Tiguan eHybrid - dyskusja ogólna o samochodzie i technologii PHEV

Zaczęty przez reality1, 2022/03/16 07:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Galon

Nie mam takowej tezy własnej. Ja podważam rzetelność tego artykułu, dopóki nie znajdę w nim jak przeprowadzono badania. Nie znam badań podważających te konkretne badania. Chyba minęło za mało czasu na to.
Wyniki badań nadto nie pasują mi  do afery z silnikami diesla. Na ulicach często kopcą właśnie diesle. Widać i czuć to. Zwłaszcza starsze, nieserwisowane jak TDI. Mają najgorszy wpływ na zdrowie.
Oprócz afery z zaniżaniem składu mieszanki spalin w silnikach wysokoprężnych, kolejny przykład, to programy miast (na stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego można poczytać o źródłach szkodliwych tlenków azotanów w aglomeracjach). Miejskie programy poprawy warunków życia oparte są na ekspertyzach.
Nie jest możliwe aby diesel emitował mniej spalin niż ten sam model hybrydowy, zwłaszcza, że ten drugi mniej zużywa paliwa, a na dodatek może być ładowany prądem ze źródeł odnawialnych. Niektóre marki nie oferują aut już z silnikami diesla....
Samochód elektryczny jest znacznie prostszy w budowie. Ich nadchodzącą dominację spowalniają ograniczenia związane z magazynowaniem energii. Reszta już się dzieje i będzie doskonalona.

Mave

 
Cytat: Galon w 2022/04/17 20:34Ciekawy ale wprowadzający w błąd. Według mnie nieprzydatny.
to chyba Twoja teza, no dobra stwierdzenie ale niczym nie poparte, jak rozumie.
Przytaczanie afery z silnikami wysokoprężnymi - oszustwa, to trochę nie na miejscu w tej dyskusji , tak samo jak podawanie przykładów odnośnie starych nie serwisowanych silników diesla, porównanie dotyczy pojazdów sprawnych technicznie i odpowiadających normom. Miejskie programy wszyscy znamy i jak najbardziej jestem za ale ... to nie jest tematem artykułu. Nikt nie twierdzi iż silniki wysokoprężne są bardziej Eco , natomiast ciekawostka (moim zdaniem) jest stwierdzenie "...Mimo to autorzy zaznaczają, że przy średnim europejskim miksie energii elektrycznej, "przeciętny" samochód elektryczny ma niewielką przewagę pod względem emisji gazów cieplarnianych w porównaniu z konkurentami z różnymi typami układów napędowych"


Galon

Powtarzam: moje to stwierdzenia, jak i to, że zdecydowanie wole jechać za samochodem elektrycznym niż spalinowym, szczególnie dieslem. Swoje stwierdzenia wyprowadzam częściowo z wyników badań nad degradacją środowiska, w którym żyjemy.

Mave

No i OK,  tyle tylko że to nic nie wnosi do dyskusji odnośnie danych z artykułu, które jak twierdzisz wprowadzają w błąd.  Nowoczesne silniki wysokoprężne wypadają lepiej niż ich odpowiedniki benzynowe pod katem CO2 - to odnośnie poruszania się za pojazdem.  Na degradacje środowiska ma niestety wpływ bardzo dużo czynników, oczywiście jednym z nich jest motoryzacja ale również i lotnictwo, produkcja energii elektrycznej,  itd. ... Oczywiście należy dbać o środowisko w którym żyjemy w każdy możliwy sposób  ale zaskakująca jest taka mała różnica pomiędzy pojazdami elektrycznymi a spalinowymi ( w temacie gazów cieplarnianych) aby w obecnym czasie tak te pierwsze gloryfikować, zapewne za parę lat to się zmieni wraz z rozwojem techniki i infrastruktury (oby jak najszybciej) Ja osobiście artykuł traktuje jako bodziec że nie jest tak dobrze jak co niektórym się wydaje.

Galon

Skoda z silnikiem wysokoprężnym zostawia mniejszy ślad węglowy. Taka niespodzianka zawarta w tym artykule, to mnie zaskakuje i uważam, że pomija wpływ takich takich na zdrowie. A przecież zmiany w motoryzacji wywołane są potrzebą obniżenia emisji gazów, które zagrażają życiu na ziemi.

Smerfciamajda

Artykuł mnie sie nie otwiera, możecie wkleić jakiś inny odnośnik?


Smerfciamajda

Działa, dzięki.


Więc może teraz moje zdanie.


Artykuł nie wnosi nic bez wglądu w te badania, autor mógł napisać wszystko podpierając się samym faktem badań a my musimy w to uwierzyć. Otóż nie.
16 lat cyklu życia i 240tys km to juz jest naciągnięte w kierunku diesla, ponieważ takie samochody często robią 100tys w roku a alektryki w większości nie mają 16 lat.
Więc należało by porównać koszty eksploatacji na tym samym przebiegu po tym samym czasie - uwzględniając wszelkie wymiany olejów, części zamiennych, awarii itp - co generuje jaki ślad węglowy/emisyjny. To raz.
Dwa to auta - Skoda Octavia 2.0 TDi - chyba najoszczędniejszy diesel grupy i najbardziej dopracowany, fakt że Prius ma tką samą świetną renomę ale czym jest Fiat 500e?
Jak długo na rynku? Jakie dane awaryjności?
A ja chce zobaczyć jak się ma cykl życia Tesli do cyklu życia 3cyl Scala 1.0 - takie samo porównanie z dooopy jak poprzednie. No ale to nie są dane z tabel których nikt tu nie udostepnił, tylko jakaś interpretacja redaktora.
Trzy - właśnie "ekologiczne" małe jednostki, wszelkie downsizingi - jak tu wygląda cykl życia, kiedy śmietnik i jakie są tego koszty dla środowiska? 


