Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid

Zaczęty przez mark16, 2023/02/12 15:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp


Cytat: Peterka w 2023/08/28 12:50
Poniżej cała trasa id wzięcia samochodu do testów


To ja dodam dla porównania inną markę i zużycia "od fabryki", czyli z ponad 8kkm.

Z czasem się pewnie jeszcze wygładzi, bo tym autem nie da się nie brykać i pewnie jeszcze przez jakiś czas zabawy 6-cio cylindrówką będą mi w głowie ;-)

Drugie zdjęcie to trasa ~700km z Koszalina do Bielska-Białej. Prędkości do Bydgoszczy 90-120km/h, od Bydgoszczy non-stop 140km/h.

Peterka

#121
Dojechałem właśnie do Gorzowa Wielkopolskiego. Przed wjazdem w Rybniku  na A1 zatankowałem się i przejechałem 481 km głównie A i S . Średnie zużycie wyszło 6,8l/ 100 km ( z kompa) . Jazda nocna bez korków non stop ze średnia  prędkością 95 km/h ( maksymalna była 115 km/h).

Samochód pusty , jedna osoba. Od początku w trybie hybrydy.  Praktycznie na A i S nie włącza się do pracy silnik elektryczny nawet jak akumulator jest naładowany w 1/3.
Dla porównania pokaże spalanie mojego Kodiaqa 2.0 TSI 4x4 wyładowany po sufit, dodatkowo platforma z dwoma rowerami i dwie osoby. Trasa Warszawa Rybnik

Niestety ten samochód nie jest na  długie dystanse
Dodam jeszcze ze cała trasa jaką dziś w nocy zrobiłem czyli dodatkowo zjazd z Istebnej wyglada tak ( wiele razy do pracy włączał się silnik elektryczny )


A teraz rzeczywiste zużycie ( z tankowania ). Przejechałem w sumie 1346 km , tankowałem w sumie 3 razy i w sumie wlałem 73,43 litra. Czyli spalanie wyszło 5,46 l/100 km. Do tego trzeba  dodać ładowanie od piątku do wczoraj wieczorem codziennie . W sumie ,, weszło" ok 43,35 kWh. 
Trochę mnie rozczarowuje ze w trybie hybryda nie działa to tak jak klasyczna hybryda np w Toyocie.


Jeszcze jedna obserwacja. W takiej samej trasie z Gorzowa do Istebnej spalił mi 5,3 l/100 km ( z kompa) a na powrotnej aż 6,8. Całkowite spalanie obniżyły mi krótkie jazdy, ale codziennie w nocy go doładowywałem

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

[mod: prośba: zechciej uważnie przeczytać swój wpis i poprawić błędy po autokorekcie bo ciężko momentami zrozumieć "co autor ma na myśli"... Dzięki.]

van_daal

Cytat: Peterka w 2023/08/29 05:59W takiej samej trasie z Gorzowa do Istebnej spalił mi 5,3 l/100 km ( z kompa) a na powrotnej aż 6,8.
To może być wina jakiegoś błędu w sofcie sterownika zarządzającego energią.

Zauważyłem, że czasami komp postanawia zacząć ładowanie baterii (i to dość konkretnie) mimo, że wjeżdżam pod sporą górkę a w baterii jest jeszcze sporo energii - nawet powyżej zadanej przeze mnie wartości granicznej w trybie zachowania energii albo nawet jej zużywania. Pomaga wtedy chwilowe przełączenie na jazdę w trybie elektrycznym (EV). Takie zachowanie wyraźnie zaczyna podbijać średnie spalanie.
Kiedyś (trasa Świnoujście - Szczecin) pozwoliłem mu na dłuższe takie nieuzasadnione w mojej ocenie doładowywanie i przy zadanym poziomie zachowania energii na poziomie ok. 15% skubaniec doładował baterię do 40% i sam dalej nie miał ochoty przerwać. Musiałem to zrobić ręcznie.

Zaznaczam, że nie jest to zjawisko stałe czyli normalnie zachowuje się sensownie - "dopala" spalinę w czasie jazdy pod górę oraz podczas przyspieszania i odzyskuje podczas zjazdów z górki i zwalniania.

Na stałe mam między zegarami ustawione wyświetlanie "zużycia" i monitoruję pracę napędów. W razie czego interweniuję.
Niestety.

van_daal

Moje aktualne dane długookresowe.



Przeliczając na zużycie benzyny (aktualne ceny paliwa i energii dla gosp. domowego) średnie spalanie wychodzi ok. 3,7 l/100.
Gdybym uwzględnił faktyczny koszt ładowania prądem (99% mam darmo) to spalanie miałbym powiedzmy 2,2..2,3 l/100.

Generalnie jeżdżę na prądzie. Spalina sporadycznie - tylko na dłuższych trasach i króciutkie odcinki zimą z/do pracy.

arekp

Cytat: van_daal w 2023/08/29 11:08Moje aktualne dane długookresowe.

Jak będziesz tak mało jeździć, to Ci w końcu mchem zarośnie ;-)

Peterka

#125
Cytat: van_daal
Generalnie jeżdżę na prądzie. Spalina sporadycznie - tylko na dłuższych trasach i króciutkie odcinki zimą z/do pracy.
/quote]

Chcesz powiedzieć ze ten samochód to jest tylko do jazdy wokół komina ? A na dalsze trasy  to trzeba mieć drugi samochód ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Galon

@Peterka jak to wielokrotnie padło lub napisane zostało, każda hybryda ładowalna jest pomyślana do powtarzalnych jazd na zasięgu baterii, a jak scenariusz się zmienia to jest silnik spalinowy w trybie hybrydy.
Uzyskałeś wyniki lepsze, choć zbliżone do 2.0 TSI w trasie (średnia prędkość ewidentnie wskazuje dlaczego Tiguan rzadko korzystał z jazdy mieszanej, poza tym jest o 16 km/h wyższa niż w TSI), na co dzień, np. po mieście, zwłaszcza w zakorkowanej trasie różnica będzie jak 0 litrów w PHEV do 11-13 litrów w 2.0 TSi. Być może oczekiwania były inne, wiec warto było to sprawdzić w realu.


Hybryda Toyoty też w tej trasie (na S i A ze śr. 95 km/h) będzie bardziej spalinowa, bo brak momentów do odzyskiwania energii (rekuperacja). Trzeba by w tej trasie testować tą hybrydę. Myślę, że wynik byłby podobny ze wskazaniem na Toyotę z uwagi na masę pojazdu. Aczkolwiek pozostałe parametry (jak np. osiągi, skrzynia biegów, układ kierowniczy i zawieszenie, nie wspominając o matrix-ach) są w mojej opinii po stronie VW.


Z Twoich danych interpretuję, że lepiej dać Tiguanowi samemu decydować jaki tryb wybrać, tzn. na początku EV, ponieważ jak wyjechałeś z naładowaną baterią w trybie przełączonym na hybrydę, spalanie na tym odcinku było wyższe, a przecież raczej jechałeś per saldo "z górki".

Galon

Cytat: arekp w 2023/08/28 20:17Drugie zdjęcie to trasa ~700km z Koszalina do Bielska-Białej. Prędkości do Bydgoszczy 90-120km/h, od Bydgoszczy non-stop 140km/h.
@arekp pokazałeś, że auto spaliło o 2 litry więcej przy średniej o 5 km/h niższej niż wyniki pokazane przez @Peterka. Godzi się to?

arekp

Cytat: Galon w 2023/08/29 14:35
@arekp pokazałeś, że auto spaliło o 2 litry więcej przy średniej o 5 km/h niższej niż wyniki pokazane przez @Peterka. Godzi się to?

Cokolwiek chciałeś wyrazić, przeczytaj jeszcze raz mój post, zacytowany przez Ciebie fragment oraz swoją odpowiedź.

Galon

Drugie zdjęcie, jak napisałeś. Takie dane tam zawarte są.

van_daal

Cytat: arekp w 2023/08/29 12:59Jak będziesz tak mało jeździć, to Ci w końcu mchem zarośnie ;-)
Ale wiesz, że VAG ma (buk raczy wiedzieć czemu) ograniczoną pojemność licznika długoterminowego i co czas jakiś zaczyna od nowa?

Wiem, że wiesz i tylko tak się droczysz...  :P

Galon

ograniczona do 99,99 godzin jazdy. Też zauważyłem i słabe to.

arekp

Cytat: Galon w 2023/08/29 14:46
Drugie zdjęcie, jak napisałeś. Takie dane tam zawarte są.

Widzę, że pogoda nie sprzyja, więc ułatwię. Zacytowałeś opis drugiego zdjęcia, z trasy, ze spalaniem benzyny 8,6l/100km, przy średniej przekraczającej 90km/h.

W dodatku auta o jakieś 700kg cięższego i dużo większego gabarytowo.

W kwestii czy się godzi, cokolwiek miałeś na myśli - tym barzdiej, że mój post był neutralny - mógłbym odpowiedzieć "Wolność Tomku ...". Ale nie odpowiem, bo po co wstawiać złośliwości w odpowiedzi na czyjąś złośliwość.

van_daal

Cytat: Peterka w 2023/08/29 13:45Chcesz powiedzieć ze ten samochód to jest tylko do jazdy wokół komina ?

No, w sumie to trochę tak. Ale, po prawdzie, to nie tajemnica jakaś i "we wewsi" wszyscy o tym wiedzą...
Jak kto klepie często długie trasy to bierze diesla.

Peterka

@Galon
Wyniki mojego 2.0 TSI 4x4 są gorsze niż Tiguan eHybryd w zakresie spalania. To jest fakt. Na krótkich odcinkach nawet górskich to spalanie Tiguana eHybryd było dużo mniejsze niż Kodiaqa .
Widzę tez ze jadąc z Gorzowa do Istebnej średnia prędkość była 70km/h. Był większy ruch na autostradzie i korki pic Wrocławiem. Powrotna trasa do Gorzowa była bez korków ,  w małym natężeniu ruch i średnia prędkość wyszła 95 km/h. Może to ze w do Istebnej jechałem w korkach miało znaczenie i mnie spaliłem bo częściej silnik elektryczny włączał się do pracy . Zgoda ze VW ma dużo zalet w porównaniu do Toyoty CC, SLD Touota ma lepsze spalanie w trasie. Tak mi się wydaje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk