zaskakujące.
Jeszcze lepiej skalkulowana wydaje się cena eHybrid w przypadku wyliczenia ceny za jednostkę siły ( czyli Nm, które decydują o przyspieszeniu i elastyczności auta) tutaj w hybrydzie Tiguana r-Line wyszło, że bez używania trybu GTE ( a więc 400 Nm) jeden Nm kosztuje 498 pln, a w trybie przywołanym (520 Nm) to już tylko 383 pln. W napędzie 1.5 TSI jeden Nm to wydatek 725 pln. Nawet najmocniejszy TDI ma mniejszą maksymalną siłę niż wHybrid, a jest jednak droższy.
Na koniec dorzucę, że wersje eHybrid mają w poszczególnych wersjach ciut lepsze wyposażenie, ale nie wiem jak to skalkulować. :o

Kabe

@Galon coś w tym jest, ja też uważam że VW goni konkurencję z Korei i Chin ale dogonić nie potrafi ...
Ostatnie zabiegi by wprowadzić cła na chińskie auta są śmieszne. VW argumentuje je że chińczycy mają dumpingowe ceny na Europę, ciekawe czy ktoś zastanowił się co robi VW i czy czasem nie ma za drogich cen na Europę?
https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/za-taka-cene-ten-model-bylby-hitem-w-polsce-ustawilyby-sie-kolejki/g9n5ewr
W Chinach ID3 startuje promocyjnie od 70.000pln !!! A w Europie/Polsce? W Polsce obecnie promocyjnie od 165.000pln (zamiast standardowych 192.000pln).
To może cena w Chinach jest bliższa tej realnej, a w Europie kosi nas bo nas stać?

Galon

Cena u nas to wiele elementów składowych, niedługo dorzucą jeszcze jakąś opłatę do spalinowych silników, bo to kamień milowy do KPO...najtrudniejsze dla znanych nam marek jest skok technologiczny jaki wykonały Chiny. W zasadzie to przeskoczyły znany nam wolumen modeli.
Zobaczymy jak poradzą sobie nowe VWageny passat czy Tiguan i elektryki. Jestem za europejską każdą marką, ale przepłacać nie będę. Niech to czytają.

arekp

Ja tam się spierać nie będę, ale absurdalnym pomysłem jest porównywać cenę 1.5 do 2.0, nawet jeżeli zawiera sterydy w postaci baterii.

Galon

Dlatego porównaliśmy wydajność i stosunek ceny do jednostki mocy i sily. Czyste dane, bez żadnych uprzedzeń.
Dla osób analizujących dane podpowiemy, że według katalogu setkę km/h mocny TDI 200KM czy TSI 190KM czy eHybrid osiągają w tym samym czasie.

Kabe

A powiedzcie mi, bo ja się totalnie nie znam, czy jeśli ktoś nie ładuje z gniazdka wersji eHybrid to czy wtedy się to zachowuje jak hybrydy Toyoty?
Czy wtedy jeździ to bardziej jak 1,5 150KM czy 2,0 190KM ?

Galon

Jak nie ładujesz jeździsz jak HEV, czyli jak np. osławione  hybrydy Toyoty, a to oznacza, że uklad nieustannie podładowuje akumulator, robi to dość efektywnie za sprawą silnej rekuperacji i dużej pojemności akumulatora, który opróżniony łatwiej przyjmuje prąd. Jeździ to jednak nadal jak podano w katologu, bo samochód nie oddaje do dyspozycji kierowcy całego prądu, utrzymuje minimalny poziom.
Jednak zdecydowanie odradzam zakup Pheva jeżeli potencjalny nabywca nie ma gdzie regularnie go ładować, a najlepiej w mojej ocenie robić to że zwykłej instalacji elektrycznej, takiej jak mamy w domach. Do tego ten napęd został skomponowany. Na codzień jeździsz na prądzie a rzadko na hybrydzie.

arekp



Cytat: Galon w 2023/09/23 21:39
Dlatego porównaliśmy wydajność i stosunek ceny do jednostki mocy i sily. Czyste dane, bez żadnych uprzedzeń.



I jaki to ma sens? Kupujesz auto wedle potrzeb, czy kosztu mocy?

Jak by wyszło, że 500 konne będzie tańsze niż 150, to kupisz choć 90% Twoich potrzeb to dojechanie do pracy 15 kilometrów i robisz to średnio 45 minut z uwagi na godziny szczytu?

Galon


arekp

Cytat: Kabe w 2023/09/23 21:45
A powiedzcie mi, bo ja się totalnie nie znam, czy jeśli ktoś nie ładuje z gniazdka wersji eHybrid to czy wtedy się to zachowuje jak hybrydy Toyoty?
Czy wtedy jeździ to bardziej jak 1,5 150KM czy 2,0 190KM ?

Działa to tak, że kosztuje więcej, a zalet brak ;-) Nie naładujesz baterii tak aby to miało większy sens, a obciążenie auta (choćby wagą baterii) powoduje większe zużycie paliwa.


I nie może jeździć "jak 1.5 150KM", bo ekstra waga powoduje że jeździ gorzej.