Punkt czwarty to prąd z elektrowni węglowych w Polsce - to fakt ale ja nadal wybieram elektrownię węglową ze stabilnym, bardzo efektywnym procesem spalania w jednej nowoczesnej elektrowni poza miastem, na przeciw tysiącom smrodziuchów, które kopcą mi pod domem, ponieważ średni wiek aut w Polsce to 14 lat. W Europie zielonej energii jest więcej i to się ciągle zmienia na korzyść, w Polsce też idzie to w tę stronę. A ropa? nadal jest jedna i nie ma zamiennika.
Takie porównanie - okolice elektrowni Bełchatów i czystość powietrza a okolice petrochemii Płock. Znam oba regiony - polecam sie przejechać, wyjść z auta i powąchać.
1000 razy wybieram Bełchatów czy Opole czy Rybnik. W Płocku w promieniu nawet 30km od miasta śmierdzi rafinerią, węglowodory są w powietrzu i ludzie tym oddychają.


Wniosek dla mnie jest jeden - można napisać jakikolwiek artykuł aby cokolwiek przedstawić w takim świetle, jakiego się oczekuje za odpowiednie pieniądze.


Ja jestem przekonany do elektryfikacji, dla mnie PHEV jest świetnym rozwiązaniem choć został mi narzucony i podchodziłem do niego z dużą ostrożnością.
Wybieram postęp i nowoczesność a palenie czarownic na stosie zostawiam dla tych, co się boją.



Galon

Wszystko się zgadza. Dlatego zwiększył się popyt na PHEVy, bo kończą się dopłaty. U nas nie ma dopłat, więc mniemam po sobie, że takie hybrydy zamawiają klienci dla przeznaczenia hybryd tego typu a nie dopłat. Zgadzam się też z tezą, iż plug-iny to etap, a nie projekt długofalowy. Jak już wcześniej pisałem auta łączące silnik spalinowy z elektrycznym to prawdopodobnie jedna z najkrótszych historii w dziejach transportu samochodowego.
Szkoda, że niektórzy użytkownicy PHEVów ich nie ładują prądem, a traktują jak zwykle hybrydy. Pomysł skrzywiły dopłaty, jak zreszta działo się podobnie w wielu sprawach, gdzie pojawiły się dopłaty i czy inne granty. Kiedyś czytałem artykuł, iż problem, że hybrydy plug-in nie spełniają oczekiwań dotyczących zmniejszenia emisji spalin dotyczy aut premium, czyli jak wywnioskowałem, takich których nabywca nie kieruje się kosztem eksploatacji, a wybiera osiągi i ewentualnie niższy koszt zakupu.  Nie łudzę się, że wszyscy nabywcy wybrali je z względów ekologicznych.
Niemniej nadal niecierpliwie czekam na swojego Tiguana eHybrid, bo jest wersją oferującą najwyższy komfort wśród Tiguanów oraz najniższe koszty przejazdu i prawdopodobnie serwisu. W tej ostatniej kwestii może pojawi się wypowiedź użytkownika takiego VW.

van_daal

Cytat: Galon w 2022/06/15 13:15... czekam na swojego Tiguana eHybrid, bo jest wersją oferującą  (prawdopodobnie) najniższe koszty serwisu.
Prawdopodobnie nie bardzo bo ma więcej niż standard, więc dlaczego mniej?
A ponadto na "dzień dobry" (prawie na pewno) masz stały okres przeglądów olejowych (co 15kkm) co jest dziwne zważywszy, że silnik spalinowy praktycznie robi mniejsze przebiegi.
Tigi standardowe mają zmienny okres olejowy (co 30kkm albo jak zawoła).

Tak, wiem że lepiej robić częściej ale co innego gdy nie musisz a co innego gdy musisz...  ;)

Galon

Miałem na myśli mniejsze zużycie okładzin hamulcowych, rozrusznika, filtrów powietrza i paliwa. Opony za to mogą zużywać się szybciej z uwagi na masę auta.

Galon

Przypomniałem sobie, że pakiety przeglądów kosztują tyle samo dla każdej wersji Tiguana. Jeżeli przegląd eHybrid jest co stały dystans - krótszy niż innych wersji, to chyba taki pakiet jest najkorzystniejszy dla wersji Plug-in Tiguana.
Ciekaw jestem czy te 15.000 kilometrów do przeglądu, to przebieg pojazdu ogółem czy pojazdu wyłącznie na silniku spalinowym.


Smerfciamajda

Ludzie nie rozumieją do czego służy plugin hybryd i kupują bo widza w katalogu ze pali 2 litry. Tyle w temacie.

Jak ktoś ma włączone myślenie to wie czy potrzebuje PHEV czy nie.