Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid

Zaczęty przez mark16, 2023/02/12 15:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

van_daal

W kwestii przycisków to jeszcze dodam, że przycisk zmieniający tryb EV-Hybrid też nie jest szczęśliwie umiejscowiony za wajchą.
Podpowiadam, że jak ktoś ma przycisk "MODE" trybu jazdy to na drugiej stronie ekranu MODE jest strona trybu Hybrid.

van_daal

No panowie hybrydowcy!
Chwalić się!  :)

Ja ostatnio po naładowaniu zobaczyłem takie coś:



A było to efektem tego, że po wcześniejszym ładowaniu przejechałem jednego dnia 14km + drugiego dnia 16km i zostało jeszcze 22km zasięgu.
Czyli łączny skalkulowany zasięg to 52 km.  8)

Galon

Eee tam, takie na zapas pokazywanie 😉Skwapliwie zauważam, że to coś tam przejechane, a reszta nie wiadomo jeszcze jaka będzie. Nie mniej i tak dodam, że i mój wydłużył zasięg, ale nie ponad 50. W warunkach jakich podróżuje jest to raczej niemożliwe.

Galon

A to dla odmiany wykres ze słupkami długoterminowego zużycia paliwa, z danymi wyświetlonymi (nad słupkami) dla zużycia najwyższego.


arekp

To ja dla porównania dodam "od fabryki" dla X5 45e :-)

van_daal

No to ja spróbuję zaspokoić obu panów.  ;)

Na żółto - wyniki "najgorsze" (zima, od listopada do lutego)
Na dole - wyniki "od fabryki".

@arekp
Zważywszy, że jak mniemam głównie jeździsz w trybie hybrydowym, to wynik - jak na takiego "słonika" - naprawdę imponujący!

----------------------------
Mała uwaga: musiałem nieliczne dane delikatnie skorygować bo - jak gdzieś wcześniej pisałem - kompućka mi trochę mieszała i zużycie prądu "zerowała". Większość danych mogłem skorygować (od jakiegoś czasu pstrykam focie po każdej jeździe) ale kilka(naście?) jazd może być wycięte.
Jednak te nieliczne utracone dane raczej nie mają istotnego wpływu na wyniki końcowe.

arekp

@van_daal Wyniki mnie zaskakują. Spodziewałem się większego ssania benzyny, tym bardziej że "słonik" ma dużo z "tygryska" i nie dość że fajnie mruczy, to jeszcze lubi brykać ;-)

Gdybym go nie próbował dotrzeć wymuszoną benzyną - tryb sport - to pewnie więcej przebiegu z tych 1800km byłoby w trybie elektrycznym.

Bogus

Witam po długiej przerwie spowodwaną brakiem czasu a przede wszystkim tym ,że mam alergię na czytanie wpisów typu ''Mało spaliłem bo odłączyłem kabelek od ogrzewania pod maską''....Sory Van Dal :-* .Wątek spalania bardzo przypadł mi do gustu w szczególności ,że przejechałem 14000 km,za miesiąc jadę na pierwszy przegląd. Micha cieszy się cały czas. Zbiornik paliwa mojego auta jest zalany poraz 5-ty.Tankuję po około 35 litrów.Na ostatnim tankowaniu mam przejechane 3500 km i mam w zbiorniku 3/4 paliwa.Trybu B używam tylko na długich zjazdach z górki bo nie chce mi się trzymac nogi na hamulcu.W długie trasy przełączam się na hybrydę ,jeżdżę przepisowo ale lubię lewy pas.Zużycie paliwa z tras 3,8l.Srednie zużycie z całego przebiegu 1,3l. ;D .Zasięg w trybie elektrycznym przy odpalaniu pokazuje 36-41 km.Muszę kończyć ,szerokości i radości z ekonomicznej jazdy.Pozdrawiam.

Wojmar

Dzisiaj rano pokazało mi zasięg 54 km , też tak macie?

van_daal

Tej wiosny bardzo często mam 50 a parę razy 51 i 52.
Powyższe każdorazowo po przejechaniu ok 30 km od ładowania, czasem więcej.

8) A zeszłego lata to nawet...

Wojmar

To 59 jestem pod wrażeniem .Musiałeś tylko po mieście wcześniej jechać i pewnie dużo z górki  :)
Ja swoje 54 też po mieście uzyskałem i do tego w niedzielę warunki idealne . Z tego zasięgu udało mi się dzisiaj przejechać  37 km zostało mi jeszcze 7 km. Z tego zasięgu połowę zrobiłem na obwodnicy i autostradzie jechałem max 120 km/h  Więc jak się człowiek postara i będzie jechał po mieści zgodnie z przepisami to 50 km jest możliwe do  przejechania .W tamtym roku raz udało mi się przejechać 51 km.

van_daal

Cytat: Wojmar w 2023/05/29 20:57To 59 jestem pod wrażeniem .Musiałeś tylko po mieście wcześniej jechać i pewnie dużo z górki  :)
Na pewno nie z górki ale by być szczerym to to było 4 dni po odbiorze i prawdopodobnie po przejechaniu raptem kilkunastu km na prądzie. Komputer był jeszcze "niedouczony" i na podstawie nielicznych wówczas danych tak oszacował. Zapisałem bardziej jako ciekawostkę  ;) .

Natomiast pozostałe dwa są już po miesiącu jeżdżenia. Niemniej to początki więc i jazda była taka trochę delikutaśna.  ;D

Tej wiosny przeważa 49-51.
W zimie to było ok. 45.

Po mieście, do i z pracy, czasem w korkach, Vmax ok. 85-90 bo ograniczenie do 70  ;) - szybciej nie mam gdzie ani nie mam po co.

Galon

U mnie nic z tego, choć dzisiaj odnotwalem rano zużycie prądu na 17,3 kWh/100km. Ruch w mieście jak zawsze. To chyba temperatura miała wpływ na moje "osiągnięcie".
Za to w ostatni weekend pojechałem trochę szybciej autostradą, na tempomacie dokladnie 147 km/h, nieliczne przyspieszenia i zwalniania. Wyszło 6,0 l/100km. Bateria miała około 30% i została wyczerpana.  Wczesniej tą podróż odbyłem inną trasą, po dwupasmowej drodze i 1/3 po jednopasmowej, zaczynając na pełnej baterii.  Spalanie, przy prędkościach, hm było dynamicznie, wyszło 4,7 l/km. Jak to poza autostradą, było na tej trasie wiele okazji do odzysku energii i jazdy na elektryku. Ciekawe, przynajmniej dla mnie.

van_daal

W niedzielę przejażdżka Szczecin-Ińsko-Szczecin. Traska 157 km.

Prędkości: na autostradzie 120, na "chociwelce" (dla niewtajemniczonych: odcinek między autostradą k. Szczecina a Chociwlem z ograniczeniem 90) 100-110, między Chociwlem a Ińskiem max 100.
Stan po naładowaniu przed jazdą i po wycieczce.

Wojmar

Coraz bardziej mi się podoba hybryda Dzisiaj rano przejechałem 25 km ze średnim zużyciem 13,5 kWh/100 km benzyna 0,0 l/100km .Średnia prędkość 35 km/h czas 44min Pozostał mi zasięg na prądzie  jeszcze  37 km czyli jadąc tym tempem powinienem przejechać 62 km na jednym ładowaniu. Jedyny kłopot to delikatnie z gazem - byłem wszędzie ostatni ,żeby nie powiedzieć zawalidroga.