Spalanie - apetyt naszych Tiguanów eHybrid

Zaczęty przez mark16, 2023/02/12 15:27

Poprzedni wątek - Następny wątek

Wojmar

Dokładnie Galon mam te same odczucia . Co do przycisku GTE to według mnie jest on umieszczony w fatalnym miejscu idealnie by było mieć go tak jak w seacie na kierownicy. Na szczęście można nacisnąć ten guzik który jest pod pedałem gazu  :)  Ale też go rzadko używam ,bo i bez niego moc jest odpowiednia ,a z nim to już bajka.
Nawiązując za to do sugestii Arekp ,że silnik nie jest dobry do wielkości auta to może kolega Arekp jakoś to uzasadni ,napisze jaki on by wstawił silnik do hybrydowego auta . Może tą opinie ktoś przeczyta w VW i zmieni strategię budowania tego rodzaju pojazdów Powiecie że to sarkazm z mojej strony oczywiście że tak bo kompletnie nie zgadzam się z Arekp .Ten silnik jest idealny do tego czym powinna być hybryda - oczywiście według mnie.

arekp

Wybraliście auta które ważą jeżeli dobrze pamiętam 1,7 tony. Są wysokie, mało opływowe. Wsadzono do nich jednostkę, która jest wykorzystywana w pojazdach dużo mniejszych i lżejszych. Oczywiście że to będzie się jakoś kulać. Problemem jest to jakoś.

Widzę też że w swojej wcześniejszej odpowiedzi nie odniosłem się do:

Cytat: Galon w 2023/02/27 22:55Jest pojemność baterii brutto i netto, ten dość znany fakt oznacza ile pojemności mamy do dyspozycji na jazdę wyłącznie elektryczną, a ile rezerwuje komputer do wspomagania jazdy na silniku spalinowym.

Pojemność brutto, to teoretyczna pojemność baterii jako suma z pojemności ogniw. Pojemność netto, to pojemność z której da się skorzystać w czasie jazdy. Część wynikająca z różnicy nie jest dostępna tak jak piszesz. To pojemność poniżej której BMS w pojeździe nie pozwoli się rozładować ogniowom aby nie doprowadzić do ich uszkodzenia/przedwczesnej degradacji.

arekp

Cytat: Wojmar w 2023/02/28 20:03Nawiązując za to do sugestii Arekp ,że silnik nie jest dobry do wielkości auta to może kolega Arekp jakoś to uzasadni ,napisze jaki on by wstawił silnik do hybrydowego auta .

Nie muszę nic sugerować. Jak napisałem, uważam że 1.4/1.5 nie jest dobrym wyborem do Tiguana - i siódmy rok eksploatacji wersji z silnikiem 2.0 mnie w tym utwierdziło. Użytkownicy tych silników wypowiadali się na forum wielokrotnie z głosem, że im to wystarcza. I ja w to wierzę. Ale tak samo jak nadal jestem zadowolony z eksploatacji 2.0 TSI w wersji 180KM, tak wystarczyło mi kilkaset metrów w Tiguanie z 2.0 TSI 220KM, aby się przekonać że to byłby lepszy wybór dla mnie.


Co do moich preferencji, to wybrałem auto, które jako uzupełnienie napędu elektrycznego posiada 3 litrową, benzynową jednostkę - aczkolwiek samo auto jest też większe i znacznie cięższe niż Tiguan.

Wojmar

Pozwolisz że wyjaśnię w skrócie co Galon miał na myśli Tiguan ma baterie 15 kWh 10 kWh jest dostępne do dyspozycji kierowcy może ją zablokować na później możę ją wyładować do końca pozostałe 5 kWh jest do dyspozycji systemu wtedy działa to jak zwykła hybryda tak jak np. w Toyotach.
A co do tego że ten silnik jest wykorzystywany w innych modelach nie ma żadnego znaczenia . Napisz konkretnie co mu brakuje w porównaniu do twojego 2.0 TSI 180 KM o ile pamiętam .Pochwal się przyspieszeniem , spalaniem prędkością max czymkolwiek ale konkretnie nie sprzedawaj nam opowieści smutnej treści .Chcemy wiedzieć jaki straszny błąd popełniliśmy kupując takie auto

arekp


van_daal

Cytat: Wojmar w 2023/02/28 20:21Tiguan ma baterie 15 kWh 10 kWh jest dostępne do dyspozycji kierowcy
Sprostowanie: brutto jest 13 kWh.

Wojmar

Pojemność podałem dla przykładu bo chodziło o wyjaśnienie zasady działania .

Wojmar

Wojmar przestań z tym Ludwikiem.
Tak myślałem że tylko na tyle będzie cię stać


arekp

@Wojmar ale o czym Ty chcesz dyskutować? O tym, że hybryda jak ma prąd jest ekonomiczniejsza? Czy że słabiutkie 1.4 popychane prądem daje radę?

Bo ja widzę np. tutaj https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg24152/#msg24152, ze te 1.4 bez prądu przy 80km/h pali tyle co 2.0 w mieszanej trasie? https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg25799/#msg25799

Albo niewiele mniej niż 2.0 przy 120km/h w stabilnej trasie? https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg25800/#msg25800

Ponieważ możesz stwierdzić, że to przypadek, to odszukałem jeszcze w starszych postach kolejny, https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg22811/#msg22811 ... Ups, 2.0 potrafi spalić jeszcze mniej.

EDIT: w sumie linkowałem do swoich screenów, więc pewnie są zmanipulowane, tutaj link do zdjęcia od kogoś innego https://vag-forum.pl/vw-tiguan-ii/spalanie-apetyt-naszych-tiguanow/msg22998/#msg22998 ;-)

Wojmar

No i co teraz udowodniłeś ? Podajesz spalanie z wybranych tras. Wiesz do czego są projektowane hybrydy odpowiedz sobie na to pytanie . Czy codziennie jeździsz po drogach pozamiejskich ,po drogach szybkiego ruchu autostradach. Ja i śmiem twierdzić większość ludzi jeździ po mieście z domu do pracy na dystansie ok 50 km. Moje spalanie długodystansowe wynosi ok 1,1 z 3190 km kolejny odczyt to 1,9 z 3080 km 1,8 z 3430 km no najgorzej było z pierwszego odczytu 2,9 z 2620 km to jest mniej więcej mój przebieg od zakupu niecały rok. To ja się pytam co który z twoich nie hybryd tyle pali. Piszesz że 1.4 jest słabiutkie - nie jest ten samochód został zaprojektowany w w pakiecie z silnikiem elektrycznym i to właśnie pakiet się liczy .Tak samo jak np. twój  silnik 2.0 TSI  którym sie chwalisz też ma pakiet składa się z 4 cylindrowego silnika który sam jest słaby ale dodano mu turbinę i to uczyniło różnicę . Hybryda w pakiecie ma 4 cylindry + turbo + elektryczny silnik który zmienia znane tobie zasady gry. Spytasz i co to daje daje wybór (którego ty nie masz) 7,5 s do setki ogromny moment obrotowy na starcie  245 KM mocy żeby nie było też jedzie ponad 200 km/h pali tak jak napisałem wyżej .W ekstremalnie niesprzyjających warunkach pali podobnie jak inne benzyniaki ,ale w ogólnym rozliczeniu pali tak jak napisałem wyżej 1,1 do 2,9 litra na 100 km Więc Arekp przestań mi tu udowadniać swoje chore wizje o tym jak złym  słabym i nieekonomicznym samochodem jest hybryda Tiguana
Bez odbioru jak to w filmach mówią  :D

Galon

Porzucamy ten temat  8)
Odnośnie pojemności baterii, to zauważam, że dane śą bardzo różne. Od 9,coś tam kwh do 13,coś tam. Próbowałem u dealera to wyjaśnić ale jakoś skomplikowało się bardziej, bo netto podał 10,coś tam.
Czy dostaliście listownie ankietę dotyczącą satysfakcji klienta z zakupu Tiguana? Ja taką wczoraj wypełniłem. 

arekp

Cytat: Wojmar w 2023/02/28 22:30Spytasz i co to daje daje wybór (którego ty nie masz) 7,5 s do setki

Oczywiście zdajesz sobie sprawę z tego, że 2.0 TSI robi to szybciej, i to bez sterydów w postaci elektrycznego silnika? :-)

Cytat: Galon w 2023/02/28 22:37
Porzucamy ten temat 

Ale dlaczego? Ja się dobrze bawię.

Galon

ale ja muszę iść spać. Na noc została mi jedna zagwostka, drapię się po głowie. Przeczytałem bowiem:
J
Cytat: arekp w 2023/02/28 19:30o to był dla mnie naturalny kierunek po zmianie sposobu korzystania z samochodu - z robienia tras minimum raz na dwa tygodnie, na raz na kilka miesięcy, przy obecnym kulaniu się w koło komina.

Czy stałeś się takim przeciętniakiem jak my, którzy jak statystyka pokazuje, jeżdżą wokół komina i rzadko pokonują więcej niż 50 km dziennie?

van_daal

Cytat: Galon w 2023/02/28 22:37Odnośnie pojemności baterii, to zauważam, że dane śą bardzo różne.
Bateria ma
13,0 kWh brutto      i
10,4 kWh netto - co stanowi dokładnie 80% pojemności brutto.

Z tego co kojarzę, to 5% jest limitem górnym (celowe niedoładowanie by wydłużyć żywotność) a 15% to limit dolny (dla bezpieczeństwa i zapewnienia jakiejś tam sensownej wydajności prądowej).

Galon

Cytat: Wojmar w 2023/02/28 20:03Co do przycisku GTE to według mnie jest on umieszczony w fatalnym miejscu idealnie by było mieć go tak jak w seacie na kierownicy
Tak byłoby znacznie lepiej, ale też umiejscowienie jego byłoby prowokujące do użycia.😉