Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid

Zaczęty przez mark16, 2023/02/12 15:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

Ja chyba czegoś nie ogarniam...
;D   


EDIT: Miałem Skodę Rapid (podkreślam: RAPID) z silnikiem 1,6TDI (podkreślam: DIESEL).
Starałem się jeździć oszczędnie a i tak spalanie długoterminowe miałem na poziomie 6,3 l/100.

To, że teraz niemały SUV pali mi podobnie ale benzyny (na trasie) uważam za całkiem niezły wynik.

Peterka

Cytat: van_daal w 2023/08/27 19:25
Ja chyba czegoś nie ogarniam...
;D
To znaczy??


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

van_daal

To znaczy, że nie rozumiem jakie są Twoje oczekiwania.
To znaczy, że nie wiem jakie spalanie określisz "WOW! Zadek mi urwało!" skoro 2,4 l/100 to wciąż za dużo.

;)

Peterka

Cytat: van_daal w 2023/08/27 19:32
To znaczy, że nie rozumiem jakie są Twoje oczekiwania.
To znaczy, że nie wiem jakie spalanie określisz "WOW! Zadek mi urwało!" skoro 2,4 l/100 to wciąż za dużo.

;)
Van_daal
No 2.4 jest nieźle. Powoli zaczynam to ogarniać .
Oczywiście w porównaniu z Kodiaqiem to jest super spalanie.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Galon

Cytat: Peterka w 2023/08/27 19:139-11 to malo? W lecie? W zimie nie schodzę poniżeń 10 a często 13.
Samochód jest garażowany w garazu  podziemnym i min temp w zimie to ok 13-14 stopni
dalej tak uważam, bo mój poprzedni SUV w mieście nigdy nie schodził poniżej 11,5, a też wyjeżdżał z garażu.

Peterka

Dzisiejsza jazda w Istebnej i Koniakowie


To była jazda w trybie Hybryd

Poniżej cała trasa id wzięcia samochodu do testów

Jak widzicie zrobiłem 777 z czego 550 pi A2/A4/A1 i S3. Reszta po lokalnych i w górach
Na tym dystansie doładowanem samochód 39,35


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

van_daal

Cytat: Peterka w 2023/08/28 12:50Na tym dystansie doładowanem samochód 39,35
Czego? kWh czy PLN czy jeszcze czegoś innego?

Peterka

Sorry myślałem ze napisałem . Oczywiście kWh.

@van_daal
To dużo na taki dystans?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Galon

Cytat: Peterka w 2023/08/28 13:04To dużo na taki dystans?
zależy czy odpłatnie, a jeżeli tak to ile to kosztowało. Generalnie to wynik dobry, typowy dla jazdy po drogach krajowych, a dla jazd po drogach szybkiego ruchu bardzo dobry.
Jakie zatem wrażenia w porównaniu do podobnej konstrukcji z innym silnikiem, będącej w aktualnym posiadaniu. Jak wypada komfort i elastyczność itd., itp.? 

van_daal

No to ja to widzę tak... 
Od uruchomienia (dystans 22 km): 10,8 kWh to jakieś 9,2 zł czyli odpowiednik ok. 1,5 litra. Jak to dodasz do spalania benzyny to masz ekwiwalent 4,6 l/100. Całkiem nieźle.

Długoterminowo (dystans 777 km):
3,6 kWh to jakieś 3 zł czyli odpowiednik ok. 0,5 litra. Jak to dodasz do spalania benzyny to masz ekwiwalent 5,1 l/100. Nadal fajnie.


Cytat: Peterka w 2023/08/28 13:04To dużo na taki dystans?
I tak i nie.
Zasada jest taka, że prąd należy "tankować" jak najczęściej i jeździć jak najwięcej tylko na tym "paliwie".

Jeśli zatem mogłeś naładować więcej taniego prądu to znaczy że ładowałeś za mało.
Jeśli nie mogłeś tanio ładować to znaczy, że ładowałeś w sam raz...
;D

Peterka

Cytat: Galon w 2023/08/28 13:16
zależy czy odpłatnie, a jeżeli tak to ile to kosztowało. Generalnie to wynik dobry, typowy dla jazdy po drogach krajowych, a dla jazd po drogach szybkiego ruchu bardzo dobry.

31 kWh z gniazdka czyli ok 31 pln reszta z publicznych czyli średnio 2pln/kWh czyli ok 16 pln w sumie 47 pln


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

van_daal

No to długoterminowo masz 5,3 l/100 bo nie zawsze tankowałeś tanim prądem i średnio prąd kosztował 1,2 zł za kWh.

Galon

jeżeli nie oddałeś jeszcze auta, to zweryfikuj sobie czy jazda hybrydowa na wyczerpanej baterii nie wyjdzie korzystniej w trasie niż z ładowaniem na komercyjnych ładowarkach. Jak analizowałem swoje dane z jazdy na pustej baterii wobec startu z naładowaną, to na dystansie 300 km różnica była mało istotna; oczywiście wolę mieć ten prąd w akumulatorze ale nie na tyle, aby w trasie ładować. Prąd daje komfort i alternatywę :) 

van_daal

Prąd jest ważny przy jeździe lokalnej.

Im dłuższy dystans tym wpływ zmagazynowanego zapasu energii (10 kWh) na końcowy wynik spalania mniejszy. Te 10 kWh rozkłada się bowiem na więcej kilometrów - logiczne. Doładowywanie w trasie drogim prądem kompletnie nie ma sensu (szkoda czasu) bo ta ewentualna dodatkowa oszczędność na paliwie będzie niewielka. Korzyść z hybrydy w trasie to głównie możliwość wykorzystywania rekuperacji. Ale to robi każda hybryda. Oszczędność paliwa jednak nigdy nie będzie "powalająca" i raczej nie przekroczy 2l/100.

PHEVy wymyślono, by móc ileś tam kilometrów jeździć wyłącznie elektrycznie. W obecnych Tigach to ok. 50 km latem i z 35 km zimą. Będzie znacząco taniej jeśli będzie się ładować tanim prądem. Jak ktoś ma instalację FV to może być za darmo nawet. Albo jak ktoś ma darmowe ładowanie w pracy...  ;D


I tyle.

Peterka

#119
Cytat: Galon w 2023/08/28 13:30
jeżeli nie oddałeś jeszcze auta, to zweryfikuj sobie czy jazda hybrydowa na wyczerpanej baterii nie wyjdzie korzystniej w trasie niż z ładowaniem na komercyjnych ładowarkach.

Jak wziąłem samochód bateria była na full. Przejechałem w trybie e-mode ok 40-45 km . Potem ponad 500 na wyczerpanym akumulatorze. Spalanie wyniosło 5,8
Dzisiaj w nocy jadę znów 550 km. Od razu ustawie  go w tryb hybrydy

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk